Obserwuj nas

Wiadomości

Najlepiej wyposażone hybrydowe SUV-y na rynku

Rynek SUV-ów wciąż zyskuje na popularności. W 2016 roku duże i dobrze wyposażone modele tego segmentu zdobyły ponad 28 proc. udziału rynku, głównie za sprawą zakupów dokonywanych przez firmy – mówi raport Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Wśród marek premium największymi wzrostami w 2016 roku może pochwalić się marka Lexus, która wg ostatniego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego sprzedała o 59 proc. więcej samochodów. Na dalszych miejscach znalazł się Mercedes i Audi (36 proc.) oraz Porsche (25 proc.) i Volvo (18 proc.).

Dane płynące z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego pokazują również, że obecnie najważniejszą grupą klientów dla rynku motoryzacyjnego są firmy. Liczba zarejestrowanych przez nie pojazdów zwiększyła się rok do roku o 22 proc. – oznacza to, że z 416 tys. zarejestrowanych w 2016 roku pojazdów, aż 282 tys. rejestracji było na REGON. Również ilość samochodów z napędem alternatywnym gwałtownie wzrasta – 65 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie za sprawą hybryd.

Sprawdzamy, które z hybrydowych SUV-ów mają najlepsze wyposażenie i za co trzeba dopłacić.

Toyota RAV4 Hybrid

Hybrydowa Toyota RAV4 wyposażona jest w silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 197 KM. Auto zbudowane na platformie Toyoty Avensis, o długości 460 cm i masie ponad 1700 kg, przyspiesza do 100 km/h w jedyne 8,3 s i zużywa średnio 5,1 l/100 km benzyny.

Ceny hybrydowej Toyota RAV4 zaczynają się od 137 tys. zł i już podstawowa wersja tego japońskiego SUV-a jest bogato wyposażona. Na liście znalazły się niewymagające dopłaty systemy bezpieczeństwa, takie jak układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, układ rozpoznawania znaków drogowych, aktywny tempomat, układ wykrywania zmęczenia kierowcy, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

W cenie pojazdu ujęto również pakiet Style o wartości 9,9 tys. zł – przednie lampy typu BI-LED, automatyczna regulacja świateł głównych, przyciemniane tylne szyby, 18- calowe felgi aluminiowe oraz system „inteligentny kluczyk” oraz elektrycznie unoszone drzwi bagażnika.

Toyota RAV4 wyposażona jest w siedem poduszek powietrznych – przednie i boczne kierowcy i pasażera, kolanowe kierowcy i kurtyny boczne, światła do jazdy dziennej oraz tylne światła typu LED.

Lexus RX 450h

Lexus RX to większy brat Lexusa NX. Hybrydowa jednostka napędowa wersji 450h dysponuje pracującym w cyklu Atkinsona, 3,5 litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym V6 oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Całość tworzy zestaw z inteligentnym napędem na cztery koła (E-Four) oferujący 313 KM, który rozpędza tego dużego SUV-a do pierwszej „setki” w czasie 7,7 sekundy.

Ceny modelu RX zaczynają się od 295,9 tys. zł i jest to cena wyprzedażowa wersji Elegance. Co znajduje się na liście wyposażenia standardowego najtańszej w cenniku odmiany tego luksusowego SUV-a? Lexus RX jest standardowo wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, który obejmuje nie tylko funkcje doświetlania zakrętów czy rozpoznawaniu znaków drogowych, ale również system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu ze wspomaganiem utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat i wykrywanie zmęczenia kierowcy. Jest też dziesięć poduszek powietrznych, w tym chroniące kolana kierowcy i pasażera.

Wnętrze samochodu zostało wykończone tapicerką ze skóry naturalnej, a do dyspozycji kierowcy oddano elektrycznie podgrzewane i wentylowane fotele, system „inteligentny kluczyk” pozwalający na otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza, system ułatwiający zajmowanie miejsca kierowcy poprzez odsunięcie kierownicy i fotela oraz czujniki parkowania z funkcją samodzielnego zatrzymania i kamerą cofania.

W ofercie promocyjnej znalazł się pakiet wyposażenia „GPS”. Jego standardowa cena to 16,5 tys. zł, a w ofercie promocyjnej można go nabyć o 3,5 tys. taniej. Dzięki niemu na liście wyposażenia Lexusa RX znajdzie między innymi nawigacja Lexus Premium Navigation z mapami na karcie micro SD, automatyczna kontrola recyrkulacji powietrza, większy ekran multimedialny, ładowarka indukcyjna i system audio wyposażony w 12-głośnikowy system audio Pioneer z sub-wooferem.
Za 3,9 tys. zł nabywca może zdecydować się na pakiet BSM zawierający system monitorowania martwego pola i ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania.

Range Rover Sport Hybrid

Ceny hybrydowego Range Rovera zaczynają się od 508 tys. zł. Samochód napędzany jest silnikiem Diesla o pojemności 3 litrów, który w układzie z silnikiem elektrycznym oferuje moc na poziomie 354 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi natomiast 6,7 sekundy.

Podstawowa odmiana tego modelu jest wyposażona w reflektory ksenonowe,  kamerę cofania, fotele obszyte skórą oraz 10- calowy ekran dotykowy i system audio z ośmioma głośnikami.

Dopłaty wymaga pakiet „Drive Pro” – w jego skład wchodzi system monitorowania zmęczenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola, aktywny tempomat i system wspomagający utrzymanie pasa ruchu. Cena tego zestawu to 16,5 tys. zł.

Podgrzewane i klimatyzowane przednie fotele również zwiększają ostateczną kwotę pojazdu. Ich wartość została wyceniona przez producenta na 12 tys. zł.

Porsche Cayenne S E-Hybrid

Niemiecki SUV ma pod maską 416- konny napęd hybrydowy, a jego ceny zaczynają się od 444 tys. zł. Producent podaje, że spalanie tego modelu wynosi 3,4 l na 100 km podczas pokonywania pierwszych 100 kilometrów. Potem zapasy zgromadzonej w układzie plug-in energii elektrycznej wyczerpują się i zapotrzebowanie na paliwo wzrasta.

Producent zadbał, by na liście wyposażenia tego modelu znalazły się 18-calowe felgi, reflektory biksenonowe, tylne światła wykonane w technologii LED, elektrycznie składane i ogrzewane lusterka, klimatyzacja z czujnikiem wilgotności powietrza, elektryczna regulacja przednich foteli oraz tempomat.

Dopłaty natomiast wymagają systemy zwiększające bezpieczeństwo. System ostrzegania o zmianie pasa ruchu został wyceniony na 3 tys. zł, asystent rozpoznawania znaków drogowych kosztuje 1,9 tys. zł, a adaptacyjny tempomat prawie 10 tys. Funkcja podgrzewania foteli to wydatek rzędu 2,2 tys. zł, a wentylowane wymagają dopłaty na poziomie prawie 5 tys. zł, natomiast montaż czujników parkowania z kamerą cofania oznacza dopłatę na poziomie 7,8 tys. zł.

Volvo XC90 Plug-In Hybrid

Należąca do chińskiego właściciela marka wyceniła najtańszą wersję swojego hybrydowego SUV-a na ponad 351 tys. zł. Samochód napędzany jest silnikiem benzynowym generującym 320 KM, który współpracuje z 87-konnym silnikiem elektrycznym.

Na liście wyposażenia standardowego można znaleźć między innymi aktywny tempomat, układ utrzymania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych i układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy.

Dopłaty wymaga między innymi kamera cofania, która została wyceniona przez producenta na 2,2 tys. zł, podgrzewane siedzenia przednie (1,6 tys. zł) i 7-calowy odtwarzacz multimedialny (4,5 tys. zł).

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy7 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi8 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel8 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus8 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault8 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep9 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai9 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze