Obserwuj nas

Wiadomości

Z salonu do mariny

Co może mieć wspólnego luksusowa limuzyna z motorówką? Pierwsze skojarzenie to samochód Jamesa Bonda, który po naciśnięciu guzika przekształca się w superszybką łódź, ale w rzeczywistości taki pojazd nie byłby ani komfortowy, ani praktyczny. Lepiej zostawiać auto na lądzie, a w rejs wyruszać jachtem wyposażonym we wszelkie możliwe wygody.

W ostatnim czasie wśród producentów aut klasy premium pojawił się ciekawy trend – kilka najsłynniejszych firm motoryzacyjnych oferuje swoim klientom możliwość przesiadania się z luksusowego auta do nie mniej komfortowego jachtu tej samej marki.

Lexus

W styczniu branżę motoryzacyjną zaskoczył Lexus, prezentując na wodach zatoki Biscayne u wybrzeży Florydy prototyp Lexus Sport Yacht, zaprojektowany w japońskim Lexus Design Centre we współpracy z Toyota Marine Department i zbudowany w stoczni Marquis-Carver z miejscowości Pulaski w stanie Wisconsin.

Jacht Lexusa może pomieścić do ośmiu osób. Na osłoniętym przejrzystym wiatrochronem pokładzie znajdują się miejsca dla pasażerów i sternika, zaopatrzone w nawigację GPS z cyfrowymi mapami, radar, sonar i służący do sterowania systemami kolorowy wyświetlacz dotykowy.

Ukryta pod pokładem kabina o wysokości umożliwiającej przyjęcie pozycji wyprostowanej wykończona jest w stylu Lexusa z użyciem szlachetnego drewna, skóry i szklanych detali. Klimatyzowane wnętrze wyposażono w stół z sofami dla sześciu osób. System audio-video z cyfrowym wzmacniaczem Mark Levinson Reference i głośnikami Revolution Acoustics zintegrowany jest z siecią Wi-Fi i 4G. Pod pokładem znajduje się też kuchnia z dwupalnikową kuchenką, zlewozmywakiem i lodówką, a także łazienka z prysznicem.

Jednostka o długości 12,7 m ma kadłub zbudowany z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, co pozwoliło obniżyć jej masę o około tony w stosunku do tradycyjnych konstrukcji laminatowych. Lexus jako jedyny wyposażył swój jacht w silniki własnej konstrukcji – napęd stanowią dwa pięciolitrowe V8, znane z wyczynowej wersji coupé Lexus RC F, sportowego sedana Lexus GS F i nowego Lexusa LC 500. Rozwijają one łączną moc 897 KM (660 kW), co pozwala mknąć po falach z prędkością do 43 węzłów (80 km/h).

Mercedes-Benz

Arrow460-Granturismo to 14-metrowy jacht zaprojektowany przez Mercedes-Benz. Srebrzysty kadłub może pomieścić do 10 osób i ma nie tylko samochodowe proporcje, z łukowatą linią dachu i lekko opadającym tyłem – boczne szyby są opuszczane, dając pasażerom bliższy kontakt z morską bryzą. Przejrzystość oszklenia kabiny można regulować elektronicznie, podobnie jak w samochodach Mercedes-Benz wykorzystujących technologię Magic Sky Control. Wnętrze wykończono drewnem eukaliptusa i wyposażono w luksusową łazienkę.

Zbudowany przez Silver Arrows Marine z Monako pierwszy egzemplarz Arrow460-Granturismo, noszący imię Mercedes, zapowiada produkcję seryjną – SAM ma dostarczyć pierwsze egzemplarze w drugiej połowie tego roku. Klientom będzie również oferowana wersja z opracowaną przez Lufthansa Technik kabiną dla 16 pasażerów o komforcie wyższym, niż w dyspozycyjnych odrzutowcach.

Arrow460-Granturismo napędzają dwa japońskie diesle Yanmar 6LY3-ETP o łącznej mocy 960 KM (706 kW), zapewniające prędkość do 40 węzłów (74 km/h). Zbiornik paliwa ma pojemność 1200 litrów.

Aston-Martin

W ubiegłym roku swój jacht AM37 zaprezentował również Aston Martin. Jednostkę o długości 37 stóp (11,28 m) stworzyli projektanci, mający w dorobku samochody takie jak One-77, Aston Martin Vulcan czy DB11, we współpracy z pracownią Mulder Design. Jacht zbudowała holenderska stocznia Quintessence Yachts.

Odkryty kokpit jachtu można zamienić w przytulną, klimatyzowaną kabinę jednym naciśnięciem przycisku – elektrohydrauliczny mechanizm zamyka trzyczęściowy, składany dach z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym, chowany pod tylnym pokładem. Na noc duży stół zamienia się w wygodne łoże. Do dyspozycji pasażerów jest oczywiście łazienka, a także kuchnia z kuchenką mikrofalową i ekspresem do kawy. Pokryte szlachetną skórą tylne siedzenia mieszczą do ośmiu osób.

Stanowisko sternika nawiązuje stylistyką do samochodów sportowych Aston Martin, a systemy sterowania, nawigacji i multimedialne są ze sobą zintegrowane. Napęd stanowią dwa silniki Mercury. W podstawowej wersji są to diesle o mocy po 370 KM lub silniki benzynowe o mocy po 430 KM, pozwalające osiągnąć prędkość 45 węzłów. Wersja AM37S z silnikami benzynowymi rozwijającymi moc po 520 KM rozpędza się do 50 węzłów.

Bugatti

Swój luksusowy jacht stworzyła też firma Bugatti. Inspiracją dla twórców niezwykłej stylistyki Niniette 66 był Chiron, supersamochód z silnikiem 1500 KM. Budowę jednostki powierzono firmie Palmer Johnson z Monako.

Stawiający mały opór kadłub z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zaopatrzono w boczne sponsony, które zapewniają mu stabilność. Na pokładzie oprócz komfortowych siedzeń umieszczono bar, a także jacuzzi i… miejsce na ognisko.

Pod pokładem dwudziestometrowego jachtu znajduje się olbrzymi salon z wygiętą w łuk sofą imponujących rozmiarów oraz wielkim telewizorem LCD, kuchnia i toaleta, a także sypialnia z łożem o królewskiej wielkości i łazienką z prysznicem. Przewidziano również kajutę dla załogi z osobną łazienką.

Szesnastolitrowy diesel MAN V8-1000 zapewnia prędkość maksymalną 44 węzłów, zaś mocniejszy MAN V8-1200 – 48 węzłów. Zapas paliwa to 3000 litrów.

Bugatti zapowiada zbudowanie tylko 66 egzemplarzy Niniette. Dostawy mają się rozpocząć w maju przyszłego roku.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy7 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi8 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel8 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus8 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault8 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep9 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai9 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze