Obserwuj nas

Wiadomości

Rajd klasycznych samochodów Hesja-Turyngia

Firma Opel wysłała dziesięć dużych i przestronnych modeli na dwuetapowy 23. Rajd Klasycznych Samochodów Hesja-Turyngia. Zabytkowe pojazdy zaprezentowały swoją przysłowiową niezawodność na 350‑kilometrowej trasie z Marburga przez Dillenburg do Bad Wildungen i z powrotem do Marburga. Za kierownicą najstarszego samochodu z kolekcji Opel Classic — przepięknego kabrioletu Opel Super 6 Gläser z 1937 roku — siedział wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej, Peter Küspert. Model z sześciocylindrowym silnikiem, produkowany przez Gläser Manufaktur z Drezna, jest kabrioletem w stylu roadstera, z dwoma dodatkowymi siedzeniami ukrytymi pod klapą w łagodnie pochylonej tylnej części samochodu. Towarzyszyły mu Rekord A oraz Rekord C „Deutsch” z 1967 roku, czyli dwa większe kabriolety i poprzednicy dzisiejszej Cascady — atrakcyjnego czteromiejscowego Opla z otwartym nadwoziem.

„Każdy rajd klasycznych samochodów pokazuje, jak głęboko samochody marki Opel zapadają ludziom w serca. Cieszymy się z fascynacji naszymi samochodami, a także z bliskiego kontaktu z entuzjastami automobilizmu” — powiedział Peter Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel, po przekroczeniu linii mety rajdu Hesja-Turyngia.

Gorąco oklaskiwano również Jockela Winkelhocka — ambasadora marki Opel i legendarną postać znaną wszystkim fanom sportu motorowego — który w czasie rajdu prowadził Rekorda C kombi z 1970 roku. O funkcjonalności i wszechstronności Opli kombi z dawnych lat świadczy uczestnicząca w rajdzie klasycznych samochodów „ekipa ratownicza” złożona z Rekorda E straży pożarnej, ambulansu Commodore C oraz Kadetta D w barwach pomocy drogowej ADAC. Zabytkowym Oplom kombi towarzyszyła wyposażona w wiele zaawansowanych technologii nowa Insignia Sports Tourer, która już niebawem zadebiutuje u dealerów marki.

Zabytkowe Ople w 23. Rajdzie Klasycznych Samochodów:

Numer startowy 1, Opel Diplomat B V8, wersja przedłużona, 5354 cm3, 230 KM, rok modelowy 1976
Numer startowy 21, Opel Kadett D kombi, 1296 cm3, 60 KM, rok modelowy 1981
Numer startowy 22, Opel Super 6 Gläser kabriolet, 2473 cm3, 55 KM, rok modelowy 1937
Numer startowy 23, Opel Commodore C, ambulans, 2490 cm3, 130 KM, rok modelowy 1981
Numer startowy 36, Opel Rekord C Deutsch kabriolet, 1698 cm3, 75 KM, rok modelowy 1967
Numer startowy 37, Opel Rekord A kabriolet, 1680 cm3, 60 KM, rok modelowy 1964
Numer startowy 41, Opel Rekord E, straż pożarna, 1956 cm3, 100 KM, rok modelowy 1985
Numer startowy 43, Opel Rekord C, 1897 cm3, 90 KM, rok modelowy 1967
Numer startowy 55, Opel Rekord C kombi, 1698 cm3, 66 KM, rok modelowy 1970
Numer startowy 56, Opel Rekord P2, wersja dostawcza, 1488 cm3, 50 KM, rok modelowy 1962

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze