Obserwuj nas

Wiadomości

SUV-y Forda

Rewolucyjne podejście generacji „milenialsów” do kwestii wydawania pieniędzy zmienia oblicze rynku. Kierowani silnym poczuciem świadomości społecznej*, przedstawiciele pokolenia Y są bardziej skłonni do współdzielenia produktów i usług, co ma wpływ na strategię zarządzania przedsiębiorstwami we wszystkich sektorach, nie wyłączając przemysłu motoryzacyjnego.

Tak innowacyjne podejście do życia ma również istotny wpływ na samochody, którymi chcą jeździć i przynosi efekty, które trudno byłoby przewidzieć.

Ponad 80% przedstawicieli tego pokolenia uważa, że w ciągu ostatnich 5 lat SUV-y stały się o wiele bardziej paliwooszczędne i przyjazne środowisku naturalnemu. Przełamanie pokutujących dotychczas stereotypów na temat ich paliwożerności sprawia, że rozważając zakup nowego pojazdu 25% „milenialsów” deklaruje zainteresowanie modelem klasy SUV.**

Ford planuje wzbogacenie swojej oferty o całkowicie elektryczny SUV, zdolny pokonać bez ładowania akumulatorów nawet 480 kilometrów, czyli dystans dzielący Londyn i Paryż. W zeszłym roku firma wprowadziła na rynek europejski trzy nowe modele tej klasy, a zapowiadany elektryczny SUV będzie jednym z pięciu nowych modeli, jakie zadebiutują w gamie Forda do 2020 roku.

„Europejski segment SUV-ów notuje najwyższe wzrosty sprzedaży, a jednym z kół zamachowych nieustannie rosnącego popytu są zorientowani na ekologię przedstawiciele pokolenia Y. W zeszłym roku Ford zanotował zwyżki sprzedaży, które wykraczały poza wyniki notowane w tym segmencie rynku motoryzacyjnego.” – wyjaśnia Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe. „Klienci zaczynają doceniać nowoczesne, paliwooszczędne jednostki napędowe, takie jak nasz wysokoprężny 120-konny silnik TDCi o pojemności 1,5 litra. W nowym Fordzie Kuga, motor ten spełnia wymogi normy Euro 6, emitując zaledwie 115 g CO2***. Kolejnym przykładem może być jednostka benzynowa 1.0 EcoBoost, która montowana jest w modelu EcoSport.”

W porównaniu do roku 2015, w 2016 roku Ford zanotował 31% wzrost sprzedaży w swoim europejskim segmencie pojazdów klasy SUV, który opiera się na kompaktowym modelu EcoSport, średniej wielkości modelu Kuga oraz dużym SUV-ie Edge. Ubiegły rok przyniósł rekordowy popytu na modele Kuga oraz EcoSport.  Liczba nowo zarejestrowanych SUV-ów wzrosła o 21%, co oznacza, że jeden na cztery nowe samochody to SUV.

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych prze firmę Ford, zmiana oczekiwań wobec samochodu nie dotyczy tylko młodszych kierowców, bowiem w okresie do 2010 do 2016 roku średni wiek nabywcy auta typu „hot hatch”, czyli mocnej, usportowionej odmiany modeli z segmentu małych lub średnich samochodów, wzrósł o ponad 10%.

W ubiegłym roku sprzedaż usportowionych modeli Forda, m.in. Fiesty ST oraz Focusa w wersji ST i RS, a także Forda Mustanga, wzrosła o 60% drugi rok z rzędu.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze