Obserwuj nas

Wiadomości

Japońskich producentów hybryd czeka rekordowy rok

W 2016 roku Toyota sprzedała na świecie 1,4 mln hybryd, zaś w tym roku jest na dobrej drodze do wyniku 1,5 mln egzemplarzy. Łącznie japońscy producenci, przede wszystkim Toyota i Honda, dostarczą w tym roku klientom prawdopodobnie 1,8 mln hybryd – byłby to wzrost z 1,6 mln w 2016 roku.

Popularność hybryd japońskich producentów

Globalna sprzedaż hybryd Toyoty w pierwszej połowie 2017 roku wzrosła rok do roku o 8,4 procent, do poziomu 768 tys. aut. W ten sposób sprzedaż hybryd tego producenta, a zarazem wszystkich japońskich aut spalinowo-elektrycznych, zmierza ku kolejnemu rekordowi. Na drugim miejscu po Toyocie znalazła się Honda, dostarczając klientom w ciągu pierwszych 6 miesięcy 125 132 hybrydy, o 18 procent więcej rok do roku.

Bestsellery na rynku ekologicznych napędów

W pierwszym półroczu 2017 roku najpopularniejszym samochodem hybrydowym na świecie była ponownie Toyota Prius z wynikiem 116 695 egzemplarzy. Tuż za nią znalazł się nowy crossover Toyota C-HR Hybrid. Najpopularniejszą hybrydą Lexusa był NX 300h.

W pierwszym półroczu kupiono na świecie 40299 hybryd plug-in (ładowanych z gniazdka) japońskich marek, głównie produkcji Toyoty i Mitsubishi. Na szczycie znalazł się Prius Plug-in Hybrid (Prius Prime) z wynikiem 27 106 aut, który wyprzedził Mitsubishi Outlandera PHEV (13 193 egz.).

Nissan nie podał łącznego wyniku sprzedaży hybryd na świecie, a jedynie dane z wybranych rynków. W tym roku Nissan potwierdza sprzedaż w Japonii około 9 tys. hybryd, w tym 8 tys. egzemplarzy hybrydowego Tribute i 1000 egzemplarzy modeli Cima i Fuga, znanych poza Japonią jako Infiniti Q70L i Infiniti Q50. Jak podaje WardsAuto, od stycznia do czerwca w USA Nissan sprzedał 818 hybrydowych Rogue. Model ten nie pojawił się jeszcze w Kanadzie i Wielkiej Brytanii.

Jeśli chodzi o samochody elektryczne, wśród japońskich producentów najlepszy wynik zanotował Nissan z wynikiem 35 tys. aut, w tym 7170 w Japonii. W większości były to egzemplarze Nissana Leaf. Mitsubishi sprzedał 568 egzemplarzy miejskiego i-MiEV. Sprzedaż aut elektrycznych producentów z Japonii zamknęła się liczbą 35500 egzemplarzy.

Z kolei wodorowa Toyota Mirai, sedan z napędem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi, uzyskał globalną sprzedaż 1157 egzemplarzy. Samochód ten zadebiutował w Japonii w grudniu 2014 roku, a od 2015 roku stopniowo jest wprowadzany na kolejne rynki w Europie oraz w USA.

Japońskie hybrydy w Polsce

Na polskim rynku w pierwszym półroczu kupiono 8594 samochody hybrydowe, o 90 procent więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Głównie były to samochody z akumulatorem nieładowanym z gniazdka. Auta elektryczne zainteresowały 155 kierowców. Największy udział rynku hybryd (92,8 proc.) mają Toyota i Lexus – łącznie obie japońskie marki sprzedały w pierwszym półroczu 7979 aut z tym napędem.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym była Toyota Auris Hybrid (2255 egz.), tuż za nią znalazł się nowy model Toyota C-HR Hybrid (2232 egz.). Najczęściej kupowanym japońskim autem elektrycznym jest Nissan Neaf (49 egz.), który zajął drugie miejsce po BMW i3 (62 egz.).

Samochody hybrydowe pojawiły się w Polsce w 2004 roku za sprawą Toyoty Prius. Od tamtej pory Toyota sprzedała w naszym kraju ponad 25 tys. aut z tym napędem, zaś ostatnie 5000 egzemplarzy zaledwie w 5 miesięcy. W polskich salonach marki jest dostępnych 7 modeli hybrydowych z 6 segmentów, w tym ładowany z gniazdka Prius Plug-in Hybrid – najtańsza hybryda typu plug-in na naszym rynku.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze