Obserwuj nas

Wiadomości

Ile kosztuje benzynowy sedan segmentu D

Sedan klasy średniej może stanowić wizytówkę dla firmy lub być częścią benefitów dla średniej kadry zarządzającej. Samochody tego segmentu łączą dobre wyposażenie i prestiżowy wygląd z relatywnie niską ceną. Sprawdzamy ile kosztują podstawowe wersje wyposażenia benzynowych sedanów dostępnych na polskim rynku.  

Toyota Avensis

Ceny tego japońskiego sedana w specjalnej wersji wyposażeniowej Sprint zaczynają się od 82 900 zł. W tym przypadku pod maską znajdzie się benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra generujący 132 KM. Średnie spalanie to 6,1 litra na 100 km, a przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje 10,4 s. Nadwozie ma długość 4750 mm, a pojemność bagażnika to 509 litrów.

Już w podstawowym wyposażeniu opisywanej wersji można znaleźć czujniki parkowania z tyłu oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, a także światła stopu i światła do jazdy dziennej typu LED. We wnętrzu na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znalazła się manualna klimatyzacja, system audio CD-MP3 mający 6 głośników oraz Bluetooth, a także elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Ford Mondeo

Niemiecki sedan wyposażony w silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 160 KM kosztuje od 98 900 zł – to najtańsza wersja w cenniku. Średnie spalanie według oficjalnych danych producenta to 5,8 litra, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Pojemność bagażnika to 516 litrów, a nadwozie ma długość 4867 mm.

Samochód wyposażony jest między innymi w klimatyzację dwustrefową, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, tylne światła w technologii LED oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami i gniazdem USB.

Volkswagen Passat

Ceny wersji benzynowej startują od 93 490 zł. Pod maską znajduje się wtedy silnik o pojemności 1,4 litra i mocy na poziomie 125 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 9,9 s, a średnie spalanie to 5,3 l/100 km. Nadwozie dysponuje długością 4767 mm, a pojemność bagażnika to 586 litrów.

Samochód wyposażony jest między innymi w tylne światła w technologii LED, system wykrywający zmęczenie kierowcy, automatyczną klimatyzację oraz system audio WMA-MP3 z 8 głośnikami i Bluetooth. Na liście znalazły się również elektrycznie sterowane szyby.

Mazda 6

Ceny tego modelu w wersji sedan zaczynają się od 89 900 zł, a pod maską znajduje się w tym przypadku silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 145 KM. Średnie spalanie podane przez producenta to 5,5 l/100 km, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,5 s. Nadwozie ma długość 4870 mm, a bagażnik dysponuje pojemnością 480 l.

Na liście wyposażania znalazły się między innymi elektromechaniczny hamulec postojowy, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne oraz system audio CD/MP3 i manualna klimatyzacja.

Kia Optima

Koreański sedan wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 163 KM kosztuje od 89 900 zł. Według danych producenta samochód w tym przypadku przyspiesza od „zera” do 100 km/h w czasie 9,4 s, a średnie spalanie to 7,4 l/100 km. Nadwozie o długości 4855 mm dysponuje bagażnikiem o pojemności 510 litrów.

W tej cenie samochód wyposażony jest między innymi w światła przeciwmgielne oraz do jazdy dziennej LED, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie oraz automatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy, a także nawigację.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy7 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi8 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel8 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus8 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault8 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep9 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai9 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze