Obserwuj nas

Wiadomości

Volvo rozwija usługi connected i przedstawia odświeżony interfejs w nowym Volvo XC60

Volvo Cars wprowadzi szereg aktualizacji i zmian do usług z obszaru „connectivity” w swoich samochodach. Zmiany będą także dotyczyły systemu Sensus, który za pomocą ekranu dotykowego daje dostęp do wszelkich funkcji systemowych auta, ale także do usług i aplikacji. Zmiany wejdą w życie wraz z nowym modelem XC60, a następnie obejmą wszystkie modele serii 90.

Dwa lata temu Volvo uruchomiło w Szwecji system doręczania przesyłek kurierskich bezpośrednio do zaparkowanych samochodów. Ta funkcja bazuje na aplikacji Volvo On Call i daje kurierowi jednorazowy, wirtualny kluczyk pozwalający otworzyć i zamknąć pojazd. W tym roku ta funkcja zostanie zaoferowana w pięciu kolejnych krajach

To dopiero początek. Rozwój najbardziej wszechstronnych i istotnych dla klienta usług nabiera tempa i wchodzi w nową fazę. W tym roku zaprezentujemy bardzo wygodne i oszczędzające czas rozwiązania opracowane przez Volvo. – powiedział Björn Annwall odpowiadający w Volvo Car Group za dział Global Consumer Experience.

Aby poprawić funkcjonalność i możliwość obsługi nowych funkcji aplikacja Volvo On Call została całkowicie zmieniona i przeprojektowana. W obecnej chwili aplikacja Volvo On Call jest najbardziej rozpowszechnionym tego typu rozwiązaniem w branży, do końca 2017 roku będzie dostępna w około 50 krajach pokrywając około 90 procent rynku sprzedaży Volvo.

Nabywcy samochodów segmentu premium zwracają coraz większą uwagę na najnowsze technologie i funkcje connectivity. Chcą mieć w swoim aucie dostęp do nowoczesnych funkcji, usług i aplikacji. To w prosty sposób przekłada się na coraz większe zainteresowanie funkcją Volvo On Call, której popularność rośnie z każdym rokiem. W końcu obietnica ułatwiania życia klientów jest jedną z kluczowych zasad szwedzkiej marki.

Już teraz dzięki Volvo On Call można zdalnie wysłać adres do nawigacji ze swojego kalendarza spotkań, wyszukać najbliższą stację benzynową albo znaleźć swój pojazd na dużym parkingu. A to tylko nieliczne z wielu dostępnych funkcji.

Rola aplikacji Volvo On Call znacznie się zmieniła. Na początku dawała możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami auta. Teraz stała się platformą dającą dostęp do wielu usług connected. Jesteśmy właśnie na progu rewolucji jaka czeka nas w sposobie dostarczania usług naszym klientom. Stale rozwijamy i powiększamy wachlarz usług oferowanych przez Volvo On Call. W niedalekiej przyszłości może okazać się, że aplikacja daje tyle cennych informacji i jest tak pomocna w codziennym życiu, że nie trzeba będzie mieć Volvo, aby była ona przydatna – powiedział Björn Annwall

Szwedzki producent zmienił szatę graficzną systemu Sensus i całego interfejsu użytkownika. Zmiany wprowadzono w nowym XC60 i wszystkich modelach serii 90. System Sensus będzie teraz bardziej użyteczny, czytelny, przejrzysty, a także po prostu ładniejszy.

W Volvo przyświeca nam filozofia “design around you”. Uczymy się od naszych klientów i chcemy, aby to co tworzymy było dla nich przyjazne. Zmieniliśmy system Sensus tak, aby był bardziej logiczny i prostszy w obsłudze. Najważniejsze zmiany dotyczą samej nawigacji, ponieważ jest najczęściej używana i stanowi główny element, z którego najczęściej korzystają nasi klienci – powiedział Ödgärd Andersson szef działu oprogramowania i elektroniki w Volvo Car Group.

Nowa aplikacja Volvo On Call będzie dostępna także jako aktualizacja dla wszystkich modeli wyposażonych w system Volvo On Call od roku modelowego 2012. System Sensus z nowym interfejsem będzie dostępny w nowym XC60 i w nowej serii 90. Samochody serii 90, które już trafiły do klientów będą miały zaktualizowane oprogramowanie podczas najbliższej wizyty serwisowej.

Funkcjonalność Volvo On Call była pierwszym programem telematycznym w branży motoryzacyjnej stworzonym w 2001 roku. Pierwotna idea tego systemu zakładała, że podczas zdarzeń drogowych będzie on informował automatycznie służby ratunkowe, miał także pomagać przy wezwaniu pomocy drogowej i pomóc namierzyć pojazd w przypadku kradzieży.

Przez lata, Volvo rozbudowało funkcjonalność dodając wiele funkcji connectivity i umożliwiło zdalną kontrolę pojazdu.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze