Obserwuj nas

Wiadomości

Nowy Golf w polskich salonach

W polskich salonach dostępny jest już nowy Golf. Samochód z silnikiem 1.0 TSI, który osiąga moc 85 KM, kosztuje w wersji Trendline 66.990 zł. Nowa wersja kompaktowego bestsellera już w podstawowym wyposażeniu ma seryjny system multimedialny „Composition Colour” (z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala), tylne lampy wykonane w technice LED oraz jeszcze bardziej eleganckie wnętrze. Szczególnymi odmianami kompaktowego Volkswagena są sportowy R, napędzany 310-konnym silnikiem 2.0 TSI, który zapewnia Golfowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s oraz elektryczny e-Golf, dysponujący zasięgiem 300 km. W sumie w polskiej ofercie jest aż 14 wersji silnikowych do wyboru, część z nich debiutuje w zmodernizowanej wersji, 3 jednostki TSI są całkowitą nowością. Golfa wyposażono również w wiele innowacyjnych systemów, jest on pierwszym samochodem w klasie kompaktów, z którym kierowca może komunikować się również przy pomocy gestów.

Nowy Golf wyróżnia się zmienioną przednią częścią nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i nowymi elementami stylistycznymi z tyłu karoserii. Szczególnego wyrazu nadają mu w pełni LED-owe reflektory, które zastępują reflektory ksenonowe i należą do standardu w najbogatszych wersjach wyposażenia.

Nowy Golf oferowany jest z niezwykle szeroką paleta silników, do wyboru jest aż 14 jednostek napędowych o mocy od 85 KM do aż 310 KM. Silniki Golfa GTI Performance oraz Golfa R zyskały więcej mocy, odpowiednio mają teraz 245 i 310 KM. Dzięki zmianom w silniku oraz zupełnie nowej przekładni DSG (7-stopniowej) Golf R jest najszybszym seryjnie produkowanym Golfem w historii, do 100 km/h rozpędza się w 4,6 sekundy. Ofertę wzbogaciły 3 zupełnie nowe siniki 1.0 TSI o mocy 85 KM oraz 1.5 TSI w dwóch wersjach mocy: 130 i 150 KM.

Jak każdy z Golfów w przeszłości, także najnowszy wyznacza nowy standard wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa dla samochodów kompaktowych. Kierowcy mogą liczyć na wsparcie takich systemów asystujących jak wspomaganie jazdy w korku (Traffic Jam Assist), zapewniający częściowo autonomiczną jazdę do prędkości 60 km/h. Dzięki Emergency Assist, nowy Golf potrafi także samodzielnie zatrzymać się w bezpieczny sposób, w przypadku gdy kierowca przestanie kontrolować auto. W wersji Highline, nowy Golf jest ponadto wyposażony seryjnie w aktywny tempomat (do prędkości 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości od poprzedzającego samochodu oraz z funkcją rozpoznawania pieszych i automatycznego hamowania w mieście przed przeszkodą.

„Nowy Volkswagen Golf w wersji Highline, która jest zdecydowanie najczęściej wybieraną w Polsce, jest seryjnie wyposażony m.in. w funkcję awaryjnego hamowania w mieście. System ten potrafi przy niższych prędkościach automatycznie zatrzymać samochód i uniknąć kolizji, gdy kierowca nie zauważy przeszkody, innego uczestnika ruchu czy pieszego na drodze. Wg. Euro NCAP, można dzięki temu systemowi uniknąć do 38 procent kolizji, do których dochodzi w miastach przy niewielkich prędkościach. Nowy Golf, niczym dobry przyjaciel, zatroszczy się o kierowcę w potrzebie, przyczyniając się jednocześnie do zdecydowanej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.

Nowe rozwiązania pojawiły się także w dziedzinie multimediów. Nowością w klasie samochodów kompaktowych jest możliwość sterowania systemem multimedialnym przy pomocy gestów. Taki rodzaj obsługi jest dostępny dla urządzenia Discover Pro, które wyglądem przypomina tablet (przekątna ekranu dotykowego wynosi 9,2 cala). Z Golfem porozumiewać się można poprzez dotyk, naciskając poszczególne przyciski czy też ekran nawigacji, głosowo (oczywiście w języku polskim), jak i bez słów – wystarczy po prostu wykonać odpowiedni ruch ręką. Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się ponadto, oferowany po raz pierwszy do tego modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych).

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy9 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy9 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy10 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi10 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi11 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel11 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus11 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault11 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep12 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai12 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze