Obserwuj nas

Wiadomości

Hybrydowe nowości na Poznań Motor Show 2017

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Poznaniu widać było rosnącą popularność w Polsce samochodów z napędem hybrydowym. Najwięcej hybrydowych nowości pokazała Toyota – lider tego segmentu rynku. Jednak nie brakowało także ekologicznych premier u innych producentów – głównie samochodów z napędem plug-in hybrid, czyli ładowanych z gniazdka. 

Wobec zbliżającego się wprowadzenia kolejnych norm emisji spalin Euro 6c częściowa elektryfikacja samochodów to jedyna droga, żeby utrzymać się na europejskim rynku. O tym, że zmiany są konieczne, przekonują się mieszkańcy dużych europejskich miast, w których poziom smogu zbyt często przekracza poziom bezpieczny dla zdrowia. Oto najciekawsze nowości z rynku hybryd, które marki motoryzacyjne zaprezentowały na Poznań Motor Show.

Toyota

Toyota pokazała w Poznaniu wszystkie najważniejsze modele hybrydowe, w tym 3 nowości. Główną rolę na stoisku tej marki odegrał Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji. Dużym powodzeniem cieszył się także Yaris Hybrid po szeroko zakrojonym faceliftingu i Toyota C-HR Hybrid, która zadebiutowała w Polsce w styczniu tego roku.

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji łączy zalety nowego Priusa i auta elektrycznego. Samochód może rozpędzić się do 135 km/h na samym silniku elektrycznym, a jego zasięg w trybie EV wynosi 50 km, po których samochód porusza się w trybie hybrydowym, dzięki współpracy silnika benzynowego i elektrycznego, który jest zasilany energią odzyskiwaną z hamowania. W czasie jazdy duży akumulator trakcyjny jest ponownie doładowywany, aby po kilkudziesięciu kilometrach auto znowu mogło jechać na samym silniku elektrycznym. Dzięki temu rozwiązaniu średnie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km. Do innowacyjnych technologii, jakie zastosowano w Priusie Plug-in Hybrid, należy nowy system ogrzewania baterii, panele fotowoltaiczne na dachu, które zwiększają zasięg auta w trybie EV, oraz klimatyzacja oparta na pompie ciepła z wtryskiem gazu.

C-HR Hybrid to zupełnie nowy model w ofercie Toyoty, który wprowadza do segmentu crossoverów napęd hybrydowy. Pod względem stylistycznym to zupełnie nowa jakość w gamie Toyoty, wyrażające się w połączeniu dynamicznej sylwetki, mocnych przetłoczeń i ostrych linii. Kompaktowy crossover został zbudowany na platformie TNGA, która zapewnia mu nisko położony środek ciężkości, bardzo sztywne nadwozie i bardzo dobre właściwości jezdne. Pod maską pracuje napęd hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM, ten sam, który zadebiutował w zeszłym roku pod maską nowego Priusa. Samochód zużywający tylko 3,6 l/100 km i emitujący 82 g/km CO2 jest najbardziej oszczędnym crossoverem na polskim rynku. Wersję z napędem hybrydowym wybiera 80% nabywców nowego crossovera Toyoty.

Już niedługo do salonów wejdzie zmodernizowana wersja Yarisa, która nawiązuje stylistyką do Yarisa WRC 2017. Facelifting wprowadził bardziej dynamiczny wygląd nadwozia, unowocześnione wnętrze, poprawione zawieszenie oraz ulepszony napęd hybrydowy, który ma pracować ciszej niż dotychczas. Toyota Yaris jest jedynym w Polsce przedstawicielem pojazdów miejskich, który daje do wyboru trzy rodzaje napędów – benzynowy, Diesla oraz napęd hybrydowy. Miejskie auto w wersji hybrydowej ma moc 100 KM i zużywa w mieście 3,1 l/100 km. Nowością jest także wprowadzenie pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense do podstawowego wyposażenia auta.

Toyota ma w swojej ofercie w Polsce 7 modeli hybrydowych. Obok nowych modeli pokazanych w Poznaniu są to także Auris Hybrid w wersji hatchback i Touring Sports, RAV4 Hybrid, Prius i Prius+.

Mini

Mini Cooper S E Countryman All4 to pierwsze Mini w wersji hybrydowej plug-in. Napęd hybrydowy składa się z 3-cylindrowego silnika benzynowego MINI TwinPower turbo oraz synchronicznego silnika elektrycznego. Łączna moc 224 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 6,8 s. Moc silnika spalinowego przenosi na przednie koła 6-stopniowa skrzynia. Silnik elektryczny napędza poprzez dwustopniową przekładnię tylne koła. Nowy napęd pozwala na pokonanie do 40 km wyłącznie na napędzie elektrycznym, czyli bez emisji CO2. MINI Cooper S E Countryman ALL4 to pierwszy krok w stronę elektryfikacji oferty MINI. W 2019 zadebiutuje w pełni elektryczny model, bazujący na technologii wykorzystywanej przez BMW w samochodach BMW i.

 

BMW

Główną atrakcją stoiska BMW był BMW 530E iPerformance z napędem plug-in hybrid. Połączenie silnika elektrycznego o mocy 70 kW (95 KM) zasilanego wysokonapięciowym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 9,2 kWh oraz 4-cylindrowego silnika benzynowego TwinPower Turbo o mocy 184 KM pozwala na jazdę na samym silniku elektrycznym na krótkich odcinkach lub przy współpracy obu silników. Zasięg na samym napędzie elektrycznym wynosi ok. 45 km przy prędkości maksymalnej 140 km/h. Nowością jest także aplikacja My BMW Remote na telefon, która wyświetla informacje o samochodzie, np. jego lokalizację, stan naładowania akumulatora i pozostały zasięg. Ładowanie można kontrolować zdalnie za pomocą tygodniowego timera.

Na stoisku bawarskiej marki zostały pokazane wyłącznie samochody z ekologicznymi napędami. Obok premierowego BMW 530E stanęły pozostałe modele z serii iPerformance z napędami plug-in hybrid, czyli BMW x5, BMW serii 3, BMW serii 2 Active Tourer oraz BMW serii 7. Dobrze znane auta elektryczne i3 oraz i8 marka zaprezentowała w nowym kolorze CrossFade.

Hyundai

IONIQ to część globalnej strategii rozwoju marki, w ramach której Hyundai zamierza wprowadzić na rynek do 2020 roku 14 ekologicznych samochodów. Nowy IONIQ plug-in hybrid ma nowy 4-cylindrowy silnik 1.6 GDI o mocy 105 KM i momencie obrotowym 137 Nm oraz silnik elektryczny 45 kW zasilany polimerowymi akumulatorami litowo-jonowymi, zapewniającymi zasięg do 63 km. Samochód zużywa średnio 1,1 l/100 km i emituje 26 g/km CO2. Nowy model dołączył do dwóch wcześniejszych odsłon serii IONIQ, czyli IONIQ Hybrid i IONIQ Electric.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV jest dostępny od 2014 roku. Model po liftingu z 2017 roku otrzymał między innymi reflektory przeciwmgielne w technologii LED, nową funkcję dającą priorytet elektrycznemu trybowi jazdy, zmodyfikowane zawieszenie i 4 nowe systemy bezpieczeństwa: monitorowanie martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z tyłu, system zapobiegający kolizjom uzupełniony o funkcję wykrywania pieszych oraz automatyczne światła drogowe.

Kia

Optima Plug-in Hybrid z nadwoziem kombi trafi do europejskich salonów w trzecim kwartale tego roku. W wypadku Optimy Sedan napęd ten jest w ofercie od połowy 2016 roku. Na zespół napędowy składają się dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa GDI oraz silniki elektryczny o mocy 50 kW i polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 11,26 kWh. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM, a maksymalny moment obrotowy – 375 Nm. Dzięki takim parametrom zespołu napędowego Optima kombi Plug-in Hybrid zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący ponad 60 kilometrów i ma odznaczać się średnią emisją dwutlenku węgla 34 g/km. Nowa odmiana Optimy została zaprojektowana wyłącznie na potrzeby rynku europejskiego. Kombi oferuje bagażnik o pojemności 440 litrów (według VDA), czyli o 133 litry więcej niż Optima Plug-in Hybrid w wersji sedan.

Drugą nowością marki Kia jest Niro Plug-in Hybrid, który trafi do sprzedaży w całej Europie w trzecim kwartale 2017 roku. Zespół napędowy Niro składa się z benzynowej jednostki napędowej GDI 1.6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz z silnika elektrycznego i akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 8,9 kWh. Nowa wersja hybrydowego crossovera marki Kia znacząco zmniejsza średnią emisję dwutlenku węgla tego modelu, który jest oferowany również jako klasyczna hybryda. Inżynierowie Kia zakładają, że zasięg samochodu na energii elektrycznej będzie wynosił ponad 55 km. Akumulator znajduje się pod podłogą bagażnika o pojemności 324 l (według VDA) oraz pod tylną kanapą, nie wpływając na przestronność wnętrza Niro.

 

 

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze