Obserwuj nas

Wiadomości

Jak kupić używany samochód terenowy?

W świecie, w którym rynek opanowały uterenowione SUV-y, honoru prawdziwych terenówek broni już niewiele modeli. Na nowy egzemplarz nie każdego stać, ale jest na to sposób – zakup auta z drugiej ręki. To zawsze spore ryzyko, ale można je skutecznie zminimalizować. Zobacz, w jaki sposób kupić prawdziwą terenówkę z drugiej ręki.

Stały napęd na cztery koła, reduktor, blokada mechanizmów różnicowych i nadwozie zbudowane na konstrukcji ramowej oraz potężne silniki – wbrew pozorom fanów prawdziwych samochodów terenowych nie brakuje również w Polsce. Zrzeszają się oni w kluby, organizują imprezy i zloty, a co najważniejsze, pomagają sobie nawzajem nie tylko podczas trudnych off-roadowych przepraw, ale również przy zakupie samochodu.

– Nie sztuka znaleźć „fajny” egzemplarz, zachwalany przez właściciela. Sztuką jest znaleźć auto, które było dobrze traktowane i w miarę możliwości właściciela profesjonalnie serwisowane – wyjaśnia Michał Horodeński, Land Cruiser Adventure Club. – Środowisko off-roadowe nie jest duże i w większości przypadków wszyscy się znamy. Nasz klub zrzesza użytkowników samochodów marki Toyota i jeździmy głównie modelami Land Cruiser oraz Hilux. Nasi klubowicze pokonują swoimi autami dziesiątki tysięcy kilometrów, często w ekstremalnie trudnym terenie podczas dalekich wypraw. Dzięki temu są w stanie doradzić sobie nawzajem i pomóc mniej doświadczonym kolegom z klubu w zakupie swojej pierwszej terenowej Toyoty. Co więcej, klubowicze często znają poszczególne modele wystawione na sprzedaż, w wielu przypadkach zdarza się, że to auto już ktoś kiedyś sprawdzał i może podzielić się swoją opinią. Warto więc pytać – dodaje.

Używane od dealera – drożej, ale znacznie pewniej!

Zdarza się również, że w ramach wyprzedaży rocznika pojawi się na rynku nowy samochód w cenie rocznego. W interesie sprzedawcy nie leży, żeby zeszłoroczny model stał i kurzył się na parkingu, tracąc na wartości, dlatego tu pole do negocjacji cenowej jest stosunkowo duże. W ogóle im droższy samochód, tym łatwiej urwać coś z końcowej sumy.

– Jeżeli szukamy samochodu terenowego, który ma być tak zwaną bazą dla naszego projektu, warto na początku sprawdzić ofertę u autoryzowanych dealerów danej marki. Z jednej strony samochody wystawione na sprzedaż są nieco droższe od średniej rynkowej, z drugiej strony są to głównie auta poleasingowe, oddane w rozliczeniu w ramach wymiany „kluczyk za kluczyk”. Można więc śmiało założyć, że pochodzą z pewnego źródła i stanowią bardzo dobry punkt wyjściowy dla naszej nowej pasji – wyjaśnia Michał Horodeński.

Z ogłoszenia i co dalej?

Według danych ekspertów, nawet 80 procent ogłoszeń w swojej treści mija się z prawdą ukrywa prawdziwą kondycję auta, a znalezienie używanego samochodu terenowego w dobrym stanie jest o wiele trudniejsze niż w przypadku auta osobowego. Po pierwsze dlatego, że takich modeli jest na rynku wtórnym znacznie mniej, a po drugie są często mocno wyeksploatowane z racji swojego off-roadowego przeznaczenia. Takie auta są również bardzo często przerabiane przez swoich właścicieli i udoskonalane, niestety nie zawsze w zgodzie ze sztuką.

Warto również wspomóc się specjalistami, którzy sprawdzą samochód po numerze VIN lub oszczędzając kupującemu czas i pieniądze, osobiście skontrolują wybrany przez nas egzemplarz.

W przypadku pierwszej opcji, można za pośrednictwem np. serwisu AutoDNA skorzystać z ogromnej bazy informacji o samochodach używanych. Wystarczy podać numer VIN, by uzyskać wiele bezcennych informacji na temat historii auta – podstawowe dane techniczne pojazdu, wyposażenie, które jest zakodowane w numerze VIN, przeznaczenie pojazdu – np. leasing lub wypożyczalnia.  Ale nie tylko, bo również – a może nawet przede wszystkim – informacje o ewentualnych kolizjach i wypadkach czy dane o poprzednich wskazaniach przebiegu. Ponadto informacje o ewentualnej kradzieży czy archiwalne zdjęcia z raportów powypadkowych. Na podstawie raportu można uzyskać także realną wycenę, bazującą m.in. na liczbie właścicieli, dacie pierwszej rejestracji, przebiegu pojazdu czy jego wyposażeniu.

Drugą opcją są oględziny samochodu przeprowadzone przez eksperta – tego rodzaju usługę oferują między innymi takie serwisy jak Autokontrola lub Motoraporter. Jak to działa? Wystarczy, że poprzez stronę internetową lub infolinię złożysz zamówienie i wskażesz interesujące cię auto, a w ciągu 48 godzin otrzymasz rzetelny i przejrzysty raport, który umożliwi Ci podjęcie decyzji. W tym czasie rzeczoznawca dokona oględzin stanu technicznego samochodu oraz przeanalizuje dokumentację i historię pojazdu. Sprawdzi m.in. stan lakieru, szyb, opon i felg, wnętrza i tapicerki, świateł, komory silnika, a także wykona jazdę próbną i wyceni samochód według jego faktycznego stanu. Wykona też pełną dokumentację zdjęciową. Przy takim raporcie ważne jest to, że nie jesteś ograniczony lokalizacją, bo możesz sprawdzić samochód z dowolnego miejsca w Polsce, a dzięki temu wiesz, ile warto za niego zapłacić, ale też jakie wydatki czekają cię po jego zakupie.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy9 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy9 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy10 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi10 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi11 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel11 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus11 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault11 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep12 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai12 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze