Obserwuj nas

Wiadomości

ZF Aftermarket Tech Adventure 2018 – Legendarne szkolenia warsztatowe ZF w nowej odsłonie!

Wiedza techniczna i praktyka warsztatowa, a na deser zmagania na torze wyścigowym oraz przygoda off-road – tak w wielkim skrócie wyglądało ZF Aftermarket Tech Adventure 2018, które odbyło się na terenie jednego z najnowocześniejszych ośrodków w Polsce, centralnie położonym Torze Warszawa Modlin. Gościem specjalnym wydarzenia był Adam Małysz. 

W ciągu jedenastu dni od 11 do 22 czerwca 2018 wydarzyło się mnóstwo niesamowitych rzeczy. Tech Adventure to nowa odsłona cyklu szkoleń SACHS Roadshow połączona z elementami motorsportu, organizowana przez przedstawicielstwo ZF Aftermarket w Polsce w latach poprzednich. Wszystko podzielono na9 dwudniowych sesji przeznaczonych dla przedstawicieli warsztatów samochodowych korzystających z części i rozwiązań technicznych ZF Aftermarket. 

Teoria w parze z praktyką

Program spotkań został ułożony w taki sposób, by przekazać pracownikom branży warsztatowej szereg informacji i porad praktycznych, które będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy. To wszystko zostało uzupełnione przez wiele ciekawych atrakcji i wydarzeń. 

Szkolenia teoretyczne i praktyczne poświęcono układom zawieszenia, kierowniczym, hamulcowym, systemom bezpieczeństwa oraz układom przeniesienia napędu. Ich głównym celem było dokształcenie już dobrych mechaników w ekspertów w swojej branży, z czego korzyści odczują zarówno właściciele warsztatów, jak i ich klienci. Uczestnicy poznali nie tylko bogatą ofertę ZF Aftermarket, ale również zdobyli niezbędną wiedzę dotyczącą prawidłowej diagnostyki usterek oraz prawidłowego i bezpiecznego montażu części marek koncernu ZF. 

Niezwykle ważna była część praktyczna, podczas której każdy mechanik przekonał się, jak ważna jest jego praca: uczestnicy mieli możliwość bezpośredniego porównania w bezpiecznych i kontrolowanych warunkach, jak zachowują się samochody poprawnie serwisowane, a jak te, które na taki serwis nie mogą liczyć. Niezwykle cenne jest poznanie na własnej skórze, jakie konsekwencje mają zaniedbania zarówno po stronie właściciela auta, jak również jego serwisanta. 

Zwieńczeniem pierwszego dnia Tech Adventure było również spotkanie
z gościem specjalnym i ambasadorem firmy ZF Aftermarket – Adamem Małyszem, który podczas wieczoru integracyjnego odpowiedział na liczne pytania publiczności i rozdał autografy dla gości. 

Wrażeń nie brakowało!

Nowością na skalę tej części Europy była widowiskowa prezentacja technologii COTEC, w którą wyposażone są wszystkie klocki hamulcowe z oferty TRW. Mowa o specjalnej powłoce krzemianowej, która ma ogromny wpływ na poziom współczynnika tarcia w pierwszych cyklach hamowania po wymianie klocków hamulcowych w samochodzie. 

Głównym punktem drugiego dnia każdego ze spotkań i swego rodzaju nagroda za skrupulatny udział w pierwszej, praktycznej części szkolenia, był udział w terenowej przygodzie za kierownicą Toyoty Land Cruiser na terenie historycznej Twierdzy Modlin oraz w pucharowej rozgrywce na wyścigowej części Toru Modlin – zasiadając za kierownicą blisko 300-konnego VW Scirocco w pełnej specyfikacji wyścigowej. Taka szansa nie zdarza się zbyt często, a dla wielu uczestników było to spełnienie marzeń. 

Oczywiście na uczestników Tech Adventure czekała również strefa innowacji, a także stanowisko ZF Motorsport i stanowisko konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech.

ZF w Polsce

ZF prowadzi działalność w Polsce od 1994 roku. Z początkiem 2017 roku nastąpiła integracja dywizji aftermarketowej ZF Services
z TRW Automotive Aftermarket, która stała się integralną częścią polskiego przedstawicielstwa ZF. Oba podmioty działają obecnie w ramach nowej struktury ZF Aftermarket, która współpracuje z największymi dystrybutorami branży motoryzacyjnej. 

ZF Aftermarket oferuje na polskim rynku najwyższej jakości części zamienne: amortyzatory, sprężyny, sprzęgła i koła dwumasowe marki SACHS, układ zawieszenia, elementy układu kierowniczego oraz elementy gumowo-metalowe LEMFÖRDER części układu kierowniczego, zawieszenia oraz hamulcowego marki TRW, a także podzespoły marki ZF, takie jak części do skrzyń biegów oraz zestawy olejowe.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Divo – następca Bugatti Chiron Sport

Stephan Winkelmann, CEO marki Bugatti potwierdził nowy model, który wkrótce trafi do produkcji w limitowanej ilości do 40 egzemplarzy.
Mowa o bardziej ekstremalnej wersji niż Chiron Sport zaprezentowany na tegorocznych targach Geneva Motor Show.  

Nowy projekt przyjął nazwę Divo, pochodzącą od nazwiska francuskiego kierowcy wyścigowego, który w latach 1928 i 1929 wygrywał dla Bugatti trudny górski wyścig Targa Florio, prowadząc Type 35s

Bugatti chce tym modelem przypomnieć o swoim wyścigowym DNA.
Chiron Divo w porównaniu do „bazowego” modelu będzie posiadał liczne usprawnienia, między innymi poprawioną skrzynię biegów i zawieszenie. Z informacji od przedstawicieli marki wiemy, że Divo będzie lżejsze, zwinniejsze i osiągające większe przeciążenia w zakrętach od poprzedników. Za sprawą aerodynamiki i większego docisku, maksymalna prędkość spadnie do 385 km/h, za to przyśpieszenie będzie znacznie lepsze — dla porównania, Chiron Sport rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2.5 sekundy, a 200km/h widzimy na liczniku po upływie 6.5 sekundy.

“Happiness is not around the corner. It is the corner.” — mówi Stephan Winkelmann. Bugatti nie zdradza jeszcze swoich intencji w motorsporcie co do modelu Divo. Jest jednak wielce prawdopodobne, że stanie on do walki z innymi autami w spór o najszybszy czas na torze Nürburgring. By pobić rekord, Divo musiało by być szybsze od elektrycznego Nio EP9 z czasem 6:45.90. Gdyby to się udało, Bugatti będzie trzecim autem z grupy Volkswagena (obok Porsche 918 Spyder i Lamborghini Huracán Performante) spośród pięciu najszybszych na północnej pętli.

Nowe Bugatti zadebiutuje w przyszłym miesiącu w Pebble Beach, wtedy poznamy więcej szczegółów dotyczących przyszłości Divo. Jedno jest pewne — inżynierowie twierdzą, że poprawili coś co już było doskonałe w swojej dziedzinie, zatem spodziewamy się iście bezbłędnej torowej bestii. Oprócz szokowania osiągami, Divo redefiniuje nasze rozumienie słowa „kosztowny”, bowiem zostało ono wycenione na 5 milionów euro (przy obecnym kursie, prawie 22 miliony złotych). To niemal dwa razy tyle co cena modelu Chiron Sport.

Mateusz Kais

Czytaj dalej

Wiadomości

Citroen C3 WRC w Poznaniu

Jedną z gwiazd stoiska Citroëna podczas Poznań Motor Show 2018, obok nowej generacji modelu Berlingo i nowego C4 Cactus, będzie wyczynowy model C3 WRC. To samochód najnowszej generacji, stworzony do rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA WRC, którym kierowcy Citroën Total Abu Dhabi WRT już dwukrotnie w tym sezonie stawali na podium.

Citroën C3 WRC kontynuuje tradycje legendarnych, rajdowych modeli marki. Citroën Xsara WRC, jego następca C4 WRC, i będący przedstawicielem nowej generacji samochodów WRC model DS3, zdobyły razem osiem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji producentów i dziewięć w klasyfikacji kierowców.

Ogłoszenie nowych przepisów technicznych na sezon 2017, było okazją by ponownie zademonstrować możliwości inżynierów marki. Po przeszło roku pracy w studiach projektowych, warsztatach zespołu i na odcinkach testowych, C3 WRC zadebiutował na oesach podczas Rajdu Monte-Carlo 2017. Dla Citroëna jako marki był to powrót na rajdowe trasy po roku przerwy.

Rajdowy Citroën oparty jest na popularnym modelu C3. Jednak dodatkowe wloty powietrza, szerokie nadkola oraz imponujących rozmiarów spojler z tyłu, zamieniają ten sympatyczny, miejski samochód w bojową maszynę. Pod maską kryje się turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l i mocy ponad 380 KM. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła. W zależności od nawierzchni, na której rozgrywany jest rajd, samochód ma różne konfiguracje zawieszenia i hamulców.

Czytaj dalej

Wiadomości

Najmniejszy SUV Lexusa będzie rywalem dla X1, GLA i Q3

Na targach motoryzacyjnych w Genewie został zaprezentowany Lexus UX. Pierwszy w historii kompaktowy crossover Lexusa będzie na polskim rynku konkurował przede wszystkim z niemiecką konkurencją – modelami takimi jak Q3, X1 czy GLA.

Lexus UX
Lexus UX oznacza wejście tej marki do segmentu kompaktowych crossoverów. Samochód został zaprojektowany tak, aby wyróżniał się na tle aut tej klasy. Charakterystyczny przedni grill nawiązuje do innych modelu Lexusa, a tylne i przednie błotniki podkreślają linię nadwozia.

Na liście dostępnych systemów będzie można znaleźć wiele nowinek technologicznych. Tylne lampy zespolone o specyficznym designie zapobiegają zawirowaniom powietrza opływającego tył samochodu. Aluminiowe koła modelu UX jako pierwsze na świecie mają aerodynamiczny design, który zarazem obniża opory opływowe i wspiera chłodzenie hamulców.

Nawiewy w modelu UX pozwalają jednocześnie sterować zarazem kierunkiem i siłą nawiewu. Są podświetlane z wykorzystaniem nowego, bezprzewodowego systemu. Dzięki połączeniu tych dwóch funkcji można było zastosować większe nawiewy o większej wydajności. Każdy ze sterowników ma podświetlenie LED zasilane bezprzewodowo metodą indukcyjną. Na wyposażeniu nowego crossovera znajdzie się także najnowsza wersja Lexus Safety System +.

Lexus UX będzie oferowany z dwoma zespołami napędowymi. Do wyboru będzie nowy samodoładowujący się system hybrydowy czwartej generacji o mocy 178 KM z napędem na dwa lub cztery koła oraz nowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów.

Lexus UX ma 4495 mm długości, 1520 mm wysokości i 1840 mm szerokości. Rozstaw jego osi to 2640 mm.

Audi Q3

Kompaktowy crossover pojawił się na rynku jesienią 2011 roku, a w 2014 roku przeprowadzono jego facelifting. W polskich salonach ceny Q3 zaczynają się od około 120 tys. zł.

Linia nadwozia ściśle nawiązuje do innych modeli tego producenta. Odświeżony kilka lat temu crossover zyskał między innymi nowe reflektory oraz diodowe światła do jazdy w dzień. Na liście wyposażenia znaleźć można, w zależności od wybranej wersji wyposażeniowej i zakupionych pakietów, dodatkowe systemy bezpieczeństwa, nawigację czy diodowy pakiet oświetlenia wnętrza.

Oferta producenta obejmuje trzy silniki występujące w różnych wariantach. Najmniejszą jednostką jest silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 125 lub 150 KM. W cenniku znajduje się również silnik 2,0 TSI o mocy 180 KM, a także silnik Diesla o pojemności 2 litrów. Ten ostatni może mieć 150 lub 184 KM. W zależności od wybranej opcji napęd może być przekazywany na dwa lub cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub automatycznej przekładni S tronic.

Wymiary kompaktowego crosovera to 4388 mm długości, 1831 mm szerokości i 1608 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2603 mm.

BMW X1
Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się w 2009 roku i w okresie swojej produkcji przeszła dwa faceliftingi. Obecna odsłona X1 produkowana jest od 2015 roku. Ceny zaczynają się od około 132 tys. zł.

Samochód otrzymał między innymi w pełni diodowe lampy główne LED, dynamiczną kontrolę amortyzatorów czy przezierny wyświetlacz Head-up Display. Na liście opcji znalazły się również dodatkowe systemy bezpieczeństwa.

Najmniejszy w ofercie silnik to jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra i mocy 140 KM. W cenniku znajduje się również benzyniak o pojemności 2 litrów generujący 192 lub 231 KM. Oferta obejmująca diesle składa się z 2-litrowych jednostek mających moce 150, 190 lub 231 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatu o 7 lub 8 przełożeniach – w zależności od wybranej specyfikacji.

Samochód ma 4439 mm długości, 1821 mm szerokości i 1612 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm.

Mercedes GLA
Niemiecki crossover klasy średniej zadebiutował w 2013 roku, a w 2017 roku został odświeżony. Samochód zyskał między innymi nowy grill, nowy kształt świateł, a także zmienione zderzaki.

Crossover Mercedesa występuje w trzech wariantach wyposażenia, a na liście dostępnych opcji znalazły się między innymi dodatkowe systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, sportowe fotele czy elementy z polerowanego aluminium.

Gama silnikowa obejmująca jednostki benzynowe składa się z silnika o pojemności 1,6 litra i mocy 122 KM lub 156 KM oraz silnika o pojemności 2 litrów i mocy 184 lub 211 KM. W przypadku motorów Diesla oferta składa się z silnika 1,5 litra i mocy 109 KM, 2,2-litrowego motoru o mocy 136 lub 177 KM. Najmocniejszą odmianą jest wersja AMG napędzana 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 381 KM.

Kompaktowy crossover Mercedesa mierzy 4417 mm długości, 1804 mm szerokości i 1494 mm wysokości. Rozstaw osi to 2699 mm.

 

 

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy3 tygodnie temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy1 miesiąc temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy2 miesiące temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi2 miesiące temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi3 miesiące temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel3 miesiące temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus3 miesiące temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault3 miesiące temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep4 miesiące temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai4 miesiące temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze