Obserwuj nas

Wiadomości

Nowe BMW serii 5 Touring

Światowa premiera nowego BMW serii 5 Touring będzie miała miejsce w marcu 2017 r. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Na początku sprzedaży, od czerwca 2017 r. dostępne będą cztery silniki BMW Group aktualnej generacji oraz napęd na cztery koła BMW xDrive, który oferowany będzie w dwóch modelach. Inne warianty, zarówno z klasycznym napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła, pojawią się w ciągu tego roku.

Sportowe właściwości jezdne nowego BMW serii 5 Touring to efekt układu jezdnego nowej konstrukcji oraz konsekwentnej redukcji masy. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu. Opcjonalnie oferowany jest układ Dynamic Damper Control, Adaptive Drive z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, zintegrowany aktywny układ kierowniczy, teraz dostępny również w połączeniu z xDrive, oraz obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie M.

Belki podłużne zawieszenia i pokrywa bagażnika wykonane są teraz z aluminium. Ten lekki materiał oraz wysokowytrzymałe stale zastosowano także w wielu innych komponentach pojazdu, przede wszystkim w bardzo sztywnej karoserii. W połączeniu z wydajnym napędem i poprawioną aerodynamiką udało się przez to obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 11 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Wyraźnie atletyczne kształty karoserii i dynamiczne linie nowego BMW serii 5 Touring odzwierciedlają charakterystyczne dla tego modelu połączenie sportowego charakteru i wszechstronności. W widoku przednim dominują precyzyjne kontury. Standardowe reflektory diodowe sięgają aż do wysuniętego mocno do przodu grilla BMW. W widoku bocznym oryginalna geometria auta łączy się z harmonijnymi proporcjami. Sportowy wygląd nowe BMW serii 5 Touring zawdzięcza również długiej linii dachu zakończonej mocno nachylonymi słupkami D. Tylną szybę okala spojler dachowy z wbudowanym trzecim światłem stop oraz boczne krawędzie aerodynamiczne. W dolnej części mocno nakreślone poziome linie i zachodzące mocno na boki lampy tylne w kształcie L podkreślają szerokość karoserii.

Wnętrze nowego BMW serii 5 Touring oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz atmosferę premium wyróżniającą się nowoczesną elegancją, wysoką jakością materiałów i precyzyjnym wykonaniem. Niższa w porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza sprzyja przestronności wnętrza. Monitor pokładowy ma teraz postać wolnostojącego, płaskiego ekranu. Wszystkie siedzenia oferują odczuwalnie więcej miejsca nad głową, na wysokości ramion i na nogi. Zoptymalizowane kształty oparć, dłuższe siedziska i więcej miejsca na nogi zwiększają komfortem podróżowania na tylnej kanapie. Lepsze wytłumienie przedniej szyby, podsufitki oraz bagażnika zwiększa komfort akustyczny, który w nowym BMW serii 5 Touring jest na poziomie limuzyny. Większa szerokość wnętrza umożliwia bezpieczne i komfortowe zamocowanie z tyłu nawet trzech fotelików dziecięcych.

Pojemność bagażnika zwiększono w nowym BMW serii 5 Touring do 570-1700 l, a ładowność w zależności od modelu nawet o 120 kg do 720-730 kg. Oprócz tego wrażenie robi wysoka funkcjonalność wynikająca z wielu praktycznych rozwiązań takich jak oparcia tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40, zdalne odblokowywane oparć przyciskiem z bagażnika, oddzielnie otwierana tylna szyba oraz automatyczne, a opcjonalnie również bezdotykowe otwieranie i zamykanie i otwieranie pokrywy bagażnika. Osłona przestrzeni bagażowej i siatka oddzielająca bagażnik umieszczone są w oddzielnej kasecie, którą można schować pod podłogą bagażnika.

Nowe BMW serii 5 Touring wejdzie na rynek z silnikami BMW TwinPower Turbo oferującymi wyższe osiągi oraz niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin.

 

Wysokiej rozdzielczości monitor pokładowy systemu obsługi iDrive o przekątnej 10,25 cala ma w nowym BMW serii 5 Touring postać płaskiego ekranu dotykowego. Funkcje pojazdu, nawigacji, komunikacji oraz inforozrywki można jak dotychczas obsługiwać kontrolerem dotykowym – odpowiednio do indywidualnych preferencji kierowcy.  Nowe menu w formie „kafelków” sprzyja intuicyjnej obsłudze przy mniejszym odciąganiu uwagi prowadzącego. Dodatkowe możliwości obsługi daje udoskonalone sterowanie głosowe oraz oferowane teraz również w BMW serii 5 sterowanie za pomocą gestów. Kolejną nowością w zakresie wskazań i obsługi jest wyświetlacz BMW Head-Up najnowszej generacji o powierzchni projekcji większej o 70 procent niż w poprzednich modelach.

Nowe systemy wspomagające kierowcę i rozszerzone funkcje w nowym BMW serii 5 Touring torują drogę dla zautomatyzowanej jazdy. O konsekwentnym postępie w tym zakresie świadczy ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i pierwszeństwem przejazdu, asystent zmiany pasa ruchu i toru jazdy z aktywną ochroną przed kolizją boczną oraz asystent omijania. Nowe systemy oferują wsparcie w kierowaniu i utrzymywaniu toru jazdy od prędkości pieszego po 210 km/h, zapewniając dodatkowy komfort i asystę w trudnych sytuacjach podczas jazdy. Przy korzystaniu z aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go wystarczy nacisnąć przycisk, aby układ uwzględniał ograniczenia prędkości rozpoznane przez Speed Limit Info.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze