Obserwuj nas

Wiadomości

Nowy Opel Insignia już dostępny dla polskich klientów

Nowy Opel Insignia będzie miał swoją światową premierę podczas nadchodzącego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w dniach 9-19 marca. Jednak polscy klienci już mogą składać zamówienia na ten model w autoryzowanych salonach Opla w całym kraju. Nowa Insignia Grand Sport jest oferowana w cenie katalogowej od 99 900 zł, natomiast wersja kombi Sports Tourer w cenie od 103 900 zł (sugerowane ceny detaliczne wersji Enjoy z silnikiem benzynowym 1.5T o mocy 103kW/140KM z VAT w Polsce).

„Nowy flagowy model Opla jest bogato wyposażony w najnowocześniejszą technologię zwiększającą bezpieczeństwo i komfort. Nowa Insignia jest znacznie lżejsza, przestronniejsza i dostarcza rewelacyjne wrażenia z jazdy” – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – „Ten samochód ma wszelkie atrybuty, aby przekonać do siebie nawet klientów z segmentu marek premium” – dodaje Mieczkowski.

Nowy model Insignii oferuje w standardzie systemy wspomagania kierowcy, takie jak system ostrzegania przed kolizją (FCA) z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu. Zwiększenie bezpieczeństwa zapewnia także aktywna przednia maska, która poprawia ochronę pieszego w razie wypadku.

Druga generacja Insignii opiera się na zupełnie nowej architekturze. Pojazd waży nawet o 175 kilogramów mniej niż dotychczasowy sedan i nawet o 200 kg mniej niż przestronne kombi Sports Tourer. Ta znaczna redukcja masy oraz nowy, bardzo precyzyjny układ kierowniczy przyczyniają się do poprawy dynamiki jazdy. Ponadto zupełnie nowy flagowy model marki Opel debiutuje wraz z szeroką gamą wysokowydajnych silników oraz przekładni o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym, co zapewnia lepsze osiągi i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Nowa Insignia zarówno w wersji Grand Sport jak i Sports Tourer może być wyposażona w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, które zwiększają komfort jazdy i bezpieczeństwo. Do najważniejszych z nich należy, debiutująca w Insignii, kolejna generacja matrycowych reflektorów adaptacyjnych Opel IntelliLux LED®, które charakteryzują się jeszcze szybszym i bardziej precyzyjnym działaniem niż poprzednia generacja tego systemu. Do poprawy bezpieczeństwa przyczyniają się także takie rozwiązania, jak asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy czy wyświetlacz projekcyjny HUD.

Opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień zapewniają jeszcze wyższy komfort jazdy. Ponadto dwa skrajne miejsca na tylnej kanapie są podgrzewane — podobnie jak przednia szyba pojazdu. Duże, panoramiczne okno dachowe pozwala obserwować niebo. Oczywiście korzystanie z bagażnika także jest bardzo wygodne. W wersji Sports Tourer tylną klapę można otworzyć i zamknąć, wykonując odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy11 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy11 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy12 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi12 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel1 rok temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus1 rok temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault1 rok temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep1 rok temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai1 rok temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze