Obserwuj nas

Wiadomości

Tesla Model 3

Kto w 2010 roku zaryzykował i postawił wszystkie swoje oszczędności na jeszcze mało liczącą się firmę, jaką w owym czasie była Tesla, teraz może pić szampana. Elon Musk dokonał i wciąż dokonuje niemożliwego, jeśli chodzi o alternatywne źródła energii. Dostępne kiedyś tylko dla nielicznych i o znikomym zasięgu auta elektryczne, dzięki ludziom takim jak Musk, stają się coraz bardziej powszechne i dostępne. A sama Tesla w dniu wczorajszym, po niedawnej premierze modelu Model X, prezentuje swój trzeci pojazd – Model 3.

Auto sytuowane najniżej w gamie ma być bezpośrednią konkurencją dla segmentu klasy średniej wyższej, a więc przede wszystkim Mercedesa klasy C, Audi A4 i… BMW Serii 3. “I”, bo poniekąd w żartobliwy sposób Musk do tego nawiązuje w nazwie swojego modelu, chcąc pokazać, że zamierza trochę utrzeć nosa bawarskiej marce. A trzeba przyznać, że ma na to szanse. Znane z dobrego wyważenia auta, o znakomitych osiągach i bardzo rozsądnym (jak na auta elektryczne) zasięgu są świetnym towarzyszem podróży.

A jaka jest Tesla Model 3? Przede wszystkim kontynuuje dotychczas znany design pozostałych modeli, ale ubrany w nieco krótsze nadwozie. Aczkolwiek za sprawą zastosowania dużego rozstawu osi ma oferować bardzo przestronne wnętrze. Na ilość miejsca w środku wpływa również skrajne umiejscowienie foteli kierowcy i pasażera oraz dach wykonany z jednego kawałka szkła, który potęguje wrażenie przestronności.

Elementem centralnym wnętrza Tesli Model 3 jest olbrzymich rozmiarów tablet. Choć niejeden zapyta po co Ci telewizor w samochodzie, to jest to nasze centrum dowodzenia, za pomocą którego sterujemy wszystkimi funkcjami znajdującymi się na pokładzie auta.

Najmniejsza Tesla do 100 km/h rozpędza się w czasie poniżej 6 sekund i dysponuje zasięgiem na poziomie 215 mili, co w przełożeniu na kilometry daje około 350 km realnego zasięgu. Pamiętajmy przy tym, że to wciąż wersja podstawowa. Niewykluczone zatem jest wprowadzenie w najbliższym czasie mocniejszych odmian, z  również większym zasięgiem.

Patrząc na szanse nowego modelu trzeba mieć na uwadze, że na zachodzie dostęp do szybkich ładowarek typu Supercharger pozwalających naładować nasze auto w przeciągu 30 minut jest już naprawdę szeroki. Aktualnie na całym świecie jest 3608 tego typu stacji, a do końca 2017 – wtedy wyjadą na ulice pierwsze egzemplarze, ich liczba ma wzrosnąć dwukrotnie. Nie dziwi więc fakt, że w ciągu jednego dnia na nową Tesle zamówienia złożyło 115 tyś. osób. O świetnej opinii marki wśród przyszłych nabywców niech świadczy fakt, że wszyscy wyrazili chęć zakupu bez wcześniejszej jazdy próbnej. Przy cenie 35 tyś. dolarów za wersję podstawową sukces mają murowany!

Maciej Jajszczak

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy9 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy9 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy10 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi10 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi11 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel11 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus11 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault11 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep12 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai12 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze