Obserwuj nas

Wiadomości

Flotowe kombi z dobrym wyposażeniem

Samochody flotowe są coraz lepiej wyposażone nie tylko ze względu na wygodę kierującego. Dłuższa lista udogodnień skutecznie podwyższa wartość rezydualną pojazdu, a dodatkowe systemy bezpieczeństwa wpływają na wysokość składki ubezpieczeniowej. Sprawdzamy wyposażenie popularnych kombi segmentu C.

Czasy, w których samochód firmowy miał wyłącznie biały lakier, stalowe felgi, ręcznie otwierane szyby, a klimatyzacja i radio były zarezerwowane dla wyższej kadry zarządzającej, dawno już minęły. Menadżerowie flot – planując zakup samochodów – biorą pod uwagę nie tylko ostateczną cenę, ale także utratę wartości. Ta ostatnia zależy między innymi od pojemności i rodzaju silnika, poziomu wyposażenia, rodzaju nadwozia i opinii o producencie.

Nie mniej ważnym elementem – ze względu na drastycznie rosnące składki OC i AC – jest szkodowość. W skrócie – im mniej wypadków powoduje flota danej firmy, tym tańsze jest jej ubezpieczenie. Dlatego warto zainwestować w szkolenie kierowców oraz zastanowić się nad wyborem samochodu z jak największą listą systemów zwiększających bezpieczeństwo.

Toyota Auris Touring Sports

Ten samochód niewątpliwie wyróżnia się na rynku. Dlaczego? Między innymi za sprawą napędu hybrydowego. W tej odmianie pod maską auta pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra wspomagany przez motor elektryczny. Układ ten generuje 136 KM, a napęd przekazywany jest za pomocą bezstopniowej skrzyni e-CVT. Ceny hybrydowego kombi zaczynają się od 87 900 zł za wersję Active, ale o wiele korzystniej – ze względu na wyposażenie – jest wybrać wersję Premium w cenie 93 900 zł.

Co znajdziemy na liście wyposażenia wybranej opcji? Między innymi zwiększający bezpieczeństwo pakiet Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, układ rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i czujnik zmierzchu. Dodatkowo na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty w wersji Premium znalazły się światła do jazdy dziennej LED i system wspomagający pokonywanie podjazdów.

We wnętrzu przestronnej kabiny znaleźć można między innymi komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby, automatyczną klimatyzację oraz system Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania. Systemem multimedialnym można bezpiecznie sterować dzięki wielofunkcyjnej kierownicy. Nawigacja Toyota Touch 2 with Go wymaga dopłaty na poziomie 2,5 tys. zł.

W cenie 5 tys. zł można doposażyć samochód w pakiet Comfort – na liście znajduje się system automatycznego parkowania (SIPA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, wewnętrzne lusterko elektrochromatyczne, elektrycznie składane lusterka boczne, czujnik deszczu oraz podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy, podwójna podłoga bagażnika i tempomat.

Ford Focus kombi

Niemieckie kombi w konkurencyjnej do Aurisa Hybrid odmianie silnikowej wyposażone jest w motor 1,5 TDCi o mocy 120 KM i automatyczną skrzynię biegów Power Shift. Odmiana Sync Edition kosztuje przy tym 94 240 zł.

Dodatkowe systemy bezpieczeństwa czynnego na każdym poziomie wyposażenia wymagają zakupu pakietu Driver Assistance. Zestaw zawierający między innymi układ, który zapobiega kolizji przy małych prędkościach, system monitorowania martwego pola i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z lewej lub prawej, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, automatyczne sterowanie światłami drogowymi i system rozpoznawania znaków drogowych to koszt – w przypadku opisywanej wersji – 4,8 tys. zł.

Do dyspozycji kierowcy oddano również radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Ford SYNC 3 oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth. Całością można sterować za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy. Nawigacja wymaga dopłaty na poziomie 3450 zł (cena dedykowana odmianie Sync Edition) i wraz z nią kupujący otrzymuje system wspomagający parkowanie z przednimi i tylnymi czujnikami.

 

Volkswagen Golf Variant

Samochód w odmianie Comfortline kosztuje zgodnie z cennikiem 100 790 zł. Pod maską znajduje się silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM, a napęd przekazywany jest za pomocą 7- biegowej skrzyni automatycznej DSG.

Na liście wyposażenia znalazły się obowiązkowe standardowe systemy bezpieczeństwa oraz asystent podjazdu i zjazdu, a także system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ofercie zabrakło dodatkowych systemów bezpieczeństwa czynnego – te dostępne są tylko w droższej opcji tego modelu, kosztującej z wymienionym wyżej silnikiem 107 290 zł – przy czym trzeba za nie dopłacić 4 050 zł.

Czujniki parkowania – przednie i tylne – wymagają dopłaty na poziomie 1 390 zł. Wraz z nimi montowany jest czujnik deszczu i autoalarm. Kamera cofania kosztuje natomiast 950 zł.

Samochód został wyposażony w system radiowy z czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.

Renault Megane Grandtour

Francuskie kombi napędzane silnikiem Diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 110 KM w odmianie Intens z automatyczną skrzynią biegów kosztuje 92 600 zł.

Na liście systemów zwiększających bezpieczeństwo – oprócz tych obowiązkowych – znalazł się system wspomagania przy ruszaniu pod górę. Dodatkowe układy wymagają zakupu pakietu Bezpieczeństwa Premium za 2200 zł, na który składają się aktywny system wspomagania nagłego hamowania, aktywny regulator prędkości i system kontroli bezpiecznej odległości. Dodatkowo na liście opcji znajduje się pakiet Easy Parking – system wspomagania parkowania z kamerą cofania oraz system kontroli martwego pola. W tym przypadku to koszt na poziomie 2500 zł.

Do dyspozycji kierowcy oddano radioodtwarzacz Bluetooth wyposażony w kolorowy wyświetlacz i wejścia USB i jack oraz automatyczną dwustrefową klimatyzację.

Opel Astra Sports Tourer

Cena katalogowa odmiany Dynamic z automatyczną skrzynią biegów, zasilanej silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM, to 95 100 zł.

W standardzie można tu znaleźć wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Auto wyposażone jest również w światła do jazdy dziennej LED oraz system multimedialny z Bluetooth i USB, a także w dwustrefową klimatyzację. Czujniki parkowania wymagają dopłaty na poziomie 1700 zł. Układ wyposażony w kamerę cofania to koszt 2000 zł. Dopłata do nawigacji wynosi 3100 zł.

 

 

 

 

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy11 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy11 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy12 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi12 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel1 rok temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus1 rok temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault1 rok temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep1 rok temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai1 rok temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze