Obserwuj nas

Wiadomości

Nowa Toyota Yaris

Na targach w Genewie zadebiutuje odświeżona Toyota Yaris 3. generacji z nowym silnikiem 1.5 l oraz nowymi wersjami wyposażenia. Zmiany stylistyczne dotyczyły nadania bardziej dynamicznego wyglądu nadwoziu oraz unowocześnienia wnętrza. Samochód oferuje jeszcze cichszą pracę napędu, pewniejsze prowadzenie i lepsze właściwości jezdne. Pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense jest dostępny w standardzie we wszystkich wersjach wyposażenia. Nowy Yaris debiutuje w momencie rekordowego udziału tego modelu w segmencie aut miejskich.

oyota opracowała nową wersję Yarisa, który otrzymał nowy projekt nadwozia i wnętrza oraz nową paletę kolorów. Kabina wygląda nowocześniej, do jej wykończenia użyto nowych kolorów i rozwiązań stylistycznych. We wszystkich wersjach wyposażenia z wyjątkiem podstawowej, pomiędzy przeprojektowanymi zegarami jest umieszczony kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny TFT. Zmiany objęły 900 przeprojektowanych części, kosztowały 90 milionów euro i znacząco wykraczają poza standardowy face lifting, wpływając na styl, osiągi i bezpieczeństwo samochodu.

Sukces Toyoty Yaris

Toyota Yaris jest najpopularniejszym samochodem marki w Polsce i w całej Europie, który systematycznie zwiększa swój udział w segmencie B. W ubiegłym roku jego sprzedaż na kontynencie wzrosła o 6,5 procent do ponad 208 tys. egzemplarzy.

W 2016 roku Yarisa wybrało 18 procent klientów indywidualnych zainteresowanych autami miejskimi, czyniąc go numerem 1 w tej części rynku w Polsce. Udział modelu w segmencie B wynosi 16 procent – to 2. najczęściej wybierany samochód miejski w kraju. Yaris jest też 5. najchętniej kupowanym samochodem na polskim rynku. Od wprowadzenia tego modelu do salonów sprzedano w Polsce 225 tys. egzemplarzy.

Nowy 1.5-litrowy silnik benzynowy

Silnik 1.33 l został zastąpiony przez silnik benzynowy 1.5 l, spełniający rygorystyczną normę Euro 6c, zgodnie z nowym standardem testowania zużycia paliwa i emisji spalin w rzeczywistych warunkach RDE. W porównaniu do poprzednika jednostka ta ma o 10 procent więcej mocy i momentu obrotowego, jest przy tym o 12 procent oszczędniejsza i ma najniższą w tej klasie emisję CO2 (od 75 g/km). Produkcję nowego silnika wdrożono w Toyota Motor Industries Poland w ramach wartego 150 milionów euro programu inwestycji produkcyjnych Toyota Motor Europe.

Wolnossący silnik o pojemności 1496 cm3 ma moc 111 KM (82 kW) i moment obrotowy 136 Nm przy 4400 obr./min. W porównaniu do jednostki 1.33 l, nowa jednostka rozpędza auto od 0 do 100 km/h o 0,8 sekundy szybciej (11,0 zamiast 11,8). Przy wyprzedzaniu na piątym biegu od 80 do 120 km/h zyskujemy ponad jedną sekundę (17,6 zamiast 18,8 s). Inżynierom Toyoty udało się osiągnąć sprawność silnika 1.5 l na poziomie aż 38,5 procent, co kwalifikuje go do ścisłej rynkowej czołówki. Wynik ten uzyskano, stosując wysoki stopień sprężania 13,5:1, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz rozszerzony system zmiennych faz rozrządu, umożliwiający przechodzenie z cyklu Otto do cyklu Atkinsona dla zapewnienia optymalnej sprawności w różnych warunkach jazdy.

Dopracowany napęd hybrydowy

W modelu hybrydowym projektanci skupili się na jeszcze cichszej jeździe, szczególnie podczas przyspieszania. Udało się to osiągnąć dzięki nowym mocowaniom silnika, ogranicznikowi przechyłów, przednim półosiom, ramie pomocniczej oraz zmodyfikowanemu układowi dolotowemu powietrza. Oprócz tego w układzie wydechowym zastosowano nowy tłumik pośredni. Przeprojektowane mocowania silnika, amortyzatory i elektrycznie sterowany układ kierowniczy poprawiły komfort jazdy i precyzję prowadzenia. Uzyskano też szybszą reakcję pojazdu na polecenia kierowcy podczas pokonywania zakrętów.

Tryb elektryczny przez ponad 50% czasu jazdy

Toyota wdraża inteligentne narzędzie do gromadzenia danych, które ułatwi europejskim sprzedawcom demonstrowanie klientom, jak działa napęd hybrydowy i jakie rzeczywiste korzyści przynosi. System DRIVECO zbiera podczas jazd próbnych dane o pokonanej odległości, czasie i średniej prędkości, a także o tym, jaka część trasy została przejechana w elektrycznym trybie EV, bez zużywania paliwa i emitowania spalin. Do tej pory badanie objęło 900 Yarisów Hybrid, które pokonały ponad pół miliona kilometrów w różnych warunkach. Analiza wyników wykazuje, że samochody poruszały się w trybie EV średnio przez ponad 54% czasu, osiągając rzeczywiste średnie zużycie paliwa 5,0 l / 100 km. DRIVECO jest już używany w modelach hybrydowych Toyoty w siedmiu krajach Europy, a programy pilotażowe zaplanowano w dziewięciu kolejnych.

Toyota Safety Sense w standardzie

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense jest dostępny we wszystkich wersjach Yarisa. Pakiet obejmuje system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), automatyczne światła drogowe (AHB) i funkcję ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), a także, w średnich i wyższych wersjach wyposażenia, funkcję rozpoznawania znaków drogowych.

Wygląd nadwozia

Nowy projekt przodu i tyłu ma mocniej zarysowaną strukturę z naciskiem na linie poziome, podkreślające niskie położenie środka ciężkości. Przeprojektowano też obudowy zintegrowanych świateł przeciwmgielnych. Lampy LED do jazdy dziennej wyposażono w światłowody. Zaprojektowane na nowo lampy z tyłu rozciągają się od błotników aż na pokrywę, która także ma nowy wygląd. Zależnie od wersji wyposażeniowej, tylne lampy mogą mieć światła stop z diodami LED oraz światła pozycyjne ze światłowodami.

Paletę kolorów nadwozia Yarisa uzupełniono o dwa nowe – Nebula Blue i Tokyo Red, zwiększając liczbę dostępnych odcieni do 10. W ofercie pojawiły się trzy nowe wzory kół: 15-calowe srebrne kołpaki, wieloramienne 15-calowe obręcze ze stopów oraz polerowane 16-calowe koła.

Wnętrze

Zmiany we wnętrzu objęły nowe kolory i detale wykończenia oraz nowe wzory tapicerki, a także bardziej ergonomiczny projekt deski rozdzielczej. Zestaw przyrządów na tablicy rozdzielczej ma nowy układ z dwoma analogowymi wskaźnikami po bokach nowego kolorowego wyświetlacza wielofunkcyjnego o przekątnej 4,2 cala. Trójramienna kierownica ma nowy, ciekawy wygląd dzięki wstawkom w kolorze Piano Black. Inne zmiany obejmują nowe nawiewy, błękitne podświetlenie wskaźników oraz łatwiejsze i wygodniejsze w użyciu sterowanie różnymi funkcjami za pomocą ekranu multimedialnego i przycisków na konsoli centralnej.

W wersji podstawowej szara tablica rozdzielcza komponuje się z nową tapicerką z czarnej tkaniny o wyróżniającym się deseniu. W wersji Premium tkanina tapicerki ma fakturę o kolorze przechodzącym od czerni do szarości, zaś tablica przyrządów i miękkie, górne wykończenie drzwi są ciemnoszare i mają fakturę skóry. W wersji Premium z pakietem Style tę samą tapicerkę połączono z czarnym wykończeniem tablicy przyrządów i drzwi.

Nowe wersje: Selection i Dynamic

W ubiegłym roku na rynek trafiła limitowana edycja Selection, która cieszy się ogromną popularnością. Obecnie zyskuje ona status odrębnej wersji wyposażenia, która wprowadza większy wybór kompozycji kolorystycznych nadwozia. Opcja ta została stworzona z myślą o młodszych klientach, dla których ważny jest styl i indywidualny charakter. Cztery odsłony – na początku Selection Sapphire i Selection Passion, a od lata tego roku Selection Pure i Selection Platinium – będą łączone z kontrastowym, czarnym wykończeniem dachu i innych wybranych elementów.

W nowej wersji Dynamic znajdziemy błyszczący, czarny grill, tylne lampy zespolone LED, tylny spojler, nowe 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (w wersji hybrydowej), chromowany pas wzdłuż dolnej krawędzi okien oraz chromowane wykończenie nakładek drzwi. W kabinie czarna tapicerka wykonana jest częściowo ze skóry, a wyloty nawiewów ozdobiono satynowo chromowanymi ramkami.

W wersji Selection kolorystyka wykończenia wnętrza jest dopasowana do kolorów nadwozia: niebieski towarzyszy połączeniu niebieskiego i czarnego lakieru, burgund – czerwonego i czarnego, ciepły szary – brązowego i czarnego, zaś czarny – białego i czarnego. Detale kolorystyczne obejmują tablicę przyrządów i wykończenie drzwi, a także wstawki w oparciach foteli oraz krawędzie oparć i siedzeń. W wersji Dynamic wnętrze jest czarne, z częściowo skórzaną tapicerką.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy7 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi8 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel8 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus8 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault8 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep9 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai9 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze