Obserwuj nas

Wiadomości

Fordy GT w Le Mans 2017

Dziś grupa ACO (Automobile Club de l’Ouest) ogłosiła, że pełen skład obejmujący cztery Fordy GT weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2017, który odbędzie się rok po tryumfalnym powrocie Forda do zmagań długodystansowych.

Wygrana zespołu Ford Chip Ganassi Racing w 2016 roku nastąpiła dokładnie 50 lat po pamiętnym, potrójnym zwycięstwie Forda w wyścigu Le Mans w 1966 roku. Ford tryumfował w tych zmaganiach również w 1967 roku, gdy kierowcy Dan Gurney (US) i A. J. Foyt (US) poprowadzili model GT40 do zwycięstwa, przez co obecny zespół ma kolejny cel do zrealizowania.

„Gdy w ubiegłym roku przybyliśmy do Le Mans, nasz zespół był pod ogromną presją, aby wywalczyć zwycięstwo upamiętniające tryumf Fordów GT na pierwszym, drugim i trzecim miejscu w wyścigu w 1966 roku,” powiedział Raj Nair, wiceprezes odpowiedzialny za globalny rozwój produktów i szef techniczny, Ford Motor Company. „Zwycięstwo smakowało wybornie, ale nie spoczniemy na laurach. Powrócimy do Le Mans w czerwcu bogatsi o doświadczenia zdobyte w kolejnym roku startów Forda GT, który ma na swoim koncie już siedem zwycięstw, w tym w Le Mans w 2016 roku i w Rolex 24 at Daytona w roku 2017. Z niecierpliwością czekamy więc na ponowny start w tych niesamowitych zmaganiach.”

Zespół Ford Chip Ganassi Racing ponownie wystawi doświadczonych kierowców, którzy będą bronić tytułu zdobytego w 2016 roku w klasie LM GTE Pro.

Nowym nabytkiem w zespole na rok 2017 jest młody Brazylijczyk Luís Felipe „Pipo” Derani, który dołączy do Andy’ego Priaulx (GB) i Harry’ego Tincknella (GB) w Fordzie GT z numerem 67 w wyścigach FIA World Endurance Championship w Silverstone, Spa i Le Mans. 23-latek przykuł uwagę Forda w 2016 roku, wygrywając podczas swojego debiutu zmagania Rolex 24 At Daytona i Sebring 12 Hours.

Zwycięzcy rozegranego w ubiegłym tygodniu wyścigu Rolex 24 At Daytona – Joey Hand (US), Dirk Müller (GER) i Sébastien Bourdais (FRA) – będą bronić swojej wygranej w Le Mans w roku 2016 w Fordzie GT z numerem 68. Wygrywając dwa 24-godzinne wyścigi, ten zgrany zespół dowiódł, że trudno ich pokonać.

W wyścigach FIA WEC w Fordzie GT z numerem 66 jak zwykle zasiądą Stefan Mücke (GER) i Olivier Pla (FRA), do których ponownie dołączy Billy Johnson (US), aby wziąć udział w zmaganiach w Silverstone, Spa i Le Mans.

Kierowcy Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) i Scott Dixon (NZ) startujący w Fordzie GT z numerem 69 będą się starać poprawić swój wynik z Le Mans (trzecie miejsce) z roku 2016.

„Cieszymy się, że w tym roku możemy powrócić do Le Mans z Fordem GT,” powiedział Chip Ganassi, właściciel zespołu Ford Chip Ganassi Racing. „W zeszłym roku wygraliśmy ten wyścig i wiele się o nim dowiedzieliśmy, a także lepiej poznaliśmy Forda GT. Wiemy już czego potrzeba, aby zwyciężyć. Sądzę, że tym razem będziemy jeszcze lepiej przygotowani. Po raz kolejny będziemy dysponować czterema samochodami i dwunastoma znakomitymi kierowcami, więc już nie mogę się doczekać walki o obronę tytułu.”

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy6 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy7 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi8 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel8 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus8 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault8 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep9 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai9 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze