Obserwuj nas

Wiadomości

Wyścigowa i drogowa Arrinera na Moto Show Poznań 2017

Polska spółka Arrinera S.A. na swoim stoisku na targach Moto Show 2017 w Poznaniu z dumą zaprezentuje dwa samochody własnej konstrukcji. Pierwszy z nich to drogowa wersja supersamochodu Arrinera Hussarya. Pojazd ten wkrótce rozpocznie badania drogowe, zmierzające do przygotowania europejskiej homologacji. Drugi to profesjonalny samochód wyścigowy Arrinera Hussarya GT3.
Pierwszy w historii Polski profesjonalny samochód wyścigowy całkowicie rodzimej konstrukcji powstał w rekordowym czasie: decyzję o jego budowie podjęto wiosną 2015 roku, w styczniu 2016 pokazano prototyp na targach w Birmingham, zaś pierwszy prototyp zadebiutował w ruchu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood pod koniec czerwca tego samego roku.

Istniejące prototypy przeszły liczne próby i badania, przyjęto także zamówienia na pierwsze dwa samochody wyścigowe.

 

Drogowa wersja samochodu Arrinera Hussarya – główne cechy prezentowanego prototypu:

 

  1. Silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM
  2. Skrzynia biegów Cima przenosząca moment oborowy 900 Nm
  3. Aktywna aerodynamika składająca się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy „Road” lub ”Race”.
  4. Nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą
  5. Autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy
  6. Autorski, opracowany przez naszych inżynierów Arrinera Body Control Module (ABCM), jest to centralny systemem zarządzający elektroniką w całym samochodzie.
  7. System klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego.
  8. MobileEye – system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód
  9. Unikalny lakier o nazwie „Kalahari sunset” opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG.
  10. Nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra.
  11. Własnej konstrukcji światła Bi-LED.
  12. System monitoringu temperatur w 8 najważniejszych sekcjach samochodu.

 

Wyścigowa Arrinera Hussarya GT3 – główne cechy prezentowanego samochodu oferowanego klientom:

 

  1. Silnik V8 z serii LS o mocy ponad 500KM
  2. Wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS, z możliwością zmiany biegów przy kierownicy.
  3. Rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi.
  4. Nadwozie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru, wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air-jack
  5. Efektywna aerodynamika opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej.
  6. Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod, czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins
  7. Wnętrze wykonane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA, dostosowane do systemów HANS fotel Corbeau z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

 

Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229,000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki)

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze