Obserwuj nas

Wiadomości

Nowy Opel Grandland X

Idealnie wyposażony i świetnie pozycjonowany Grandland X pojawi się na rynku jesienią jako trzeci Opel oznaczony symbolem „X” w nazwie. Dołączy on do krótszych o około 20 centymetrów krewniaków — Opla Crosslanda X i bestsellerowego Opla Mokki X. Jednocześnie Grandland X stanowi rozszerzenie obecności marki Opel w bardzo popularnym segmencie samochodów kompaktowych, do którego należą także modele Astra i Zafira.

Grandland X reprezentuje najwyższą klasę pod względem wyposażenia w ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę i rozwiązania podnoszące komfort: Adaptacyjny tempomat z funkcją wykrywania pieszych, system automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania senności kierowcy, zaawansowany asystent parkowania czy kamera 360° to tylko niektóre przykłady. Ergonomiczne fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), podgrzewana kierownica i podgrzewane fotele z przodu i z tyłu, a także klapa bagażnika otwierana ruchem stopy to rozwiązania zapewniające najwyższy komfort. Jak zwykle w przypadku Opla kierowca i pasażerowie Grandlanda X mogą korzystać z najlepszego wyposażenia w zakresie łączności dzięki systemom IntelliLink najnowszej generacji oraz osobistemu opiekunowi kierowcy Opel OnStar, który teraz oferuje także usługi rezerwacji pokoju w hotelach[1] oraz wyszukiwania dogodnego parkingu[2]. Indukcyjna ładowarka umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów[3]. Opel ponownie zaprezentował się jako lider technologii oświetlenia, wyposażając Grandlanda X w adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFL) z diodowymi reflektorami. Poszczególne funkcje, takie jak doświetlanie zakrętów, asystent świateł drogowych i automatyczne poziomowanie wiązki świetlnej, gwarantują optymalne oświetlenie drogi przed samochodem, zapewniając mnóstwo przyjemności z jazdy także nocą.

Przede wszystkim jednak Grandland X oferuje przyjemność z bezpiecznej jazdy przez cały rok, niezależnie od nawierzchni. Jest to zasługą między innymi opcjonalnego elektronicznego systemu Grip Control, który zwłaszcza w przypadku zastosowania opon błotno-śniegowych (M&S) zapewnia maksymalną przyczepność w różnych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy. System dostosowuje rozkład momentu obrotowego na przednie koła, pozwalając nawet na buksowanie kół, gdy jest to konieczne. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów system koryguje także punkty zmiany przełożenia i reakcję przepustnicy. Zapewnia to najlepszą przyczepność i stabilność niezależnie od tego, czy Grandland X porusza się po zaśnieżonej, błotnistej, piaszczystej czy mokrej nawierzchni.

Zdecydowana stylistyka z dopracowanymi detalami: SUV także może być elegancki

4477 milimetrów długości, 1844 milimetrów szerokości i 1636 milimetrów wysokości — nowy Opel Grandland X jest atrakcyjnym, solidnie prezentującym się SUV‑em o sportowej sylwetce. Charakterystyczne elementy przodu to płyta osłaniająca elementy podwozia i wydatna osłona chłodnicy ze znakiem „blitz”. Chromowane listwy biegnące od logo marki w kierunku wąskich reflektorów LED z motywem podwójnego skrzydła optycznie poszerzają przód i podkreślają mocny i bezkompromisowy wizerunek Grandlanda X. Przetłoczenie na masce silnika wpisuje się w koncepcję stylistyczną Opla określaną jako „połączenie rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją”.

Profil to zestawienie surowego uroku SUV‑a z eleganckimi liniami. Muskularne, wydatne nadkola i osłony dolnych partii nadwozia nadają Grandlandowi X terenową estetykę. Dla odmiany minimalistyczne kontury i subtelne przetłoczenie w dolnej części drzwi wyraźnie identyfikują Grandlanda X jako samochód marki Opel. Dodatkowym elementem personalizującym konkretny egzemplarz może być opcjonalne dwukolorowe nadwozie z kontrastującym czarnym dachem. Płynne połączenie dachu z resztą nadwozia jest zaznaczone „przełamanym” słupkiem C, który dodaje dynamizmu w tylnej części samochodu. Każdy detal stylistyczny tyłu świadczy o tym, że Grandland X to rasowy SUV: szeroka sylwetka, srebrna osłona podwozia ze zintegrowanymi końcówkami wydechu z prawej i lewej strony, elementy ochraniające nadwozie, oraz wąskie diodowe tylne światła podkreślają sportowy i muskularny charakter nowości rynkowej.

„Nowy Grandland X to nowoczesny pojazd sportowo-użytkowy o wyjątkowej prezencji i śmiałej stylistyce, która nadaje mu kompaktowy, sportowy i muskularny wygląd. Udoskonaliliśmy naszą filozofię projektowania, by stworzyć samochód sportowo-użytkowy łączący sportowy charakter i elegancję. Tak powstał najbardziej przyciągający wzrok pojazd w swoim segmencie” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w firmie Opel.

Podobną estetyką charakteryzuje się wnętrze Grandlanda X: panel wskaźników i środkowa konsola z ekranem dotykowym są uporządkowane i dopasowane do poziomej linii wzroku kierowcy. Przyciski w środkowej części deski rozdzielczej zostały pogrupowane w trzech rzędach, zapewniając szybki i intuicyjny dostęp do sterowania systemem multimedialnym, klimatyzacją i funkcjami podwozia. Dobremu samopoczuciu kierowcy i pasażerów zasiadających w komfortowych fortelach sprzyjają także przyjemne w dotyku powierzchnie wykończenia wnętrza. Typowa dla samochodów sportowo-użytkowych wyższa pozycja foteli ułatwia wsiadanie i wysiadanie oraz zapewnia lepszą widoczność. Długi rozstaw osi wynoszący 2675 milimetrów sprawia, że kompaktowym SUV‑em może wygodnie podróżować nawet pięć osób. W bagażniku o pojemności 514 litrów, z możliwością powiększenia do 1 652 litrów, jest mnóstwo miejsca na bagaż i sprzęt sportowy. Dzięki tym wszystkim cechom Opel Grandland X może konkurować nawet z najprzestronniejszymi kompaktowymi kombi.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy8 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy8 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy9 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi9 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi10 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel10 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus10 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault10 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep11 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai11 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze