Obserwuj nas

Wiadomości

Znamy ceny nowej Insignii

Jeszcze w lutym będzie możliwe składanie zamówień na nowy model flagowy firmy Opel Insignia: wersja Grand Sport z ceną od 25 940 euro oraz wersja kombi Sports Tourer z ceną od 26 940 euro (cena z Vat w Niemczech). Nowa generacja Insignii ma niesamowity urok: to nowość rynkowa, która nie tylko wyróżnia się elegancką i sportową sylwetką o wzorowej aerodynamice (CD wynosi zaledwie 0,26 w przypadku pięciodrzwiowego modelu o sylwetce coupé), lecz również zachwyca kompleksową ofertą innowacji technologicznych. Reasumując: nowy model Insignii zachwyca większą zwinnością i przestronnością oraz doskonałym stosunkiem jakości do ceny, co czyni go silnym konkurentem nawet dla modeli marek premium. Nowy model Insignii oferuje w standardzie systemy wspomagania kierowcy takie jak: system ostrzegania przed kolizją (FCA) z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu. Znaczące zwiększenie bezpieczeństwa dopełnia aktywna pokrywa silnika, która poprawia ochronę pieszego w razie wypadku. Co więcej, nawet wersja podstawowa wyposażona jest w ekran dotykowy.

Druga generacja Insignii opiera się na zupełnie nowej architekturze. Pojazd waży nawet o 175 kilogramów mniej niż dotychczasowy sedan i nawet o 200 kg mniej niż przestronne kombi Sports Tourer. Ta znaczna redukcja masy oraz nowy, bardzo precyzyjny układ kierowniczy przyczyniają się do poprawy dynamiki jazdy. Ponadto zupełnie nowy flagowy model marki Opel debiutuje wraz z szeroką gamą wysokowydajnych silników oraz przekładni o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym, co zapewnia lepsze osiągi i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Zużycie paliwa w spodziewanych silnikach wolumenowych, dostępnych w modelu Grand Sport (benzynowy 1.5 turbo, wysokoprężny 1.6 CDTI) zmniejszono o 3–10% w porównaniu do dotychczasowych modeli o podobnych parametrach — obliczenia według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP).

Już w grudniu 2015 r. firma Opel zapowiedziała, że dla przyszłych modeli pojazdów będzie podawać wartości według cyklu WLTP. Cykl jazdy WLTP zacznie obowiązywać jesienią 2017 r. i w porównaniu z aktualnie obowiązującym nowym europejskim cyklem jazdy NEDC jest bardziej zbliżony do rzeczywistych zachowań kierowców. Od czerwca 2016 roku, zaczynając od nowego modelu Astry, firma Opel podaje dane dotyczące emisji CO2 oraz zużycia paliwa według cyklu WLTP jako uzupełnienie do oficjalnych danych NEDC. Pozwala to klientom na bardziej realistyczne szacowanie dziennego zużycia paliwa przez ich pojazd. Testy przeprowadzone przez renomowane wydawnictwa, takie jak włoski magazyn Quattroruote, potwierdziły, że dane zebrane przez firmę Opel według cyklu WLTP są bardzo zbliżone do rzeczywistego zużycia paliwa.

Od początku sprzedaży dostępne są nowe silniki benzynowe i zaawansowane silniki wysokoprężne

Ofertę silników nowego Opla Insignii Grand Sport otwiera niedawno zaprojektowany, niezwykle wydajny silnik benzynowy 1.5 turbo dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowy silnik ma moc 103 kW/140 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,3 l/100 km w cyklu miejskim; 4,7 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 129 g/km CO2) oraz imponujący moment obrotowy rzędu 250 Nm między 2000 a 4100 obr./min. Mocniejsza wersja silnika — o mocy 122 kW/165 KM — (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,0 l/100 km w cyklu miejskim; 4,9 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 130 g/km CO2) ma wszystko, czego potrzeba, aby stać się bestsellerem wśród silników benzynowych dostępnych w modelach Insignii. W porównaniu z i tak już bardzo wydajnym silnikiem 1.6 turbo (125 kW/170 KM) w dotychczasowym modelu nowy silnik oznacza mniejsze o średnio 3% zużycie paliwa według cyklu WLTP. 1,5-litrowy silnik wykonany w całości z aluminium, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, ma największą pojemność skokową pośród wszystkich ultranowoczesnych trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych marki Opel. Nowoczesny, czterocylindrowy silnik 1.5 imponuje reakcjami przepustnicy i dużym momentem obrotowym w każdej sytuacji — te dwie cechy są typowe dla nowych silników.

Silnik 2.0 turbo oferuje moc 191 kW/260 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm między 3000 a 4000 obr./min (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 11,5 l/100 km w cyklu miejskim; 7,0 l/100 km poza miastem; 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; 197 g/km CO2). Pracę czterocylindrowego silnika 2.0 wspomaga zupełnie nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna o płynnych przełożeniach, a także wysoce zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego — to unikalna cecha w segmencie pojazdów klasy średniej. W tym nowoczesnym napędzie na wszystkie koła dwa sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi i są w stanie w ułamku sekundy przyspieszyć obrót poszczególnych kół zależnie od sytuacji na drodze.

Ofertę napędów dopełnia nowa 6-biegowa przekładnia manualna przeznaczona do silników wysokoprężnych 1.6 o mocy 81 kW/110 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 4,6 l/100 km w cyklu miejskim; 3,6 l/100 km poza miastem; 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; 105 g/km CO2) oraz o mocy 100 kW/136 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 5,1 l/100 km w cyklu miejskim; 3,9 l/100 km poza miastem; 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym; 114 g/km CO2). To nowe połączenie przekładni manualnej o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym i zaawansowanego silnika 1.6 CDTI o mocy 81 kW/110 KM zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o 10% w porównaniu ze zużyciem paliwa w dotychczasowym modelu podawanym według cyklu WLTP.

Ponadto firma Opel zaoferuje również zaawansowany silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 125 kW/170 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim; 4,3 l/100 km poza miastem; 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; 136 g/km CO2).

Pełny cennik dla nowego modelu Insignii dostępny będzie z chwilą rozpoczęcia przyjmowania zamówień. Ponadto, firma Opel poda dane dotyczące zużycia paliwa we wszystkich silnikach Insignii na podstawie przyszłych badań cyklu jazdy według WLTP i opublikuje te dane w pierwszym półroczu na stronie internetowej marki, aby zapewnić możliwie jak największą przejrzystość informacji.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze