Obserwuj nas

Wiadomości

Subaru Impreza

Subaru Impreza to auto na tyle kultowe, że nikomu nie trzeba go przedstawiać. Większość jednak słysząc to połączenie ma przed oczami topowe wersje o oznaczeniu WRX i STI. Dzieje się tak z prostej przyczyny. Otóż, jeśli o chodzi o frajdę z jazdy Subaru nie ma sobie równych, ale w kwestii praktyczności i użyteczności podstawowe odmiany do tej pory nie miały większych szans w walce z autami pokroju VW Golfa czy Forda Focusa. Wszystko ma się jednak zmienić wraz z premierą 5-tej generacji modelu, która wydaje się być w pełni przygotowana, aby w końcu walczyć na równi z europejską konkurencją.

Impreza została osadzona na zupełnie nowej platformie, która pozwoliła zwiększyć rozstaw osi o 25 mm i wygospodarować więcej miejsca w środku. Ponadto owa platforma w połączeniu z opracowanym od podstaw zawieszeniem poprawiła stabilność pojazdu o blisko 70%. Inżynierowie mieli na celu zwłaszcza wyeliminowanie tzw. “rolki” w trakcie wypadku i poprawienie bezpieczeństwa przyszłych użytkowników.

W kwestii silników benzynowych, jak i diesla producent nie zamierza wprowadzać większych zmian. Główną innowacją będzie zastosowanie technologii odłączania części cylindrów, co ma wpływać korzystnie na zużycie paliwa. Technologie tą znamy chociażby z Audi, ale dotychczas nie była ona powszechnie stosowana w bardziej budżetowych autach. Rozczarowań nie powinno być również, jeśli chodzi o właściwości jezdne, gdyż niezależnie od wersji, otrzymamy jako element wyposażenia standardowego stały napęd na wszystkie koła.

Największe zaskoczenie czeka nas jednak w środku, gdzie znacząco poprawiono ergonomie za sprawą oczyszczenia deski rozdzielczej ze zbędnych przycisków i zastąpienia ich dwoma ekranami na konsoli środkowej. Mniejszy z nich przekazuje nam bieżące informacje o pojeździe, natomiast większy skrywa nowość – system STARLINK, który odpowiada za działanie nawigacji oraz cały infotainment. W swoim działaniu zbliżony do znanego z Opla OnStara pozwala na wezwanie pomocy drogowej, korzystać z funkcji zdalnych czy dokonywać aktualizacji online.

Na wyposażeniu standardowym znajdzie się m.in. 6.5-calowy ekran dotykowy z możliwością sparowania telefonu za pomocą funkcji Auto Android i Apple CarPlay, elektryczne szyby wraz z lusterkami, centralny zamek, klimatyzacja, tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40 czy wspomniany wcześniej, multifunkcyjny wyświetlacz pokazujący aktualne zużycie paliwa. W wyższych wersjach wyposażenia zaś dojdą bardziej gustowne wykończenia, dostęp bezkluczykowy, większy ekran systemu multimedialnego oraz system audio od Harman/Kardon. Pojawią się także systemy bezpieczeństwa jak EyeSight, które przy pomocy kamer stale monitorują sytuacje na drodze i w przypadku zagrożenia ostrzegają kierowcę.

O ile wersja sedan jest raczej wykluczona, jeśli chodzi o rynek europejski, to 5-drzwiowy hatchback powinien pojawić się na naszych drogach pod koniec tego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Maciej Jajszczak

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze