Obserwuj nas

Wiadomości

Nowy SUV Ford EcoSport

Ford zaprezentował nowy model kompaktowego SUV Ford EcoSport, który jeszcze w tym roku zaoferuje europejskim klientom więcej możliwości, bardziej wyrafinowany wygląd i zaawansowane rozwiązania techniczne.

Nowy Ford EcoSport po raz pierwszy będzie wyposażony w system napędu wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive, dzięki czemu poprawią się jego własności jezdne zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Sercem samochodu będzie nowy, zaawansowany technicznie silnik Diesla EcoBlue o pojemności 1,5 litra i o mocy maksymalnej do 125 KM, w którym zoptymalizowano emisję CO2.*

Po raz pierwszy dostępna będzie usportowiona wersja samochodu, którą stworzono inspirując się pojazdami przygotowanymi przez dział Ford Performance: EcoSport ST‑Line. Nowy Ford EcoSport będzie wyposażony w systemy wspomagające kierowcę, w tym w system łączności SYNC 3, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości oraz w tylną kamerę cofania.

Dysponując lepszą dynamiką, wytrzymałym i wyrafinowanym stylistycznie nadwoziem, nowy model jest proponowany w 12 wyrazistych kolorach nadwozia i oferuje jeszcze więcej opcji personalizacji – w tym opcjonalne, kontrastujące malowanie dachu obejmujące również słupki drzwiowe do wysokości dolnej linii okien bocznych, spojler dachowy i lusterka boczne. Wnętrze zostało opracowane i wykończone ze szczególną starannością, zapewniając podróżnym wyjątkowo przyjemne wrażenia z jazdy, do czego przyczyniły się takie elementy, jak 8-calowy ekran dotykowy LCD, ogrzewana kierownica i sprytne rozwiązania dotyczące przewozu ładunków, w tym regulowana wysokość podłogi bagażnika.

„Ford sprzedał w Europie 150.000 kompaktowych SUV EcoSport od wprowadzenia modelu na tutejsze rynki w 2014 roku, a sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o 40 procent>” – przypomina Steven Armstrong, wiceprezes grupy i prezes działu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w Ford Motor Company. „Nowy Ford EcoSport oferuje klientom jeszcze więcej stylu, komfortu, możliwości i swobody wyboru, łącząc wytrzymałość i funkcjonalność SUV z praktycznością samochodu miejskiego.

Nowy Ford EcoSport na rynki europejskie będzie produkowany w zakładach Forda w Craiova, w Rumunii, gdzie w przygotowanie jego produkcji zainwestowano 200 milionów euro, a do salonów sprzedaży trafi jeszcze w tym roku, dołączając do innych europejskich modeli SUV Forda – Edge i Kuga. Inny nowy model, dla którego inspiracją były samochody SUV – crossover Fiesta Active, trafi do sprzedaży w Europie w przyszłym roku.

Na europejskim rynku samochodowym segment pojazdów SUV rośnie najszybciej. Rejestracje SUV wzrosły o ponad 21 procent w ujęciu rok do roku, stanowiąc ponad jedną czwartą wszystkich rejestracji nowych samochodów osobowych w 2016 roku. W ubiegłym roku sprzedaż modeli SUV Forda w Europie wzrosła o ponad 30 procent.

Mocny i oszczędny

Nowy Ford EcoSport zapewni optymalną jakość prowadzenia samochodu dzięki wyposażeniu go w inteligentny napęd wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive. Rozwiązanie to jest oferowane w połączeniu z zupełnie nowym silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra współpracującym z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik zapewnia moc maksymalną 125 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 4,5 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 119 g/km.*

Inteligentny napęd na wszystkie koła monitoruje przyczepność kół samochodu do nawierzchni drogi i może zmienić rozkład momentu napędowego na osie do 50/50 na przednie i tylne koła w ciągu mniej niż 20 milisekund – dwadzieścia razy szybciej, niż trwa mrugnięcie oka. System niezauważalnie zmienia rozkład momentu napędowego na wszystkie cztery koła, zapewniając w ten sposób większe bezpieczeństwo jazdy, szczególnie na śliskich drogach.

Całkowicie nowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu lepszych osiągów, a także mniejszej emisji CO2. Wyrafinowany czterocylindrowy silnik wyposażony jest w innowacyjne rozwiązania techniczne, wśród których znalazły się:

  • niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin połączony z wodnym chłodzeniem ładunku, co sprzyja wyższej sprawności spalania i lepszej czystości spalin;
  • zintegrowany kolektor dolotowy zapewniający silnikowi łatwiejsze “oddychanie”;
  • turbosprężarka o małej bezwładności zapewniająca krótszy czas reakcji i precyzyjniejsze sterowanie, a do budowy sprężarki wykorzystano między innymi materiały opracowane dla potrzeb silników rakietowych, gdzie muszą one wytrzymywać wyjątkowo wysokie temperatury;
  • wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa, który działa szybciej, ciszej i precyzyjniej dobiera dawki paliwa

Od połowy 2018 roku 125-konny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 1,5 litra dostępny będzie z napędem na przednie koła i z zupełnie nową, niskotarciową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co zapewni jeszcze niższą emisję CO2 i proporcjonalnie niższe zużycie paliwa. Silnik wysokoprężny TDCi 1,5 litra o mocy 100 KM w połączeniu z napędem na przednie koła i z zupełnie nową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów będzie dostępny od początku sprzedaży nowego modelu.

Nowy model oferowany będzie także z wielokrotnie nagradzanym benzynowym silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra w wersjach 125 KM, 140 KM, a od połowy 2018 również 100 KM mocy maksymalnej, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wersja 125 KM dostępna będzie również z sześciobiegową przekładnią automatyczną ze sterowaniem łopatkami umieszczonymi na kolumnie kierownicy, co umożliwia wygodne sterowanie jej pracą

Nowy EcoSport będzie nadal zapewniał jakość jazdy i prowadzenie dostosowane specjalnie do gustów europejskich klientów. W tym celu zoptymalizowano zawieszenie kół, amortyzatory, mocowania sprężyn, układ kierowniczy, belkę skrętną tylnej osi, ustawienia programu elektronicznej stabilizacji pojazdu i profile działania układu wspomagania kierownicy.

 

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze