Obserwuj nas

Wiadomości

Luksusowe SUV-y z napędem hybrydowym

Każdy chcący liczyć się na rynku producent ma już w swojej ofercie SUV-a. Nic dziwnego, segment ten bezustannie odnotowuje wzrosty. Modele z takim nadwoziem upodobali sobie przede wszystkim klienci instytucjonalni, którzy w Polsce – wg Samar – odpowiadają ponad 60 proc. wszystkich rejestracji aut nowych. Przedstawiamy pięć luksusowych SUV-ów z napędem hybrydowym, które można kupić na polskim rynku.

Lexus RX 450h

Układ napędowy Lexusa RX 450h składa się z pracującego w oszczędnym trybie Atkinsona silnika benzynowego o pojemności 3,5 litra i dwóch agregatów elektrycznych. Zestaw ten wytwarza łącznie moc 313 KM i rozpędza SUV-a do 100 km/h w czasie 7,7 sekundy.

Podstawowa wersja Elite kosztuje od 307 500 zł, a na liście jej wyposażenia znajdziemy aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości oraz dodatkowe system zwiększające bezpieczeństwo – asystent rozpoznawania znaków drogowych, system ochrony przedzderzeniowej, system stabilizacji toru jazdy oraz układ ostrzegający przez opuszczeniem pasa ruchu z wspomaganiem utrzymania pasa ruchu.

Wyposażenie wnętrza obejmuje między innymi 9-głośnikowy system audio Pioneer i ekran centralny o przekątnej 8 cali. Komfort użytkowania podwyższają asystent parkowania (wskazówki i obraz z kamery na ekranie multimedialnym), elektryczna regulacja foteli przednich (8 kierunków) z pamięcią fotela kierowcy, a także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z generatorem cząstek nanoE.

Volvo XC90 Plug-In Hybrid

Ceny tego modelu w odmianie Momentum zaczynają się od 351 600 zł. Pod maską auta pracuje czterocylindrowy motor benzynowy o pojemności dwóch litrów wspomagany przez silnik elektryczny. W sumie ten układ oferuje moc rzędu 400 KM, a przyspieszenie do 100 km/h to około 6 sekund.

Wyposażenie obejmuje między innymi układ wspomagania hamowania dla różnicy prędkości pomiędzy pojazdami sięgającej 50 km/h, system wspomagający unikanie zderzeń z innymi samochodami na skrzyżowaniach lub łagodzenie ich skutków oraz układ ochrony pieszych i aktywny tempomat. Dodatkowo na liście znalazł się system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu oraz układ informowania o znakach drogowych

We wnętrzu można znaleźć między innymi elektryczną, 4-stopniową regulację odcinka lędźwiowego foteli przednich, 4-strefową klimatyzację i 9-głośnikowy system audio.

BMW X5 xDrive40e iPerformance

W tej odmianie samochód napędzany jest turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką o pojemności dwóch litrów wspomaganą przez silnik elektryczny. Cały układ generuje moc na poziomie 313 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy.

Ceny tego modelu z układem hybrydowym startują od 315 100 zł. Na liście wyposażenia znalazła się między innymi dwustrefowa klimatyzacja, system audio z 10-calowym ekranem i nawigacją oraz systemy asystujące kierowcy, takie jak np. układ ostrzegający przez zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem.

Land Rover Range Rover

Auto napędzane jest układem hybrydowym, w skład którego wchodzi silnik diesla o pojemności trzech litrów, który współpracuje z silnikiem elektrycznym. Układ generuje w sumie 353 KM i pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.

Na liście wyposażenia znalazł się między innymi system kamer wspomagających parkowanie, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu oraz zestaw audio z pojedynczym CD i odczytem plików MP3.

Ceny odmiany SDV6 Hybrid Vogue SE zaczynają się od 722 400 zł.

Mercedes GLE 500 e 4MATIC

Samochód napędzany jest silnikiem benzynowym V6 o pojemności trzech litrów i mocy 333 KM oraz agregatem elektrycznym generującym 116 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 5,3 sekundy.

Cena staruje od 354 tys. zł. Na liście wyposażenia podstawowej wersji znalazł się między innymi tempomat, system audio z ośmioma głośnikami i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz asystent utrzymania pasa ruchu oraz aktywne wspomaganie hamowania z funkcją pokonywania skrzyżowań. Zgodnie z cennikiem dopłaty wymaga np. kamera cofania (2,2 tys. zł) i asystent świateł drogowych (586 zł)

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy8 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy8 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy9 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi9 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi10 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel10 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus10 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault10 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep11 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai11 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze