Obserwuj nas

Wiadomości

ŠKODA świętuje 40. rocznicę zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo

Gdy zespół ŠKODA Motorsport stanie na starcie otwierającego nowy sezon Rajdu Monte Carlo, upamiętni historyczny sukces, który osiągnął tu równo czterdzieści lat temu. Przystępując do kolejnej edycji Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2, fabryczne egzemplarze ŠKODY FABIA R5 będą miały na sobie takie same niebiesko-czerwone pasy jak zwycięska ŠKODA w 1977 roku. Wtedy to kierowca Václav Blahna i jego pilot Lubislav Hlávka wygrali ŠKODĄ 130 RS w klasie silników do 1300 cm3. Wynik ten zapisał się jako jeden z największych sukcesów w 116-letniej historii udziału czeskiej marki w sporcie motorowym, której ukoronowaniem było zdobycie w minionym roku tytułu Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacjach kierowców i pilotów.

„ŠKODA jest niezwykle dumna ze swojego wyjątkowego dorobku historycznego w sportach motorowych, przez który przewinęły się tak kultowe samochody rajdowe, jak model 130 RS” – mówi dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek, kontynuując: „Właśnie z tego powodu wspominamy na tegorocznym Rajdzie Monte Carlo nasz niebywały sukces sprzed czterdziestu lat specjalnym malowaniem naszych rajdowych egzemplarzy ŠKODY FABIA R5. Wielkie osiągnięcia naszych poprzedników napędzają nas do dalszego wysiłku. Obok naszych regularnych zawodników, Pontusa Tidemanda i Jana Kopecký’ego, na Rajdzie Monte Carlo ŠKODĄ FABIA R5 fabrycznego zespołu wystartuje także Andreas Mikkelsen.”

W latach 2011 i 2012 za kierownicą ŠKODY FABIA SUPER 2000 dwukrotnie okazał się najlepszy w rajdowej serii Intercontinental Rally Challenge. Wraz ze swoim norweskim pilotem Andersem Jægerem Mikkelsen miał szansę zapoznać się z nową ŠKODA FABIA R5 podczas grudniowych testów na śniegu.

W roku 2017 ŠKODA Motorsport znów będzie polegała na dwóch kierowcach: Janie Kopeckým i Pontusie Tidemandzie. Drugi z nich po Rajdzie Monte Carlo, wraz ze swoim szwedzkim pilotem Jonasem Anderssonem, będzie walczyć o punkty w kolejnej rundzie mistrzostw WRC 2, która odbędzie się w ich rodzimej Szwecji w dniach 9-12 lutego. Duet Tidemand/Andersson chce jak najlepiej wypełnić miejsce po fińskiej załodze Esapekka Lappi/Janne Ferm, która w zeszłym roku wywalczyła pierwsze dla ŠKODY tytuły Rajdowego Mistrza Świata WRC 2 w klasyfikacjach kierowców i pilotów.

W tym roku para zamierza skompletować ze ŠKODĄ hat-trick tytułów mistrzowskich swojego kraju.

 

Zdobywając tytuł Rajdowego Mistrza Świata, trzy mistrzowskie tytuły kontynentalne i dziesięć krajowych, ŠKODA FABIA R5 była w zeszłym roku niewątpliwie jedną z najbardziej konkurencyjnych rajdowych konstrukcji na świecie. Oczekiwania, by czeski zespół równie efektownie rozpoczął nowy sezon, są wysokie.

 

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Świata FIA WRC 2 na rok 2017:

Rajd Monte Carlo 19.01 – 22.01.2017,

Rajd Szwecji 09.02 – 12.02.2017,

Rajd Meksyku 09.03 – 12.03.2017,

Rajd Francji 06.04 – 09.04.2017,

Rajd Argentyny 27.04 – 30.04.2017,

Rajd Portugalii 18.05 – 21.05.2017,

Rajd Włoch 08.06 – 11.06.2017,

Rajd Polski 29.06 – 02.07.2017,

Rajd Finlandii 27.07 – 30.07.2017,

Rajd Niemiec 17.08 – 20.08.2017,

Rajd Hiszpanii 05.10 – 08.10.2017,

Rajd Wielkiej Brytanii 26.10 – 29.10.2017,

Rajd Australii 16.11 – 19.11.2017.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze