Obserwuj nas

Wiadomości

Lexus RC F GT3 rozpoczyna sezon wyścigowy

Lexus RC F GT3, nowa wyścigowa wersja sportowego coupé Lexus RC, debiutuje w wyścigach na torze Daytona. Na bieżący rok zaplanowano też starty wyczynowych Lexusów w innych imprezach.

Nowe Lexusy RC F GT3, przygotowane przez Lexus GAZOO Racing, sportowe ramię japońskiego producenta samochodów luksusowych, biorą udział w rozgrywanym od 26 stycznia słynnym amerykańskim wyścigu 24 Hours of Daytona. Firma wystawia po dwa egzemplarze w imprezach organizowanych w USA i w Japonii – w serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship auta startują w barwach 3GT Racing w kategorii GTD, a w japońskich wyścigach SUPER GT zespół LMcorsa będzie się ścigał w klasie GT300.

Z kolei z myślą o nowych przepisach, wchodzących w sezonie 2017 w klasie GT500, w TRD (Toyota Racing Development) opracowano wyścigową wersję flagowego coupé Lexus LC, oznaczoną LC GT500. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów. Model ten zastąpi w tym roku Lexusa RC F w japońskich wyścigach serii Super GT.

RC F GT3 to specjalnie przygotowana wersja modelu RC F, wyczynowego wariantu sportowego coupé Lexus RC. RC F ma już na koncie znaczne sukcesy w wyścigach samochodowych – w ubiegłym roku jadący takim autem były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen oraz Kohei Hirate (Team SARD) zajęli w 3. rundzie mistrzostw GT500 drugie miejsce, w kolejnym wyścigu dojechali na metę jako pierwsi, zaś drugie miejsce zajął Lexus RC F z załogą w składzie Andrea Caldarelli i Kazuya Oshima. Dało to załodze SARD podwójne mistrzostwo sezonu 2016 – w kategorii kierowców i załóg. W uznawanym za najbardziej wymagający w serii Super GT wyścigu Suzuka 1000 km, którego trasa jest ponad trzykrotnie dłuższa od dystansów większości innych wyścigów, zespoły jadące Lexusami RC F zdominowały czołówkę wyników, zajmując pięć miejsc w pierwszej dziesiątce, w tym pierwsze i drugie na podium.

Sportowe coupé Lexus RC F wyposażone jest w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa. Silnik ten przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa automatyczna skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Wykorzystując dwa sterowane elektrycznie wielotarczowe sprzęgła, podczas pokonywania zakrętów TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w  4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze