Obserwuj nas

Wiadomości

Nowy Opel Crossland X

Zaprojektowanie modelu, który łączyłby atrybuty pojazdu sportowo-użytkowego z cechami samochodu wpisującego się w wielkomiejski styl życia — takie zadanie postawiono projektantom Crosslanda X, nowego, atrakcyjnego crossovera marki Opel, który po raz pierwszy zostanie pokazany szerokiej publiczności podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w dniach 7-19 marca. Razem z napędzaną wyłącznie silnikiem elektrycznym Amperą‑e oraz flagowymi Insigniami Grand Sport i Sports Tourer Crossland X inauguruje ofensywę produktową „7 w 17”, w ramach której w 2017 roku Opel zamierza wprowadzić na rynek 7 nowych modeli.

W gamie modelowej marki Opel nowy Crossland X plasuje się obok muskularnej Mokki X. Obydwa pojazdy należą do cieszącego się popularnością segmentu B-CUV/SUV. Projektanci postanowili stworzyć wyjątkową interpretację koncepcji stylistycznej Opla, czyli „rzeźbiarskiego artyzmu połączonego z niemiecką precyzją” — tym razem efektem jest elegancki, a jednocześnie funkcjonalny crossover Crossland X.

„Nowy Crossland X to typowy Opel, a przy tym mistrz stylu i funkcjonalności” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w Europie. „Jesteśmy dumni, że udało nam się zaprojektować samochód, który w tak pięknych proporcjach łączy obydwa aspekty i oferuje maksymalnie przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych”.

Crosslanda X wyróżnia wysoka jakość wykonania oraz harmonia kształtów i form typowa dla stylistyki Opla. Detale stylistyczne charakterystyczne dla marki z Rüsselsheim to między innymi wyeksponowana osłona chłodnicy z listwą z zakrzywionymi końcówkami, stanowiącą oparcie dla logo z błyskawicą, reflektory z motywem skrzydła oraz przetłoczenia po bokach nadwozia, które z kolei składa się z opływowych i muskularnych płaszczyzn ujętych w precyzyjnie nakreślone kontury. Dach z chromowanymi listwami zdaje się unosić w powietrzu, a jego kontrastujący z resztą nadwozia kolor zwiększa możliwości personalizacji pojazdu. O wysokiej jakości modelu świadczy między innymi zastosowanie zaawansowanych w pełni diodowych reflektorów, natomiast poziome linie otaczające nadwozie w połączeniu z wyżej osadzonymi tylnym światłami optycznie poszerzają Crosslanda X.

Z eleganckim nadwoziem współgra wystrój wnętrza, który wraz z licznymi schowkami wzmacnia poczucie przestronności. Wpływ nowej Insignii i Astry łatwo zauważyć w wyrazistym stylu zwróconej ku kierowcy deski rozdzielczej, która z wdziękiem łączy się z panelami drzwi, tworząc przyjazny klimat wnętrza. Bogate wykończenie harmonizuje z ogólną stylistyką, nadając indywidualny charakter każdej wersji wyposażenia. Subtelne chromowane oprawy wskaźników i nawiewów w połączeniu z miękkim wykończeniem deski rozdzielczej i drzwi podkreślają wysoką jakość i staranność wykończenia. Duży, łatwo dostępny, ekran dotykowy oraz tylna kanapa dzielona w układzie 60/40 sprawiają, że wnętrze Crosslanda X doskonale nadaje się dla rodzin. Opcjonalny mechanizm przesuwania tylnej kanapy w zakresie 150 milimetrów umożliwia uzyskanie dodatkowej przestrzeni na nogi lub powiększenie najobszerniejszego w tej klasie bagażnika nawet do 520 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1255 litrów).

Aktywnym rodzinom ceniącym funkcjonalność przypadnie do gustu kilka elementów typowych dla surowego samochodu użytkowego, takich jak boczne listwy ochronne w dolnej części nadwozia czy osłony podwozia z przodu i z tyłu pojazdu. Kierowca i pasażerowie Crosslanda X siedzą wyżej, jak w typowym SUV‑ie — w porównaniu z Astrą nadwozie jest o 16 centymetrów krótsze, ale o 10 centymetrów wyższe.

Eleganckie i funkcjonalne samochody kompaktowe, którymi można pojechać zarówno do pobliskiego sklepu, jak i w dalszą wakacyjną trasę, stają się coraz popularniejsze, zwłaszcza wśród rodzin mieszkających w miastach. Popularność ta znajduje odzwierciedlenie w sprzedaży pojazdów z segmentu B‑CUV/SUV (w którym jednym z bestsellerów jest wyznaczająca trendy Mokka X) — od 2010 roku sprzedaż takich samochodów wzrosła pięciokrotnie. Crossland X przyczyni się do dalszego zdynamizowania tego szybko rozwijającego się rynku, zapewniając marce Opel dodatkowy wzrost.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze