Obserwuj nas

Wiadomości

SUV-y z 200-konnymi silnikami

Popularność SUV-ów rośnie na całym świecie. Również dane płynące z polskiego rynku pokazują, że ten rodzaj nadwozia cieszy się niesłabnącym powodzeniem – zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Według PZPM segment ten zyskał w pierwszym kwartale 2017 około 30 procent rok do roku. Oto najciekawsze SUV-y na polskim rynku wyposażone w 200-konne silniki.

Toyota RAV4 Hybrid

Hybrydowa Toyota RAV4 wyposażona jest w silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 197 KM. Auto zbudowane na platformie Toyoty Avensis, o długości 460 cm i masie ponad 1700 kg, przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s i zużywa średnio 5,1 l/100 km benzyny.

Ceny hybrydowej Toyoty RAV4 z napędem na przednie koła zaczynają się od 139,9 tys. zł, natomiast wersja 4×4 kosztuje 149,9 tys. zł. Już podstawowa wersja tego japońskiego SUV-a jest bogato wyposażona. Na liście znalazły się niewymagające dopłaty systemy bezpieczeństwa, takie jak układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, układ rozpoznawania znaków drogowych, aktywny tempomat, układ wykrywania zmęczenia kierowcy, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

W cenie pojazdu ujęto również pakiet Style o wartości 9,9 tys. zł – przednie lampy typu Bi-LED, automatyczna regulacja świateł głównych, przyciemniane tylne szyby, 18-calowe felgi aluminiowe, system „inteligentny kluczyk” oraz elektrycznie unoszone drzwi bagażnika. Toyota RAV4 wyposażona jest w siedem poduszek powietrznych – przednie i boczne kierowcy i pasażera, kolanowe kierowcy i kurtyny boczne, światła do jazdy dziennej oraz tylne światła typu LED.

Lexus NX 300h

NX o oznaczeniu 300h jest napędzany za pomocą 2,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego oraz dwóch lub trzech agregatów elektrycznych. Trzy pojawiają się przy napędzie na cztery koła E-FOUR. Całkowita moc układu to 197 koni mechanicznych. Mierzący 463 cm długości Lexus osiąga 100 km/h po 9,2 sekundy. Średnie spalanie to 5 l/100 km.

Najtańszy Lexus NX 300h z napędem na koła przednie kosztuje obecnie 149 tys. zł – cena obejmuje odmianę Elite doposażoną w Pakiet Komfortowy. Wersja AWD w specyfikacji Elite z pakietem Case i Business startuje od kwoty 185,9 tys. zł.

Na liście wyposażenia znalazły się między innymi czujnik deszczu, podgrzewane fotele przednie, tempomat oraz kamera cofania, lampy przeciwmgielne LED i system antykradzieżowy z czujnikiem wtargnięcia.  Standardowe wyposażenie pojazdu w wersji Elite obejmuje również 17-calowe alufelgi, 8 poduszek powietrznych, dwustrefową automatyczną klimatyzację, sterowanie głosowe oraz uruchamianie silnika za pomocą przycisku i kamerę cofania.

Alfa Romeo Stelvio

Jedyny SUV w gamie tej włoskiej marki może zostać wyposażony w dwulitrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 200 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Ceny samochodu w tej specyfikacji zaczynają się od 171,9 tys. zł.

Samochód ma 468,7 cm długości i został zbudowany na płycie podłogowej Giorgio, z której korzysta również model Giulia. 200-konny motor umożliwia przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy, a średnie spalanie to 7 l/100 km.

Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system awaryjnego hamowania, system ostrzegania o zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu oraz sześć poduszek powietrznych. Pakiet kosztujący 6,2 tys. zł doposaża Stelvio w reflektory biksenonowe.

Jeep Cherokee

Samochód został zbudowany na płycie podłogowej Alfy Romeo i mierzy 462,3 cm długości. Ceny 200- konnej odmiany startują od 202 tys. zł – w tej kwocie otrzymujemy silnik Diesla 2,2 MJD oraz napęd na cztery koła przekazywany przez 9-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy, natomiast średnie zużycie paliwa w tej konfiguracji silnikowej to 5,7 litrów na 100 km.

Na liście wyposażenia znalazły się między innymi asystent zjazdu ze wniesienia, układ przeciwdziałający wywróceniu pojazdu, system bezkluczykowy oraz czujniki deszczu i tempomat.

Dopłaty na poziomie 9,8 tys. zł wymaga pakiet Technology składający się z systemów bezpieczeństwa, między innymi wspomaganie hamowania awaryjnego, asystent pasa ruchu i system zdalnego sterowania światłami drogowymi.

BMW X4

Pojazd został zbudowany w oparciu o płytę podłogową modelu X3, a jego długość to nieco ponad 467 cm. Pod maską opisywanego modelu może znaleźć się motor napędzany olejem napędowym o mocy 190 KM, który rozpędza tego ważącego 1900 kg SUV-a od zera do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy. Napęd przekazywany jest przy tym na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Samochód w tej wersji silnikowej kosztuje w odmianie podstawowej 273,9 tys. zł. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi czujnik kolizji, zmienny sportowy układ kierowniczy, układ kontroli zjazdu ze stoku, czujniki parkowania oraz reflektory ksenonowe z układem spryskiwaczy.

Audi Q5

Druga generacja tego modelu pojawiła się w 2017 roku. Niemiecki SUV ma długość 4629 mm, a pod maską opisywanej wersji znajduje się 2-litrowy silnik zasilany olejem napędowym o mocy 190 KM. Samochód z tym silnikiem rozpędza się od zera do 100 km/h w czasie 9,7 sekundy. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej.

Cena samochodu w tej specyfikacji startuje od 192 tys. zł, a na liście wyposażenia znalazły się między innymi reflektory ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu, automatyczna klimatyzacja, centralny zamek sterowany falami radiowymi i system wspomagający bezpieczeństwo, wykorzystujący kamerę, który rozpoznaje możliwość kolizji i ostrzega kierowcę poprzez ingerencję w układ hamulcowy.

Hyundai Santa Fe

W ofercie znajduje się trzecia generacja tego modelu, która została zbudowana na całkowicie nowej płycie podłogowej. Samochód mierzy 470 cm długości i jest napędzany – w opisywanej odmianie – przez silnik Diesla o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów – obie mają po sześć przełożeń. W przypadku ręcznej skrzyni sprint do setki zajmuje 9 sekund.

Według cennika podstawowego najtańsza odmiana tego modelu w powyższej specyfikacji silnikowej kosztuje od 175 800 zł, natomiast w promocji od 164 800 zł. Samochód wyposażony jest między innymi w asystenta ruszania pod górę, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu oraz klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy i światła do jazdy dziennej typu LED.

Skoda Kodiaq

Samochód został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej modelu Tiguan. Mierzy 4697 mm i może być wyposażony w silnik Diesla 2,0 o mocy 190 KM. W tym przypadku napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów na cztery koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy.

Ceny samochodu w tej specyfikacji zaczynają się od 142 850 zł. Na liście wyposażenia podstawowego znalazły się między innymi radio z MP3 oraz czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła przeciwmgłowe i oświetlenie tylne w technologii LED.

Volkswagen Tiguan

Druga generacja tego modelu została osadzona na modułowej płycie podłogowej. Samochód mierzy 4486 mm długości. Pod maską może znaleźć się silnik 2,0 o mocy 190 KM zasilany olejem napędowym. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni biegów. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 7,9 s.

W tej wersji silnikowej ceny zaczynają się od 164 780 zł. Wyposażenie obejmuje między innymi reflektory główne i tylne światła w technologii LED, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizacja zmęczenia kierowcy, automatyczną klimatyzację i system audio z 8-calowym wyświetlaczem.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze