Obserwuj nas

Wiadomości

Co oferują najtańsze wersje modeli z segmentu B?

Modele segmentu B stanowią przy zakupach flotowych idealny kompromis pomiędzy niewielkimi autami miejskimi a droższymi kompaktami. Dzisiaj nawet te najtańsze wersje posiadają szereg udogodnień oraz cenione przez firmy dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Sprawdzamy, co oferują bazowe odmiany popularnych modeli subkompaktowych, a za co trzeba dopłacić.

 

Toyota Yaris

Zmodernizowana Toyota Yaris trzeciej generacji to nowość w salonach tej japońskiej marki. Samochód otrzymał nie tylko nowy silnik, ale również nowe pakiety wyposażeniowe i bardziej dynamiczną sylwetkę.

Ceny tego modelu w wersji trzydrzwiowej zaczynają się od 42 900 zł. Ile trzeba dopłacić za kolejną parę drzwi? Niewiele, bo równy 1 tys. zł! W obu przypadkach samochód wyposażony jest w litrowy silnik o mocy 69 KM i manualną skrzynię o pięciu przełożeniach.

Już najtańsza odmiana tego samochodu wyposażona jest w dodatkowe systemy bezpieczeństwa: automatyczne światła drogowe, układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia oraz wczesnego ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, a także 7 poduszek powietrznych (przednie i boczne kierowcy i pasażera, kolanowa kierowcy, kurtyny boczne) i system wspomagający pokonywanie podjazdu.

Ponadto na liście wyposażenia podstawowego znalazł się system monitorowania ciśnienia w oponach, halogenowe światła do jazdy dziennej i czujniki deszczu wraz z automatycznymi wycieraczkami.

To nie koniec udogodnień, które zaserwował producent. Toyota Yaris w bazowej odmianie Life jest również wyposażona w kilka poprawiających komfort rozwiązań. Należą do nich między innymi elektrycznie regulowane szyby przednie oraz lusterka, regulacja wysokości fotela, komputer pokładowy, wielofunkcyjna kierownica i system „Follow me home”.

Skoda Fabia

Ten czeski model nie występuje w odmianie trzydrzwiowej. Za najtańszą, pięciodrzwiową wersję należy natomiast zapłacić 41 tys. zł. Samochód również napędzany jest jednolitrowym motorem benzynowym o mocy 60 KM.

Co znajduje się na liście systemów poprawiających bezpieczeństwo? Sześć poduszek powietrznych oraz hamulec, który ma za zadanie dohamować samochód po wykryciu kolizji, a także system pokolizyjny ACS. Dopłaty wymaga system wspomagania ruszania pod wzniesienia (350 zł) oraz system wykrywający ryzyko wystąpienia kolizji (1200 zł).

Na liście najtańszej wersji tego modelu również można znaleźć światła do jazdy dziennej i tylne halogeny. Dopłaty na poziomie 150 zł wymaga system Coming Home/Leaving Home – ten w Yarisie jest w cenie podstawowej. Również za komputer pokładowy trzeba zapłacić – producent wycenił ten element na 250 zł.

Renault Clio

Ceny tego modelu zaczynają się od 42 400 zł. Za tę kwotę nabywca otrzymuje pięciodrzwiowe nadwozie – niedostępna jest opcja trzydrzwiowa – oraz silnik o pojemności 1,2 litra i mocy na poziomie 75 KM.

Dostępne bez dopłaty systemy bezpieczeństwa (oprócz obowiązkowych) to między innymi system wspomagania przy ruszaniu pod górę oraz przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Na liście opcji zabrakło natomiast elektronicznych asystentów, takich jak np. system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia oraz wczesnego ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Podstawowa wersja oferuje dodatkowo elektrycznie otwierane szyby przednie, światła do jazdy dziennej z diodami LED oraz komputer podkładowy i system kontroli ciśnienia w oponach.

Ford Fiesta

Najtańsza odmiana tego modelu to Ambiente w cenie 45 550 zł. Jest to wersja dostępna tylko dla klientów flotowych, natomiast klienci indywidulani za bazową odmianę Trend muszą zapłacić wg cennika 47 100 zł. Samochód napędzany jest silnikiem o pojemności 1,25 l i mocy 60 KM. Dopłata do wersji pięciodrzwiowej to 1 tys. zł.

Samochód został wyposażony w siedem poduszek powietrznych, a oprócz obowiązkowych systemów bezpieczeństwa do dyspozycji kierowcy oddano IPS – system zarządzający innymi systemami odpowiedzialnymi za ochronę pasażerów.

Dodatkowe systemy bezpieczeństwa – układ zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach i funkcja wzywania pomocy w momencie wypadku dostępne są za dodatkową dopłatą. Pierwsza opcja kosztuje 1,6 tys. zł i można ją zamówić dopiero w wyższej wersji wyposażeniowej, druga to koszt na poziomie 1 tys. zł.

Na liście wyposażenia znalazły się ponadto reflektory halogenowe, system „Follow me home” oraz elektryczne sterowanie przednich szyb.

Mazda 2

Ceny podstawowej wersji tego modelu zaczynają się od 54 400 zł. W takiej konfiguracji otrzymuje się silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 75 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni pięciobiegowej.

Odmiana SkyGo wyposażona jest między innymi w boczne poduszki i kurtyny powietrzne. Dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo są dostępne tylko w wyższych wersjach wyposażeniowych, np. chcąc posiadać system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, trzeba wybrać wersję SkyEnergy kosztującą 62,4 tys. zł.

Ponadto na liście odmiany bazowej znalazły się elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, a także manualna klimatyzacja i komputer pokładowy.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze