Obserwuj nas

Wiadomości

Polska premiera nowego Opla Crosslanda X

W Polsce od lutego klienci już mogą składać zamówienia na nowego Opla Insignię Grand Sport oraz nową Insignię Sports Tourer. Teraz nadszedł czas na kolejną polską premierę, właśnie dzisiaj w Warszawie po raz pierwszy zaprezentowano nowego crossovera marki Opel – Crosslanda X.

„Crossland X łączy funkcjonalność i przestronne wnętrze z atrakcyjnym wyglądem samochodu typu SUV. Ten modny model wzmocni pozycję Opla w tak ważnych, dynamicznie rozwijających się segmentach SUVów i crossoverów.” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Crossland X to już drugi przedstawiciel rodziny Opli z symbolem „X”, obok bestsellerowej Mokki X. Klienci mogą już składać zamówienia na Crosslanda X, który wchodzi na dynamicznie rozwijający się rynek subkompaktowych SUV‑ów z ceną od 59 950 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Opel Crossland X będzie oferowany z pięcioma silnikami do wyboru. Wszystkie trzycylindrowe jednostki benzynowe oraz czterocylindrowe diesle to bardzo nowoczesne, w całości aluminiowe konstrukcje, charakteryzujące się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.

Podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.2 o mocy 60 kW/81 KM (zużycie paliwa wg NEDC: 6,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,4 l/100 km poza miastem, 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 114 g/km). Kolejna to 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny, oferowana w trzech wariantach zespołu napędowego. Szczególnie oszczędna wersja ECOTEC rozwijająca moc 81 kW/110 KM jest skojarzona z pięciobiegową przekładnią o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym (zużycie paliwa wg NEDC: 5,6 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2 l/100 km poza miastem, 4,8 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 109 g/km). Taką samą mocą dysponuje trzycylindrowy silnik 1.2 Turbo współpracujący z sześciobiegową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa wg NEDC: 6,3 l/100 km w cyklu miejskim, 4,8 l/100 km poza miastem, 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 121 g/km). Obydwa silniki rozwijają maksymalny moment obrotowy 205 Nm już przy 1500 obr./min, z czego 95 procent jest dostępne w najczęściej wykorzystywanym przedziale prędkości obrotowej do 3500 obr./min. Dzięki dużemu zapasowi mocy przy niskiej prędkości obrotowej silnika Opel Crossland X charakteryzuje się znakomitą elastycznością, a przy tym jest niezwykle oszczędny.

Najmocniejszą jednostką benzynową jest silnik 1.2 o mocy 96 kW/130 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 230 Nm od 1750 obr./min (zużycie paliwa wg NEDC: 5,7 l/100 km w cyklu miejskim, 4,6 l/100 km poza miastem, 5,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 114 g/km); silnik ten współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Opel Crossland X w takiej konfiguracji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 206 km/h.

Dostępne są także trzy warianty turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Crossland X z dieslem 1.6 o mocy 73 kW/99 KM, rozwijającym maksymalny moment obrotowy 254 Nm przy 1750 obr./min (zużycie paliwa wg NEDC: 4,5 l/100 km w cyklu miejskim, 3,4 l/100 km poza miastem, 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 99 g/km). W ofercie jest także jeszcze oszczędniejsza odmiana tego silnika ECOTEC z systemem Start/Stop, która emituje tylko 93 g CO2 na kilometr (zużycie paliwa wg NEDC: 4,1 l/100 km w cyklu miejskim, 3,3 l/100 km poza miastem, 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym). Najmocniejszy diesel 1.6 ma moc 88 kW/120 KM (zużycie paliwa wg NEDC: 4,6 l/100 km w cyklu miejskim, 3,6 l/100 km poza miastem, 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 103 g/km) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm, zapewniającym solidną siłę pociągową w każdej sytuacji. Opel Crossland X z dieslem 1.6 i sześciobiegową przekładnią manualną przyspiesza w średnim zakresie obrotów od 80 do 120 km/h w 10,5 sekundy, co umożliwia sprawne wyprzedzanie. Samochód rozwija maksymalną prędkość 186 km/h.

Osobisty asystent i doskonała łączność dzięki systemowi Opel OnStar

System Opel OnStar należy do wyposażenia standardowego Crosslanda X począwszy od wersji Enjoy. Oprócz znanych już usług telematycznych, takich jak całodobowe przyjmowanie zgłoszeń w sytuacjach awaryjnych oraz zdalne sterowanie blokadą zamków, klaksonem i światłami, system OnStar oferuje teraz kolejne funkcje. Wraz z nowym Crosslandem X Opel wprowadza usługę osobistego asystenta, w ramach której osoby podróżujące samochodem mogą skontaktować się z opiekunem Opel OnStar, który pomoże im na przykład wybrać hotel i zarezerwować pokój[1] lub znaleźć miejsce parkingowe[2]. Dzięki punktowi dostępowemu 4G LTE Wi-Fi[3] wszystkie urządzenia mobilne znajdujące się w samochodzie mogą korzystać z szybkiego łącza internetowego. Najnowocześniejsze systemy multimedialne IntelliLink są wyposażone w kolorowe ekrany dotykowe o przekątnej do 8 cali oraz interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwiające podłączenie kompatybilnych smartfonów. W konsoli środkowej Crosslanda X może być zamontowana opcjonalna bezprzewodowa indukcyjna ładowarka do telefonów.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna modelu Crossland X może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

[1] Przez Booking.com. Wymagane podanie adresu e‑mail i numeru karty kredytowej.

[2] Przez Parkopedię.

[3] Usługa bezprzewodowej łączności z Internetem, hotspot Wi-Fi jest niedostępna w Polsce w chwili publikacji niniejszej informacji. Poprawne działanie usługi hotspot Wi-Fi będzie wymagało aktywacji i akceptacji Warunków Użytkowania dedykowanego operatora sieci komórkowych oraz będzie podlegało osobnej opłacie abonamentowej.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze