Obserwuj nas

Wiadomości

Kajetan Kajetanowicz – sezon okiem Rajdowego Mistrza Europy

Kajetan Kajetanowicz to niewątpliwie jeden z najlepszych kierowców rajdowych na świecie. Rok 2016 był dla niego i jego zespołu LOTOS Rally Team pełen sukcesów, ale i ciężkiej pracy. Co udało się osiągnąć? Jak przygotowuje się do sezonu 2017? Co zaplanował dla kibiców na nowy rok i dlaczego Polacy w ubiegłym roku stanowili czołówkę światowego sportu? O tym wszystkim opowiada Kajetan Kajetanowicz – dwukrotny Rajdowy Mistrz Europy.

2016 rok sukcesów Kajetana Kajetanowicza. Liczby mówią same za siebie.

Ubiegły rok był szczególnie szczęśliwy dla Kajetana Kajetanowicza i jego zespołu. LOTOS Rally Team wywalczył drugie z rzędu Mistrzostwo Europy, a Kajetan Kajetanowicz i jego pilot Jarosław Baran zdobyli drugi z rzędu tytuł Rajdowych Mistrzów Europy. Dodatkowo uzyskali 4 miejsce w debiucie w WRC Rajdowych Mistrzostwach Świata – Rajdzie Polski, praktycznie ocierając się o podium. To jednak nie koniec sukcesów Kajetana Kajetanowicza. W ubiegłym roku zdobył on m. in.:

  • 187 punktów wywalczonych w 8 rundach FIA ERC – to aż o 28 więcej niż drugi z zawodników,
  • 3 rundy Mistrzostw ukończone na 2. miejscu (Rajd Wysp Kanaryjskich, Rajd Irlandii oraz Rajd Estonii),
  • 71 na 106 (67 proc.) odcinków specjalnych ukończonych w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej rund FIA ERC – wysokie i równe tempo Kajetana i Jarka w całym sezonie rajdowych ME,
  • 5 z 8 rund FIA ERC ukończonych na podium,
  • Na 27 proc. (29 na 106) odcinków specjalnych tegorocznych rund FIA ERC Kajetanowicz
    i Baran byli najszybsi,
  • miejsce w 25. Rajdzie Rzeszowskim,
  • Czwarta z rzędu wygrana w Rajdzie Barbórka oraz piąte zwycięstwo na legendarnym Kryterium Asów na Karowej.

Wszystkie te zwycięstwa i sukcesy nie byłyby możliwe, gdyby nie wsparcie sponsorów i oczywiście kibiców. „Zawsze powtarzam, że kibice są częścią zespołu. Bez ich wsparcia to wszystko nie byłoby możliwe. Chciałbym podziękować wszystkim za energię, którą mi przekazujecie każdego dnia i za obecność na rajdach. Jestem szczególnie wdzięczny, że tak licznie dopingujecie nas na rajdach, które odbywają się w Polsce. To dzięki waszemu wsparciu udało się nam wygrać m.in. Rajd Rzeszowski, Rajdowe Mistrzostwa Europy, czy Rajd Barbórki. Nie zapominam oczywiście o kibicach, którzy docierają nawet w najdalsze zakątki Europy, tylko po to, żeby wspierać załogę LOTOS Rally Team. To wspaniałe! Bardzo za to dziękuję i mam nadzieję, że mogę liczyć na wasze wsparcie również w tym roku” – podsumował Kajetan Kajetanowicz, zawodnik LOTOS Rally Team.

Działalność charytatywna Mistrza Europy

Sezon 2016 to nie tylko rajdy. Kajetan Kajetanowicz brał również udział w licznych akcjach charytatywnych i wspierał kampanie propagujące bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Nasz Mistrz wspierał m.in.: Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, spełnianie marzenia z Radiem ZET, czy charytatywne licytacje dla Amelki przy Rajdzie Barbórka, gdzie do wygrania był m.in. przejazd po ulicy Karowej z Kajetanem Kajetanowiczem. W ramach swojej działalności Kajetan jest również ambasadorem i aktywnym uczestnikiem programu „LOTOS Mistrzowie w pasach”, który ma na celu propagowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym i popularyzację doskonalenia umiejętności jazdy samochodem.

Polacy górą!

2016 rok to nie tylko Rajdy. Kajetan Kajetanowicz wspierał naszych skoczków narciarskich podczas zawodów w Wiśle. To był również bardzo ważny rok dla naszych Olimpijczyków i Reprezentacji Polski. Polski sport pokazał się od najlepszej strony w wielu kategoriach i dyscyplinach i z tego możemy być szczególnie dumni. Kajetan Kajetanowicz został również doceniony w plebiscycie na Najlepszego Sportowca Warszawy, gdzie zajął najlepsze miejsce wśród sportowców spoza olimpiady. Za sukcesem Kajto stoją jak zawsze cyfry. W ubiegłym roku przejechał on w samochodzie rajdowym ponad 3100 kilometrów w ramach treningów, jak i samych rajdów. Wiele godzin ciężkiej pracy za kierownicą dało spektakularny efekt.

Przygotowania do nowego sezonu

Obecnie Kajetan Kajetanowicz przygotowuje się do startów na sezon 2017. Zespół prowadzi treningi psycho-fizyczne. Ich celem jest rozwinięcie wiedzy i doświadczenia zarówno kierowcy, jak i pilota. Trzeba być szczególnie dobrze przygotowanym, ponieważ tegoroczne kalendarze Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata są bardzo atrakcyjne dla polskich kibiców. Nasz kraj po raz drugi w historii będzie gościć oba z tych cyklów. Jeden z rajdów FIA ERC odbędzie się w Rzeszowie, gdzie w pierwszy weekend sierpnia rozegrany zostanie Rajd Rzeszowski. Dodatkowo na przełomie czerwca i lipca do Mikołajek przyjedzie kawalkada Mistrzostw Świata (WRC), gdzie uczestnicy rywalizować będą w Rajdzie Polski. „Każde z tych wydarzeń to ważny punkt na mapie rajdowej zarówno Polski, jak i Świata. Doskonalimy swoją technikę jazdy, analizujemy i przygotowujemy się do podejmowania kolejnych wyzwań sportowych. Musimy być gotowi do rywalizacji o najwyższe trofea. W sezonie 2017 postaramy się dostarczyć kibicom maksimum emocji. Wierzymy w to, że wspólnie z naszymi kibicami będziemy mogli świętować kolejne zwycięstwa” – dodaje Kajetan Kajetanowicz.

Kajto dla Fanów! Nowości od Kajetana Kajetanowicza 

Nowy rok to nowe wyzwania, ale i nowe aktywności. W tym roku Kajetan Kajetanowicz wraz
z zespołem zaplanował działania, które będą nie tylko gratką dla fanów rajdów. Ich celem będzie również zwrócenie uwagi na tematy związane bezpieczeństwem i techniką jazdy. Dodatkowo pomogą rozwijać pasje i zaproszą do kreatywnego działania. Kibice będą mogli nawiązać bezpośredni dialog z naszym Mistrzem. Pierwszy projekt został już uruchomiony w mediach społecznościowych na fanpage’u Kajetana Kajetanowicza, gdzie fani mogą zadawać Mistrzowi pytania. Odpowiedzi w formie wideo Kajetan Kajetanowicz opublikuje na swoich profilach społecznościowych. To jednak nie koniec. Kolejne akcje będą ogłaszane cyklicznie i już dziś serdecznie zapraszamy kibiców do czynnego udziału.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy7 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi8 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel8 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus8 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault8 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep9 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai9 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze