Obserwuj nas

Wiadomości

Volvo przeniesie produkcję XC90 do Stanów Zjednoczonych

Firma Volvo Cars ogłosiła, że od 2021 roku produkcja modelu XC90 zostanie przeniesiona do nowej fabryki w Charleston w Karolinie Południowej. To oznacza zwiększenie planowanego zatrudnienia z 2100 do 4000 etatów oraz zwiększenie nakładów inwestycyjnych, które wyniosą 1,1 mld dolarów.

Nowa inwestycja będzie nie tylko fabryką. Poza przeniesieniem produkcji XC90, w Charleston powstanie nowe centrum biurowe dla ponad 300 pracowników z działów badawczo-rozwojowych, zakupów, jakości oraz Południowego Regionalnego Zespołu Sprzedaży Volvo. Utworzone zostanie prawie 1 900 dodatkowych miejsc pracy, co oznacza, że liczba pracowników zostanie zwiększona niemal dwukrotnie wobec pierwotnych planó. Pierwszym produkowanym samochodem w fabryce w Karolinie Południowej będzie następna generacja modelu S60, która ruszy jesienią 2018 roku. Auta będą przeznaczone nie tylko na rodzimy rynek, ale także do innych krajów.

Dalszy rozwój naszej fabryki w Południowej Karolinie jest kolejnym znaczącym działaniem na rynku amerykańskim – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars. Zakład w Charleston będzie służył zarówno amerykańskim, jak i międzynarodowym rynkom i stanowi solidną podstawę dla naszego przyszłego wzrostu w USA i na świecie.

Informacja o planach wybudowania pierwszej fabryki Volvo w Stanach Zjednoczonych w okolicach miasta Charleston w Południowej Karolinie została ogłoszona w maju 2015 roku. Decyzję o wyborze Karoliny Południowej podjęto ze względu na dobrą infrastrukturę transportową, w tym bliskość międzynarodowych portów. Ten region jest atrakcyjnym środowiskiem inwestycyjnym zwłaszcza dla sektora zaawansowanych technologii, a także oferuje dostęp do dobrze wyszkolonej kadry pracowniczej,

XC90 to model, który odegrał znaczącą rolę w rozwoju Volvo Cars, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie. Wprowadzony na rynek w 2014 roku, jest najczęściej nagradzanym luksusowym SUV’em stulecia i przyniósł firmie Volvo Cars wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych z 56 000 w 2014 roku do prawie 83 000 sztuk w roku 2016.

Obecnie USA stanowi największy rynek dla XC90, więc przeniesienie produkcji do Karoliny Południowej jest uzasadnionym rozwiązaniem. Podyktowane zostało one również realizacją globalnej strategii produkcyjnej buduj tam, gdzie sprzedajesz. Volvo dysponuje ponadto dwiema fabrykami w Europie oraz w Chinach. W budowie jest trzeci chiński zakład.

Cieszymy się, że do naszej fabryki w Stanach Zjednoczonych zostanie przeniesiona produkcja drugiego modelu i wciąż jesteśmy pod wrażenie ducha przedsiębiorczości w Karolinie Południowej – powiedział Lex Kerssemakers, kierujący działaniami Volvo w USA. Nasza działalność w Stanach Zjednoczonych bardzo się zmieniła w ciągu ostatnich dwóch lat i jest to ważny krok na ścieżce rozwoju.

Wymiernym skutkiem planowanych zamian jest wzrost liczby pracowników do 4 000. Jednakże efekty ekonomiczne dla lokalnej gospodarki będą znacznie większe.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy12 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy1 rok temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy1 rok temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel1 rok temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus1 rok temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault1 rok temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep1 rok temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai1 rok temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze