Obserwuj nas

Wiadomości

Na którym benzynowym SUV-ie stracisz najmniej?

Nowe dane przedstawione przez KPMG pokazują, że rynek SUV-ów cieszy się niezmiennym zaufaniem, rosnąc rok do roku o ponad 30 proc. Sprawdzamy, które z popularnych na polskim rynku SUV-ów z silnikami benzynowymi mają najlepszą wartość rezydualną, a więc na którym modelu kupujący straci najmniej. 

Modele z silnikami benzynowymi stają się coraz bardziej popularne – nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale również wśród firm. W Europie diesel stracił swoją dominację, spadając do poziomu poniżej 50 proc. W Polsce – według Instytutu Samar – rynek samochodów zasilanych olejem napędowym zaczyna już gubić swój udział, zmniejszając się z prawie 31 procent do 27 procent.

Na wysokość wartości rezydualnej wpływ ma szereg czynników. Na początek odnoszą się one do samego pojazdu i dotyczą jego wieku, ceny początkowej, wizerunku marki, rodzaju modelu i nadwozia, pojemności silnika i rodzaju paliwa oraz poziomu wyposażenia. Podczas wyliczania wysokości utraty wartości duże znaczenie mają też uwarunkowania eksploatacyjne. Mowa o przebiegu, historii serwisowej i wypadkowej, wskaźniku awaryjności czy cenach części zamiennych.

Wartość rezydualna jest szczególnie ważna dla klientów biznesowych. Jako że firmy zazwyczaj posiadają od kilku do kilkudziesięciu pojazdów, wyliczenie utraty wartości stanowi podstawę do określenia całościowego kosztu eksploatacji floty aut. Co z klientami prywatnymi? Przejście ze skali makro do mikro oczywiście nie oznacza, że znaczenie wartości rezydualnej spada do zera. Nadal jest duże, o czym niestety nawet dzisiaj nie pamiętają wszyscy kupujący. To wartość rezydualna pozwala na wyliczenie m.in. ile realnie będzie kosztowało posiadanie własnego samochodu.

Jaką wartość rezydualną mają oferowane na polskim rynku SUV-y?

Toyota RAV4

Pierwsze miejsce pod względem najmniejszej utraty wartości wśród najpopularniejszych SUV-ów w Polsce zajęła Toyota RAV4. Zgodnie z analizą Info-Ekspert wartość rezydualna tego modelu po 36 miesiącach użytkowania i przy przebiegu rocznym na poziomie 30 tys. km to 66,5 proc. Specjaliści oceniali najtańszą wersję wyposażeniową Sprint, której ceny zaczynają się od 101 900 zł.

Pod maską samochodu znajduje się silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Co znajduje się na liście wyposażenia opisywanego SUV-a? Między innymi manualna klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, system wspomagający pokonywanie podjazdu i siedem poduszek powietrznych. Dopłaty nie wymagają również światła LED – przednie do jazdy dziennej i tylne, a także projektorowe światła główne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych i komputer pokładowy. Samochód jest wyposażony ponadto w system audio CD MP3 z portem USB i systemem Bluetooth.

Mazda CX-5

Na drugim miejscu również uplasował się japoński model. Info-Ekspert przewiduje, że przy założonych warunkach eksploatacji (36 miesięcy i 30 tys. km przebiegu rocznie) wartość rezydualna tego modelu wyniesie 63,1 proc. – to o 3,4 pp. gorszy wynik od Toyoty RAV4. Oceniana wersja CX-5 kosztuje od 95 900 zł.

Analizowany model jest wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 165 KM. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Na liście wyposażenia można znaleźć miedzy innymi układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system zapobiegający kolizjom przy małej prędkości, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, tempomat, system i-stop oraz system audio z wejściem USB.

Ford Kuga

Przy 36 miesiącach użytkowania i przebiegu na poziomie 30 tys. km rocznie wartość rezydualna tego modelu według Info-Ekspert wynosi 61,6 proc. Specjaliści poddali ocenie najtańszą wersję benzynową, której ceny zaczynają się od 85 900 zł.

Napęd przekazywany jest na koła przednie za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Silnik ma pojemność 1,5 litra i generuje 120 KM.

Samochód wyposażony jest między innymi w manualną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 i układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach. Na liście znalazły się również elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne oraz podgrzewane przednie fotele z regulacją temperatury.

Mitsubishi ASX

Czwarte miejsce – według specjalistów Info-Ekspert – przypadło kolejnemu japońskiemu modelowi. ASX w podstawowej wersji kosztuje od 69 900 tys. zł, a po 36 miesiącach eksploatacji i przebiegu 90 tys. km jego wartość rezydualna to 59,3 proc.

Pod maską ocenianej wersji znajduje się jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i mocy 117 KM. Napęd 2×4 przekazywany jest za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.

Samochód w opisywanej specyfikacji wyposażony jest między innymi w system wspomagania ruszania pod górę, 7 poduszek powietrznych, przednie reflektory halogenowe oraz podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne i manualną klimatyzację, a także elektrycznie sterowane szyby.

Kia Sportage

Koreański SUV zajął ex aequo czwarte miejsce. Specjaliści Info-Ekspert ocenili jego wartość rezydualną na takim samym poziomie, jak w przypadku modelu Mitsubishi ASX – 59,3 proc. przy takich samych założeniach jak powyżej.

Poddana analizie najtańsza odmiana benzynowa wyceniana jest przez producenta na 75 900 zł. Pod maską znajduje się silnik o pojemności 1,6 litra i mocy na poziomie 132 KM. Manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach przekazuje napęd na przednie koła.

Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system stabilizacji toru jazdy przyczepy, przednie reflektory typu projekcyjnego z funkcją oświetlania drogi do domu, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie oraz manualna klimatyzacja. Auto posiada także elektrycznie regulowane lusterka, górne światło LED i radioodtwarzacz CD MP3 wyposażony w złącza typu USB i AUX.

Hyundai Tucson

Minimalnie gorzej – bo z wartością rezydualną na poziomie 59,2 proc. przy tych samych parametrach – został oceniony przez Info-Ekspert model Tucson. Analizie została poddana najtańsza odmiana benzynowa – kosztująca 77 490 zł.

Samochód napędzany jest silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 132 KM. Napęd 2×4 przekazywany jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Samochód wyposażony jest między innymi w systemy kontroli zjazdu i podjazdu, aktywną maskę, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz manualną klimatyzację. Dopłaty nie wymagają również przednie światła projekcyjne, światła do jazdy dziennej LED oraz radio z RDS i możliwością odtwarzania plików MP3 i systemem Bluetooth.

Honda CR-V

Według analizy Info-Ekspert samochód ten po 36 miesiącach i 90 tys. przebiegu ma wartość rezydualną na poziomie 58,8 proc. Oceniana najtańsza wersja benzynowa kosztuje 99 900 zł.

Samochód z napędem 2×4 zasilany jest przez jednostkę benzynową o pojemności 2 litrów i mocy 155 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Wyposażenie obejmuje między innymi system stabilizacji toru jazdy przyczepy, system wspomagania ruszania na wzniesieniu i system monitorowania ciśnienia w oponach, a także kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny, system Auto Stop i tempomat, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne oraz USB/Aux kompatybilne z iPod.

Volkswagen Tiguan

Niemiecki SUV znalazł się na ósmym miejscu tego zestawienia. Analitycy Info-Ekspert ocenili jego wartość rezydualną – przy 36 miesiącach użytkowania i 30 tys. km przebiegu rocznie – na poziomie 57,5 proc. To o 1,8 punktów procentowych gorszy wynik od Mitsubishi ASX i o 9 pp. od Toyoty RAV4.

Ocenie została poddana najtańsza odmiana Tiguana, która kosztuje 89 900 zł. Samochód napędzany jest w tym przypadku silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra i mocy 125 KM. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Wyposażenie niewymagające dopłaty obejmuje w przypadku ocenianej wersji miedzy innymi reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, tylne światła w technologii LED, system automatycznego hamowania po kolizji oraz klimatyzację manualną. Ponadto w samochodzie znajdują się elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem, czujniki parkowania, system Start-Stop, system utrzymywania pasa ruchu i funkcja awaryjnego hamowania.

Skoda Kodiaq

Najtańsza benzynowa odmiana tego modelu – według analiz Info-Ekspert – ma wartość rezydualną na poziomie 56,6 proc. Samochód straci więc w ciągu trzech lat i po 90 tys. przebiegu 43,4 proc. swojej początkowej wartości.

Ceny analizowanej odmiany zaczynają się od 92 400 zł. Pod maską znajduje się silnik o pojemości 1,4 litra i mocy 125 KM. Napęd 2×4 przekazywany jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.

Wyposażenie niewymagające dopłaty obejmuje między innymi czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne oraz oświetlenie tylne w technologii LED. Na liście znalazły się również system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem i funkcja automatycznego hamowania podczas manewru cofania.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze