Obserwuj nas

Wiadomości

Ford inwestuje w sztuczną inteligencje

Dziś firma Ford Motor Company poinformowała, iż w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 1 miliard dolarów w Argo AI – firmę działającą w obszarze sztucznej inteligencji – w celu opracowania systemu wirtualnego kierowcy na potrzeby tworzonego przez Forda samochodu autonomicznego, który pojawi się na rynku w 2021 roku. Nowe rozwiązanie może też zostać udostępnione innym firmom w ramach licencji.

Firmę Argo AI, założoną przez byłych dyrektorów Google i Uber, stworzą najbardziej doświadczeni inżynierowie i eksperci ds. robotyki, którzy pracują zarówno w ramach struktur Forda, jak i poza nimi. Zespół ekspertów w zakresie robotyki i sztucznej inteligencji jest kierowany przez założycieli Argo AI – Bryana Salesky’ego, dyrektora zarządzającego firmy, oraz Petera Randera, dyrektora ds. operacyjnych firmy. Obaj są absolwentami Carnegie Mellon National Robotics Engineering Center oraz byłymi liderami w zespołach zajmujących się samochodami autonomicznymi, odpowiednio w Google i Uber.

„Kolejna dekada będzie definiowana przez automatyzację pojazdów, a samochody autonomiczne będą miały znaczący wpływ na społeczeństwo, podobnie jak to miało miejsce 100 lat temu wraz z wprowadzeniem przez Forda pierwszej ruchomej linii produkcyjnej,” powiedział Mark Fields, prezes i dyrektor zarządzający Forda. „Wraz z przekształceniem Forda w firmę oferującą samochody oraz usługi mobilne uważamy, że inwestycja w Argo AI zbuduje wyjątkową wartość dla naszych akcjonariuszy poprzez umocnienie wiodącej pozycji Forda we wprowadzaniu na rynek samochodów autonomicznych w najbliższym czasie oraz stworzenie rozwiązań, które w przyszłości będą mogły być udostępniane innym firmom w ramach licencji.”

Zespół obecnie pracujący nad systemem wirtualnego kierowcy Forda – tworzący oprogramowanie uczenia maszynowego dla samochodu autonomicznego – zostanie połączony z zespołem Argo AI, dysponującym rozległą wiedzą i doświadczeniem w zakresie robotyki. To innowacyjne partnerstwo da podstawy do stworzenia systemu wirtualnego kierowcy dla autonomicznego pojazdu, który nie wymaga wkładu ze strony prowadzącego opisanego przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji.

Ford będzie nadal prowadził prace rozwojowe nad własną platformą dla samochodu autonomicznego, działając w zakresie integracji systemów, produkcji, designu nadwozia i wnętrza oraz zarządzania polityką regulacyjną.

Argo AI wykorzysta tworzone przez Forda oprogramowanie dla samochodu autonomicznego, aby przyspieszyć komercjalizację pojazdów tego typu. Energia firmy Argo AI oraz ranga Forda pozwalają na unikatowe połączenie startupu technologicznego z doświadczeniem i dyscypliną w programie rozwojowym samochodu autonomicznego, tworzonym przez wiodącego w branży producenta.

„Znajdujemy się w przełomowym miejscu pod kątem wykorzystania sztucznej inteligencji w wielu różnych aplikacjach, natomiast sukces we wprowadzaniu do użycia samochodów autonomicznych zmieni sposób przemieszczania się ludzi i towarów,” powiedział Salesky. „Napędza nas wizja Forda dotycząca przyszłości mobilności, dlatego uważamy, że to partnerstwo pozwoli na komercjalizację i wprowadzenie na rynek samochodów autonomicznych, aby zaoferować klientom przystępny cenowo model mobilności.”

Podjęta współpraca wspiera plan Forda dotyczący wprowadzenia do 2021 roku do użytku w ramach usług mobilnych w pełni autonomicznego pojazdu, który nie wymaga wkładu kierowcy opisanego przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji.

„Współpraca z Argo AI daje Fordowi przewagę w tworzeniu rozwiązań w obrębie branży motoryzacyjnej i technologicznej,” powiedział Raj Nair, wiceprezes wykonawczy Forda, Global Product Development, oraz dyrektor ds. technicznych. „Ta współpraca ma wyjątkowy charakter, ponieważ pozwala nam połączyć szybkość działania startupu z doświadczeniem Forda w zakresie technologii skalowania, systemów integracji oraz projektowania samochodów.”

Dopełnieniem tej współpracy będzie oddział Ford Smart Mobility LLC, który przejmie wiodącą rolę w realizacji strategii komercjalizacji samochodów autonomicznych Forda, włączając w to wykorzystanie ich do transportu osób i towarów oraz w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing).

Ford będzie większościowym udziałowcem w Argo AI. Co ważne, firma Argo AI będzie miała możliwość niezależnego działania. Jej pracownicy przejmą znaczącą część udziałów w firmie, dzięki czemu będą mogli czerpać z jej sukcesu. W zarządzie Argo AI zasiądzie pięć osób: Nair, John Casesa, wiceprezes grupy Ford – Global Strategy, Salesky, Rander oraz niezależny dyrektor.

Inwestycja rzędu 1 miliarda dolarów w Argo AI będzie realizowana w ciągu pięciu lat, zgodnie z założeniami planu alokacji kapitału dotyczącego samochodów autonomicznych, który został opublikowany we wrześniu ubiegłego roku w ramach Ford Investor Day.

Szacuje się, że pod koniec tego roku w firmie Argo AI będzie pracować ponad 200 osób, które będą rozlokowane w siedzibie głównej firmy w Pittsburghu oraz w głównych oddziałach w południowo -wschodniej części Michigan i California Bay Area.

Początkowo, zespół Argo AI będzie wspierać proces opracowywania i produkcji samochodu autonomicznego Forda. W przyszłości, Argo AI może licencjonować swoją technologię innym firmom i sektorom szukającym rozwiązań autonomicznych.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze