Obserwuj nas

Wiadomości

Najpopularniejsze luksusowe SUV-y z napędem hybrydowym w Polsce

Rynek samochodów luksusowych nieustannie się rozwija – w pierwszym kwartale bieżącego roku PZPM odnotował wzrost liczby rejestracji w tym segmencie o ponad 30 proc. Analitycy podkreślają, że dużą i niesłabnącą popularnością cieszą się miedzy innymi auta klasy SUV.  

Wśród nabywców modeli luksusowych wyraźnie przeważają firmy i instytucje, które w pierwszych czterech miesiącach 2017 roku zarejestrowały o 31,2 proc. aut premium więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. Wzrost wśród klientów indywidualnych wyniósł natomiast 25,5 proc. – czytamy w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i KPMG.

Kolejny kwartał z rzędu można również zaobserwować bardzo dynamiczny rozwój rynku aut z napędami alternatywnymi (nie licząc napędu na gaz ziemny czy lpg) – w pierwszym kwartale 2017 roku liczba rejestracji wzrosła o 95,7proc.

Według danych Instytutu Rynku Motoryzacyjnego Samar największy udział wśród producentów segmentu premium ma Lexus – 10,13 proc. całego rynku aut z napędem hybrydowym. Na drugim miejscu znalazło się BMW z udziałem 0,96 proc. Trzecie miejsce przypadło marce Infiniti, które zdobyło 0,87 proc. rynku. Volvo i Mercedes mają natomiast odpowiednio 0,39 i 0,10 proc. udziałów w segmencie samochodów hybrydowych.

Przedstawiamy ranking marek w oparciu o sprzedaż w Polsce najczęściej kupowanych modeli SUV z napędem hybrydowym danej marki premium za okres styczeń-kwiecień 2017. Zestawienie zostało przygotowane na podstawie danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Lexus NX

Najpopularniejszy w Polsce luksusowy SUV z napędem hybrydowym ma udział w rynku na poziomie 3,59 proc., a w okresie od stycznia do kwietnia sprzedano 223 sztuki tego samochodu. W ciągu ostatnich miesięcy sprzedano 525 sztuk tego auta.

NX o oznaczeniu 300h jest napędzany za pomocą 2,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego oraz jednego lub dwóch agregatów elektrycznych. Dwa pojawiają się przy napędzie na cztery koła E-FOUR. Całkowita moc układu to 197 koni mechanicznych. Lexus osiąga 100 km/h po 9,2 sekundy. Dobra dynamika nie przeszkadza jednak oszczędności. I w mieście, i poza miastem auto spala tylko 5 litrów benzyny.

Volvo XC90

Udział w rynku na poziomie 0,39 proc. oznacza sprzedaż w okresie od stycznia do kwietnia 2017 roku 24 sztuk tego modelu. Natomiast w ciągu 12 ostatnich miesięcy sprzedano 98 sztuk.

Pod maską auta pracuje czterocylindrowy motor benzynowy o pojemności dwóch litrów wspomagany przez silnik elektryczny. W sumie ten układ oferuje moc rzędu 400 KM, a przyspieszenie do 100 km/h to około 6 sekund. 

Audi Q7

Udział w rynku hybryd tego modelu wynosi także 0,06 proc. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku sprzedano 4 sztuki tego hybrydowego SUV-a. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedano natomiast 5 egzemplarzy.

Napęd zbudowany przez inżynierów z Ingolstadt feruje 373 konie mechaniczne i rozpędza Q7 do setki w 6,2 sekundy. Według danych technicznych UV spala 1,9 litra paliwa. Wynik dotyczy jednak wyłącznie pierwszych stu kilometrów, gdy przez prawie 60 kilometrów napęd korzysta wyłącznie z siły prądu, zmagazynowanego w akumulatorach podczas ładowania z gniazdka.

BMW X5

W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku sprzedano 3 sztuki tego auta – oznacza to udział w rynku na poziomie 0,05 proc.

W tej odmianie samochód napędzany jest turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką o pojemności dwóch litrów wspomaganą przez silnik elektryczny. Cały układ generuje moc na poziomie 313 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy. 

Porsche Cayenne

W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2017 roku sprzedano 3 sztuki tego modelu. Udział w rynku samochodów hybrydowych to 0,03 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zarejestrowano 7 sztuk.

Porsche napędzane 416-konnym napędem hybrydowym spala średnio 3,4 litra paliwa podczas pokonywania pierwszych stu kilometrów. Gdy auto wyczerpie zapasy energii zgromadzone w układzie plug-in, zapotrzebowanie na paliwo będzie zdecydowanie wyższe.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze