Obserwuj nas

Wiadomości

Škoda zainwestuje dwa miliardy euro w elektromobilność

Podczas corocznej konferencji prasowej, zarząd ŠKODA AUTO podsumował niezwykle udany rok 2017. Zakończył się on najlepszymi wynikami w całej historii ŠKODA AUTO. Producent pobił swoje dotychczasowe rekordy finansowe: w stosunku do rekordowego roku 2016, gdy zanotowano 1 126 500 sprzedanych samochodów. W skali roku wyniki wzrosły o 6,6% do 1 200 500 dostaw. Przychody ze sprzedaży wzrosły aż o 20,8% do poziomu 16,6 miliarda euro (13,7 mld w roku 2016). Zysk operacyjny wyniósł 1,6 miliarda euro, co stanowi wzrost o 34,6% wobec wyniku uzyskanego w roku poprzednim (1,2 mld euro w roku 2016).

Marka nie zamierza zwalniać tempa, obierając kurs na dalszy rozwój. W ciągu następnych dwóch lat ŠKODA wprowadzi na rynek dziewiętnaście nowych modeli. Wśród nich, już w 2019 roku, pojawi się produkcyjna wersja modelu koncepcyjnego VISION X, który świętował swoją światową premierę na tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie.

„W minionym roku przekonaliśmy się, jak doskonale sprawdza się nasza rozbudowana i atrakcyjna gama modelowa: przy ponad 1,2 milionów dostarczonych samochodów, 2017 był najbardziej udanym rokiem w całej historii naszej firmy” – mówi Dyrektor Generalny marki ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim Klientom na całym świecie za okazane zaufanie i lojalność wobec naszej marki. Osiągnięty wynik motywuje nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Nie tylko wprowadzimy do sprzedaży dziewiętnaście nowych modeli do końca 2020 roku, ale i ruszymy z najbardziej złożonym programem inwestycyjnym w dziejach ŠKODY. Aktywnie wprowadzając w życie Strategię 2025, przez najbliższe pięć lat zainwestujemy około dwa miliardy euro w technologie elektromobilności oraz rozwój nowych usług z zakresu mobilności”.

Klaus-Dieter Schürmann, Członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. Finansów i IT, dodaje: „W roku finansowym 2017 po raz kolejny zwiększyliśmy liczbę dostarczonych samochodów, jeszcze pełniej wykorzystując duże moce produkcyjne naszych fabryk na całym świecie. Łącząc to z atrakcyjną gamą modelową i zoptymalizowanymi kosztami produkcji udało nam się osiągnąć jeszcze wyższy poziom rentowności. Rekordowy zysk operacyjny 1,6 miliarda euro (+34,6%) wzrósł nieproporcjonalnie do przychodów ze sprzedaży (+20,8%), co jest zasługą głównie udanej implementacji modeli typu SUV oraz optymalizacji kosztów”.

Chiny niezmiennie największym rynkiem ŠKODA AUTO

W roku 2017 ŠKODA AUTO dostarczyła rekordową liczbę 1 200 500 samochodów, pobijając rekord z 2016 roku (1 126 500 dostaw) o 6,6%. Największym odbiorcą ŠKODY ponownie zostały Chiny, gdzie w zeszłym roku dostarczono 325 000 samochodów. Na kolejnych miejscach w rankingu największych rynków ŠKODY uplasowały się odpowiednio: Niemcy, Republika Czeska, Wielka Brytania, Polska, Rosja, Francja, Turcja, Włochy oraz Austria.

Firma zaliczyła bardzo dobry wstęp do roku 2018: w styczniu i lutym pobito kolejne rekordy dostaw, podnosząc wynik łączny z dwóch pierwszych miesięcy o kolejne 12,4%, do 196 600 samochodów (174 900 samochodów w roku 2017).

Produkcja elektrycznych samochodów w Mladá Boleslav już od 2020 roku

ŠKODA już teraz promuje rozwój innowacyjnych technologii napędowych wsparty największym programem inwestycyjnym w swoich dziejach. W 2019 roku rozpocznie się seryjna produkcja pierwszego w pełni elektrycznego modelu marki. W tym samym roku w fabryce w Kvasinach rozpocznie się produkcja modelu SUPERB PHEV, pierwszej hybrydy ŠKODY typu plug-in. Od roku 2019 ŠKODA AUTO będzie wytwarzała w Mladá Boleslav komponenty elektrycznych układów napędowych na potrzeby także innych marek Grupy Volkswagen. Wersja produkcyjna studium ŠKODA VISION E, w pełni elektrycznego modelu powstałego na innowacyjnej platformie MEB, zacznie być wytwarzana w tym miejscu w roku 2020. Do tego samego roku ŠKODA zamierza zaprezentować w sumie aż dziewiętnaście nowych modeli. Wśród nich, już w przyszłym roku, pojawi się produkcyjna wersja studium miejskiego crossovera VISION X, zaprezentowanego na tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie. Do roku 2025 gama marki będzie liczyła dziesięć modeli o zelektryfikowanym napędzie.

Jasna strategia wyznaczona do roku 2025

ŠKODA AUTO określiła swój długofalowy kierunek rozwoju odpowiadający na przyszłe wyzwania związane z przemianą przemysłu motoryzacyjnego, w szczególności trendy elektromobilności, autonomicznego prowadzenia i wymiany danych, w swojej Strategii 2025. Plan ŠKODY zakłada digitalizację swoich produktów i procesów, ofensywę na nowych rynkach i rozwój tradycyjnego modelu biznesowego, poszerzając go o ofertę usług mobilności. W ramach Strategii 2025 ŠKODA AUTO pracuje także intensywnie nad dalszą globalizacją: w tej chwili jest obecna na 102 rynkach całego świata i chce poszerzyć swój zasięg do 120 krajów. W tym roku produkty ŠKODY zadebiutują w Singapurze, trwają już przygotowania do przyszłorocznego debiutu marki w Republice Południowej Afryki.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze