Obserwuj nas

Wiadomości

Następca Supry coraz bliżej

Jak donosi japoński magazyn Best Car, w październiku na targach Tokyo Motor Show zadebiutuje koncepcyjne duże coupé Toyoty, następca legendarnej Supry. Towarzyszyć mu będą dwa inne sportowe koncepty – subkompaktowe coupé S-FR i hatchback Corolla GTI.

W styczniu 2014 Toyota po raz pierwszy zademonstrowała samochód, który może dać wyobrażenie o tym, jak będzie wyglądał seryjny następca Supry. Koncepcyjny FT-1 został pierwotnie zaprojektowany jako wirtualny model do gry Gran Turismo, dlatego projektanci ze studia CALTY Design Research puścili wodze fantazji. Projekt nadwozia, podobnie jak design wnętrza, przypomina samochody superbohaterów. Samochód ma napęd na tylną oś, podobnie jak będące obecnie w sprzedaży coupé GT86.

Jak wskazują liczne nieoficjalne zdjęcia zamaskowanego auta, prototyp następcy Supry będzie miał wiele wspólnego pod względem stylistyki z FT-1. Prace nad projektem prowadzi Calty Design wspólnie z centralą Toyoty w Japonii. Nowa sportowa Toyota powstaje we współpracy z BMW i będzie dzielić platformę z BMW Z5, następcą Z4. Według doniesień prasowych, pod maską Toyoty znajdzie się turbodoładowany 4-cylindrowy rzędowy silnik 2.0 lub flagowy 3-litrowy V6 Turbo o mocy 340 KM, współpracujący z 8-stopniową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Spodziewana jest także wersja z napędem hybrydowym, która ma wejść na rynek rok po debiucie modelu, zapowiadanym na koniec 2018 roku. Koncept, który zostanie zaprezentowany w październiku w Tokio, ma być bardzo zbliżony do wersji produkcyjnej.

Toyota planuje rozszerzyć gamę sportowych coupé do 3 modeli. Do GT86 ma dołączyć większy od niego następca Supry oraz subkompaktowy S-FR. Zapowiedzią tego ostatniego jest S-FR Concept, który zadebiutował w 2015 roku na Tokyo Motor Show. W tym roku poznamy najprawdopodobniej koncept S-FR II, drugie wcielenie lekkiego auta z tylnym napędem, przeznaczonego dla młodych kierowców zainteresowanych sportową jazdą. Za wprowadzenie tego modelu na rynek jest odpowiedzialny Tetsuya Tada, twórca GT86. Prawdopodobnie małe coupé Toyoty będzie napędzane turbodoładowanym 4-cylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 116 KM lub 130-konnym wolnossącym silnikiem 1.5.

Wygląda na to, że Toyota na powrót interesuje się także sportowymi wersjami popularnych modeli. Już w marcu na targach w Genewie poznamy seryjnego sportowego Yarisa o mocy 210 KM. W ten sposób Toyota świętuje swój powrót do Rajdowych Mistrzostw Świata. Natomiast w Tokio możemy się spodziewać koncepcyjnej wersji Corolli GTI. Prawdopodobnie będzie to sportowa wariacja spodziewanej 12. generacji Corolli, zbudowanej na platformie TNGA. Pod maskę hatchbacka z tuningowanym zawieszeniem ma trafić 2-litrowe Turbo o mocy 250 KM. 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze