Obserwuj nas

Wiadomości

Najmocniejsze limuzyny V8 dla prezesa

Sprzedaż najmocniejszych samochodów w klasie premium niezmiennie rośnie odnotowując kolejne rekordy. Dobrym  przykładem na potwierdzenie tego trendu jest dynamicznie rozwijający się polski rynek.

– Sprzedaż samochodów premium w najmocniejszych wersjach silnikowych na przestrzeni ostatnich lat wzrasta w Polsce o 100 proc. rok do roku – potwierdza Michał Sztorc, ekspert PremiumMoto.pl – W przypadku Mercedesa AMG w latach 2011 – 2016 odnotowano aż 22- krotny wzrost, a Polska jest czwartym rynkiem w Europie dla AMG. Podobnie jest w przypadku BMW – sprzedaż modeli sportowej linii M na naszym rynku wzrosła czterokrotnie od 2014 roku.

Wartość rynku samochodów klasy premium jest w Polsce szacowana na 8,8 mld zł – czytamy w ostatnim raporcie KPMG – i jest to największy segment dóbr. Według analityków cena samochodu luksusowego zaczyna się od 215 tys. zł. Specjaliści z KPMG szacują, że obecny rok w segmencie klasy premium będzie jeszcze lepszy. Rynek samochodów luksusowych ma rosnąć w ciągu najbliższych lat średnio o 10 proc. rocznie.

Limuzyny klasy premium wyposażone w silnik V8 umiejętnie łączą osiągi z komfortem podróżowania. Oprócz wysokich mocy oferują również luksusowe wyposażenie. Sprawdzamy, jakie modele oferują najwięksi gracze na rynku.

Lexus GS F

Ten sportowy sedan Lexusa wyposażony jest w silnik V8 o pojemności pięciu litrów i mocy na poziomie 477 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje mu 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 270 km/h.

Jak przystało na samochód klasy premium, Lexus GS F występuje w jednej, bogatej odmianie Prestige – kosztuje ona 445 900 zł. Na liście wyposażenia znalazło się praktycznie wszystko. Między innymi światła LED, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i z asystentem Climate Concierge, asystent parkowania (wskazówki i obraz z kamery na ekranie multimedialnym), aktywne zawieszenie o zmiennej charakterystyce, kolorowy projektor Head-Up Display (HUD) oraz 8-calowy wyświetlacz multimedialny i system rozpoznawania znaków drogowych.

GS F wyposażony jest również w dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo Lexus Safety System+, w skład którego wchodzi między innymi system automatycznego hamowania awaryjnego, funkcja ostrzegająca kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i samoczynnie pomagająca utrzymać tor jazdy na oznakowanym pasie ruchu, a także aktywny tempomat.

Porsche Panamera Turbo

Samochód napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 3,9 litra i mocy 550 KM. Prędkość maksymalna pojazdu to 306 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,6 sekundy.

Cena bazowa auta to 759 tys. zł. Na liście wyposażenie znalazły się między innymi przyciemnione termoizolacyjne szyby w całym samochodzie, tempomat i zestaw audio z 14 głośnikami oraz subwooferem, o łącznej mocy 710 W. Chcąc doposażyć ten model np. w asystenta parkowania z kamerą cofania, trzeba przygotować się do wydatku na poziomie 7 tys. zł.

Maserati Quattroporte GTS

Włoską limuzynę napędza silnik V8 o pojemności 3,8 litra i mocy 530 KM. Dzięki niemu samochód może rozpędzić się do 310 km/h, a sprint do „setki” zajmuje mu 4,7 sekundy. Ceny tego samochodu zaczynają się od 186 tys. euro, czyli od około 795 tys. zł

Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system m.in. Maserati Touch Control, regulowana wysokość pedałów oraz 15-głośnikowy system audio.

Audi S6 Limousine

Pod maską tej niemieckiej limuzyny również pracuje silnik V8. Ma on pojemność 4 litrów i oferuje  moc 450 KM. Rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy.

Ceny tego modelu zaczynają się od 398500 zł za wersję podstawową. Dopłaty wymagają np. system rozpoznawania znaków drogowych (850 zł) i kamera cofania z asystentem parkowania (4,3 tys. zł).

Dodatkowej inwestycji wymagają również systemy zwiększające bezpieczeństwo. Asystent pasa ruchu kosztuje 3 tys. zł, natomiast aktywny tempomat to koszt na poziomie 11 tys. zł.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy7 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi8 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel8 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus8 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault8 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep9 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai9 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze