Obserwuj nas

Wiadomości

Infiniti Project Black S

Program i projekt Infiniti Project Black S zgłębia potencjał związany z wprowadzeniem nowej – wyczynowej – specyfikacji samochodów Infiniti. Program sięga po unikatową, niefunkcjonującą na publicznych drogach technologię, inspirowaną przez Formułę 1.

Sugerujący radykalną reinterpretację modelu Infiniti Q60 coupe, Project Black S charakteryzuje absolutnie wyjątkowa, zoptymalizowana aerodynamicznie stylistyka. Projekt ukazuje również, jak wyczynowy hybrydowy zespół napędowy opracowany we współpracy z Renault Sport Formula One Team zdecydowanie potrafi podnieść osiągi i dynamikę seryjnego samochodu.

Wyczynowy hybrydowy zespół napędowy testowany w ramach Project Black S obejmuje m.in. system odzyskiwania energii (energy recovery system – ERS w Formule 1),

który pozwala na wykorzystanie zgromadzonej energii jako doładowania, dostarczającego dodatkowej mocy i momentu obrotowego. Efektem jest natychmiastowe, wyraźne, pozbawione jakiegokolwiek opóźnienia przyspieszenie. Technologia ta, zainspirowana sprawdzonym w Formule 1 systemem dual-hybrid, nie jest jak dotąd stosowana w żadnym pojeździe na publicznych drogach.

Nowa specyfikacja „Black S”, w której prezentowany jest samochód koncepcyjny, byłaby wersją o najwyższych osiągach i najwyższej dynamice w całej ofercie Infiniti. Marka jest zdania, że istnieje potencjał dla specyfikacji Black S, stanowiącej topowy wariant usportowienia modelu – w tym maksymalizacji mocy i momentu obrotowego dzięki innowacyjnym zespołom napędowym, nowym lub znacząco usprawnionym układom jezdnym, a także unikatowym elementom designerskim.

Prezentacja prototypu Project Black S podczas Genewa Motor Show 2017 pozwoli sprawdzić potencjalne zainteresowanie wyczynowymi wersjami samochodów INFINITI.

Project Black S wespół w zespół z Renault Sport Formula One

  • Project Black S to wspaniały efekt partnerstwa INFINITI z Renault Sport Formula One Team
  • Dwaj partnerzy Aliansu współpracują, by opracować potężny hybrydowy zespół napędowy inspirowany Formułą 1 i obudować go karbonowym nadwoziem

„Infiniti to producent samochodów premium w koncernie Renault-Nissan Alliance, ale też partner techniczny Renault Sport Formula One Team, naturalne jest więc, że współpracujemy w badaniach testujących możliwość zaoferowania naszym klientom innowacyjnej wyczynowej technologii hybrydowej.”

Roland Krueger, Prezydent Infiniti

Project Black S to wspólne przedsięwzięcie Infiniti oraz partnera w Aliansie Renault-Nissan, Renault Sport Formula One Team.

W roku 2016 Infiniti postanowiło zostać partnerem technicznym zespołu Renault Sport Formula One. Opierając się na doświadczeniach zdobytych podczas opracowywania hybrydowych zespołów napędowych, Infiniti wsparło skonstruowanie przez Renault Sport Formula One Team układu napędowego dual-hybrid z systemem odzyskiwania energii ERS, wnosząc do wspólnego przedsięwzięcia swą ekspercką wiedzę w zakresie technologii hybrydowych oraz dodatkowe zasoby inżynierskie.

Ta techniczna współpraca pozwoliła Infiniti zbadać możliwości wprowadzenia po raz pierwszy do seryjnych samochodów szosowych systemu ERS inspirowanego Formułą 1. Nawiązujący w wielu płaszczyznach do sportu motorowego Project Black S byłby w Aliansie Renault-Nissan pierwszym skierowanym do zwykłych klientów samochodem inspirowanym przez technologie z Formuły 1. Infiniti sięgnęło po ogromną wiedzę i doświadczenia Zespołu w dziedzinie zaawansowanych materiałów kompozytowych, by stworzyć karbonowe elementy nadwozia dla Project Black S.

Marka kontynuuje więc czerpanie korzyści operacyjnych i technicznych ze swej pozycji w odnoszącym wielkie sukcesy Aliansie Renault-Nissan. Trwające już osiemnaście lat partnerstwo pozwoliło Aliansowi sprzedać w roku 2016 niemal 10 mln pojazdów, jedną dziewiątą wszystkich samochodów sprzedanych na świecie. Oznacza to dla Aliansu wzrost o 16,8% w porównaniu z rokiem 2015 i czyni go czwartym największym producentem aut na świecie. Dzięki ścisłej integracji oraz synergii uzyskano wydajność pozwalającą osiągnąć poziom oszczędności sięgający 4,3 mld euro w roku 2015.

Inżynieria wyczynu: Hybrydowa technologia z torów Formuły 1 na drogach publicznych

  • Infiniti bada możliwość wprowadzenia unikatowej technologii hybrydowej z Formuły 1 w seryjnym samochodzie produkcyjnym
  • System odzyskiwania energii mógłby przynieść wzrost mocy o 25% w trzylitrowym silniku V6 twin-turbo Infiniti

„Infiniti jest liderem w dziedzinie oferowania klientom innowacyjnych zespołów napędowych, jak wielokrotnie nagradzany silnik 3.0 V6 twin-turbo czy silnik VC-Turbo, pierwszy gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania. W ramach programu Project Black S sprawdzamy, jak zaadaptować unikatowy system hybrydowego odzyskiwania energii rodem z Formuły 1 do użytku na zwykłej drodze.”

Francois Bancon, wiceprezes Infiniti ds. strategii produktu

W ramach programu  Project Black S INFINITI bada możliwość wprowadzenia na rynek unikatowego wyczynowego hybrydowego zespołu napędowego.

Project Black S ukazuje, w jaki sposób można uzyskać wyższe moc i moment obrotowy dzięki skomponowaniu ze sobą wyczynowej technologii hybrydowej z wielokrotnie nagradzanym silnikiem 3.0 V6 twin-turbo, najbardziej zaawansowaną jednostką spalinową, jaką INFINITI kiedykolwiek oferowało. Innowacyjny system odzyskiwania energii ERS mógłby się przyczynić do niebotycznego wzrostu parametrów efektywności.

Stosowana w Formule 1 technologia oparta jest na dwóch typach modułów silnik-generator (MGU) oraz oczywiście akumulatorach. System ERS stosowany przez Renault Sport Formula One opiera się na układzie MGU-K dla potrzeb gromadzenia energii kinetycznej pozyskiwanej z hamowania, a także MGU-H – zintegrowanym z turbosprężarką – który pozyskuje energię z wysokiej temperatury gazów spalinowych.

Energia pozyskiwana przez każdy z modułów jest przechowywana w bateriach litowo-jonowych wysokowydajnych i szybkowyładowczych, by przy sygnale zapotrzebowania na nią błyskawicznie sprawić, że wał korbowy i turbina doładowania będą obracać się szybciej.

Project Black S ma sprawdzić, w jaki sposób technologia MGU w parze z szybkowyładowczymi bateriami może zostać zaadaptowana do wykorzystania w warunkach zwykłego użytkowania auta. Seryjny samochód wyposażony w wyczynową technologię hybrydową z Formuły 1 czerpałby korzyści z wyższych mocy i momentu obrotowego oraz natychmiastowego przyspieszenia bez najmniejszej zwłoki. Inżynierowie-silnikowcy INFINITI obliczyli, że wyczynowa hybryda ERS mogłaby przynieść około 25% wzrostu maksymalnych parametrów silnika.

Według INFINITI, sportowe coupe Q60 może stanowić idealną platformę dla wyczynowego hybrydowego zespołu napędowego, a auto koncepcyjne prezentowane w Genewie wyposażono w cały jeszcze szereg innych modyfikacji pozwalających na maksymalizację osiągów. Wśród nich jest wyczynowy podwójny układ wydechowy z tytanu, maksymalizujący wydajność prowadzenia powietrza poprzez silnik.

Project Black S ukazuje także, jak 21-calowe ultralekkie koła i większy rozstaw kół przyczyniają się do poprawienia trakcji przy jednoczesnej redukcji masy nieresorowanej w pełni kompensującej jej całkowity wzrost wynikający z zamontowania wyczynowego systemu hybrydowego. Samochód seryjny Black S mógłby również skorzystać z innych metod tuningu i modyfikacji zarówno nadwozia, jak i układu jezdnego.

Inspirowany wyczynem artyzm stylistyczny

  • Project Black S pomoże zbadać potencjalne zainteresowanie klientów specyfikacją „Black S”
  • Szerokie zastosowanie karbonu poprawia aerodynamikę oraz ogranicza masę

„Project Black S jest bezpośrednim i śmiałym potwierdzeniem wyczynowego DNA marki INFINITI. To wyraz naszego dążenia do tworzenia samochodów zaprojektowanych dla potrzeb sportu; to połączenie potencjału wyczynowego zespołu napędowego i muskulatury nowego designu. Ten projekt dał nam możliwość eksperymentowania z wyrafinowanymi materiałami. Wszystko po to by stworzyć inspirowaną wyczynem estetykę, podkreślającą związki INFINITI ze sportem motorowym w ramach Aliansu.”

Alfonso Albaisa, dyrektor wzornictwa INFINITI

Specyfikacja Black S, którą zapowiada mający premierę w Genewie projekt, ukazuje dążenie INFINITI do realizowania wyższych poziomów wyczynu i angażowania kierowcy w prowadzenie. Wersje Black S to rozwinięcie tego, co już dziś INFINITI oferuje kierowcom, dzięki wyższym osiągom, lepszym zespołom napędowym, modyfikacjom układów jezdnych oraz całemu szeregowi elementów stylistycznych inspirowanych sportem wyczynowym. Wprowadzenie specyfikacji Black S umocniłoby pozycję INFINITI jako producenta samochodów klasy premium, które kierowcy uwielbiają prowadzić.

Project Black S charakteryzuje także bardziej agresywny design. Prace stylistyczne prowadziło londyńskie studio designu INFINITI w Paddington, pod kierownictwem INFINITI Global Design Center w Japonii. Zespół stylistów w INFINITI Design London stworzył, inspirowaną przez Formułę 1, interpretację sportowego coupe Q60 jako wizję wyczynowej hybrydy.

Samochód koncepcyjny jest wykończony matowymi lakierami szarym i czarnym. Chrom obecny w seryjnych modelach zastąpił lśniący czarny lakier, otaczający grill oraz podkreślający podcięty trzeci słupek.

Szerokie zastosowanie włókien węglowych wynosi samochód koncepcyjny Project Black S ponad specyfikacje INFINITI jako najwyższy wyraz pojęcia „samochód kierowcy”, nawiązując do związków marki ze sportem. Podkreślające potencjał wyczynowy modelu Black S zastosowanie karbonu pozwoliło stworzyć ultracienkie, podobne do ostrzy formy stylistyczne, niemożliwe do realizacji z użyciem konwencjonalnych materiałów, jak metal czy włókno szklane. Zachowano organiczną i artystyczną estetykę modelu Q60, jednak sięgnięcie po karbon dodało mu bardziej „technologicznego” charakteru. Kompozyt karbonowy jest nie tylko bardziej plastyczny w formowaniu, ale także niesłychanie mocny – karbonowe komponenty mogą być wykorzystywane do bilansowania wydajności aerodynamicznej poprzez stosowanie silnego docisku.

Wielki przedni spliter, tylny dyfuzor, błotniki i spoilery progowe są wykonane z włókna węglowego, by obniżyć masę i poprawić siłę docisku, podczas gdy ultracienkie „ostrza” w progach przed tylnymi kołami kanalizują opływ powietrza wokół dolnej części nadwozia. Wielkie, stałe skrzydło tylne – również wykonane z karbonu – zamocowano na pokrywie bagażnika, by w miarę wzrostu prędkości zwiększać docisk aerodynamiczny.

Project Black S zachowuje głębokie przetłoczenia i płynne linie seryjnego sportowego coupe Q60, ale dla potrzeb auta koncepcyjnego designerzy INFINITI stworzyli cały szereg zmian, dających w efekcie śmielszy, a nawet agresywny w wyrazie styl.

Większe wloty powietrza z przodu skuteczniej kanalizują chłodzące powietrze do wnętrza komory silnika i hamulców, a nowe wloty w masce lepiej pomagają odprowadzać powietrze gorące. Tył nadwozia uformowano tak, by cyrkulujące wokół, pod i wewnątrz nadwozia powietrze mogło się wydostać w jak najszybszy i najwydajniejszy sposób. Pionowe elementy aerodynamiczne i skrzydło spoilera maksymalizują docisk i stabilność przy wysokich prędkościach.

Kute ultralekkie aluminiowe koła o średnicy 21 cali – podkreślane przez wyoblenia rozdętych błotników – są większe i szersze, ale lżejsze niż seryjne koła Q60. Przyczyniają się one też do wyczynowego image’u prototypu przy jednoczesnej redukcji mas nieresorowanych i inercji rotacyjnej w czasie pokonywania zakrętów.

Potencjał na przyszłość

Project Black S ukazuje, co specyfikacja Black S mogłaby dać klientom, a debiut prototypu w Genewie pomoże INFINITI w ocenie potencjalnego zainteresowania śmiałymi wyczynowymi wersjami samochodów tej marki, czerpiącymi inspiracje z technologii sportów wyczynowych.

Miłośnicy motoryzacji w Polsce będą mieli niewątpliwą przyjemność zobaczyć na żywo Project Black S INFINITI już za niespełna miesiąc podczas Poznań Motor Show.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze