Obserwuj nas

Wiadomości

Rajd Argentyny – Rajdowe Mistrzostwa Świata powracają na drogi szutrowe

Rajd Argentyny to będzie kolejne wyzwanie dla zespołów startujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Jari-Matti Latvala i Juho Hänninen, obaj kierowcy startujący w barwach TOYOTA GAZOO Racing, powracają do Argentyny jako zwycięzcy poprzednich edycji tej imprezy. Piąte eliminacje WRC zostaną rozegrane od 27 do 30 kwietnia.

Po zmaganiach na krętych asfaltowych drogach Korsyki, piąta runda FIA WRC oznacza powrót na trasy szutrowe, a także do Ameryki Łacińskiej. Zespół Toyoty zamierza wykorzystać doświadczenia zebrane podczas Rajdu Meksyku i nadal pracować nad rozwijaniem Yarisa WRC.

Warunki na odcinkach specjalnych Rajdu Argentyny znacząco się od siebie różnią – od szybkich piaszczystych dróg do trudnych kamienistych szlaków górskich. To sprawia, że konfiguracja samochodu i dobór opon jest trudniejszy, bo każdy OS stawia przed zawodnikami inne wymagania. Na miękkich, piaszczystych trasach powstają koleiny w miarę jak pokonuje je coraz więcej samochodów. Z kolei w górach trzeba być przygotowanym na mgłę, częste zmiany pogody, a nawet lód na nawierzchni.

Rajd Argentyny rozpocznie się superoesem w czwartek 27 kwietnia w Villa Carlos Paz, 30 minut jazdy z Cordoby. We wtorek zawodnicy pokonają 2 odcinki specjalne – w Santa Rosa de Calamuchita i superoes w parku tematycznym w Villa Carlos Paz. W sobotę czeka na kierowców 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 160 km. W niedzielę rajd przenosi się do regionu Traslasierra, gdzie rozegrane zostaną 3 oesy, w tym słynny Power Stage El Condor, gdzie będzie można zdobyć dodatkowe punkty.

Obaj kierowcy Toyoty odnosili sukcesy w poprzednich edycjach Rajdu Argentyny. Latvala dojechał na metę jako pierwszy w 2014 roku, zaś Hänninen wygrał w 2010 roku, kiedy impreza ta nie znajdowała się w kalendarzu WRC, lecz Intercontinental Rally Challenge. W przygotowaniach do Rajdu Argentyny zawodnicy Toyoty wzięli udział w testach na Sardynii, której drogi w dużej mierze przypominają trasę argentyńskiego rajdu. A już w czerwcu na włoskiej wyspie odbędzie się 7. runda WRC.

„Jestem dobrej myśli przed Rajdem Argentyny. Już raz udało mi się go wygrać, a w ubiegłym roku byłem na prowadzeniu aż do wypadku w przedostatnim dniu zawodów. Pierwsze dwa etapy są szybkie, natomiast ostatni dzień wymaga wolniejszej i bardziej technicznej jazdy. Odcinki specjalne stają się bardzo kręte, a pogoda szybko się zmienia, często przynosząc mgłę. Choć wiele odcinków jest piaszczystych, zwykle samochody mają dobrą przyczepność. W przygotowaniach wiele uwagi poświęciłem ustawieniom mechanizmu różnicowego. W Meksyku miałem wrażenie, że nie są one dobrze dla mnie dobrane, ale tym razem jest inaczej” – powiedział Jari-Matti Latvala, kierowca samochodu #10.

 

W ciągu 6 edycji Rajdu Argentyny, odkąd został włączony do WRC, Jari-Matti Latvala startował w tej imprezie 5 razy. W 2014 roku zajął pierwsze miejsce, zaś rok wcześniej stanął na najniższym podium. Fiński kierowca znajduje się obecnie na drugim miejscu w tabeli, ustępując Sebastienowi Ogierowi 13 punktami i wyprzedzając Thierry’ego Neuville’a o 21 punktów. Juho Hänninen znajduje się na 12. miejscu w klasyfikacji kierowców. TOYOTA GAZOO Racing zajmuje 3. pozycję w klasyfikacji producentów.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze