Obserwuj nas

Wiadomości

Nowy Ford GT: Moc i osiągi

Ford GT na torze osiąga najwyższą prędkość maksymalną i najlepszy czas okrążenia spośród wszystkich kiedykolwiek wyprodukowanych samochodów Forda.

Napędzany silnikiem EcoBoost o największej mocy z dotychczas wyprodukowanych, nowy Ford GT łączy tę ogromną moc z wyjątkową doskonałością aerodynamiczną, dzięki czemu jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 347 km/h, co na torze wyścigowym czyni go najszybszym produkcyjnym modelem Forda w historii firmy.

Zaprojektowany od czystej kartki papieru najnowszy supersamochód Forda zdolny do rozwijania niezwykłych prędkości został skonstruowany i zoptymalizowany pod kątem osiągów na torze wyścigowym, stając się godnym swojego imienia dziedzicem wyścigowej tradycji Fordów GT. W czasie testów prototypu w 2016 roku, wraz z konkurencyjnymi samochodami przygotowanymi do jazdy na torze, z nowymi płynami, oponami i optymalnymi ustawieniami zawieszeń, w identycznych warunkach i z tym samym kierowcą, Ford GT na torze Calabogie Motorsports Park w Kanadzie uzyskiwał lepsze czasy okrążenia, niż McLaren 675LT i Ferrari 458 Speciale:

Ford GT:                     2:09.8
McLaren 675LT:         2:10.8
Ferrari 458 Speciale:   2:12.9

„Duszą Forda GT są osiągi.” – mówi Raj Nair, wiceprezes odpowiedzialny za globalny rozwój produktów i szef techniczny, Ford Motor Company. „Uzyskaliśmy znaczące obniżenie masy używając struktury wykonanej z włókien węglowych. Następnie część z tych oszczędności zainwestowaliśmy tam, gdzie spodziewaliśmy się największych zysków w osiągach, szczególnie w systemy aktywnej dynamiki jazdy. W rezultacie samochód stał się jeszcze szybszy.”

Zgodnie z normą SAE silnik osiąga maksymalną moc 647 KM i maksymalny moment obrotowy 746 Nm w specyfikacji na rynek amerykański. Jednostka V6 o pojemności skokowej 3,5 litra jest najmocniejszym silnikiem EcoBoost, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, czyniąc z najnowszego Forda GT najszybszy w historii produkcyjny samochód ozdobiony błękitnym owalem. Silnik nowego Forda GT jest przy tym bardzo elastyczny, wytwarzając 90% maksymalnego momentu obrotowego już od 3500 obr/min. „Od początku zakładaliśmy, że silnik EcoBoost V6 będzie świetnym źródłem napędu dla Forda GT, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i o aerodynamikę samochodu.” – mówi Dave Pericak, dyrektor Ford Performance. „Testowaliśmy i doskonaliliśmy silnik w samochodzie wyścigowym zbudowanym zgodnie ze specyfikacjami Daytona Prototype. Przez dwa sezony samochód brał udział w wyścigach serii IMSA, a w ostatnim sezonie silnik sprawdzaliśmy w wyścigach już w samochodzie Ford GT. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak opracowany w ten sposób silnik sprawuje się na torze wyścigowym i na publicznych drogach.”

Masa suchego Forda GT wynosi nieco poniżej 1400 kg, co stawia nasz supersamochód pomiędzy dwoma najważniejszymi konkurentami, którymi są McLaren 675LT i Ferrari 488. W specyfikacji na rynek amerykański Ford GT uzyskuje współczynnik masy do mocy wynoszący 2,14 kilograma na jednego konia mechanicznego.

Systemy aktywnej dynamiki, zarówno sterujące zawieszeniem, jak i aerodynamiką, zaprojektowano tak, by uzyskać jak najlepsze proporcje siły docisku do nawierzchni i współczynnika oporu powietrza przy dowolnej szybkości, dzięki czemu samochód stał się szybszy w rękach każdego kierowcy, niezależnie od poziomu umiejętności.

Nowy Ford GT, bez szukania jakichkolwiek wymówek, został tradycyjnie wystawiony do wyścigu w Le Mans i zgodnie z tradycją, wygrał ten wyścig w swojej klasie. W ostatnim sezonie samochód wygrał też wiele innych wyścigów, zarówno serii IMSA, jak i WEC. Produkcyjna wersja Forda GT dzieli wiele elementów z wersją wyścigową samochodu, łącznie z zaawansowanymi rozwiązaniami z zakresu aerodynamiki i zawieszenia kół, dzięki czemu ustanawia nowe standardy osiągów dla samochodów mogących poruszać się po drogach publicznych.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze