Obserwuj nas

Wiadomości

Felieton – Co właściwie oznacza premium?

Stwierdzenie to jest wbrew pozorom trudne do zdefiniowania, chociaż używamy go na co dzień, podczas rozmów o samochodach i nie tylko. Wszyscy wiemy co to znaczy, ale trudno sklasyfikować, kiedy już zaczyna się premium, a kiedy kończy. Renoma, marka, cena, jakość? Co właściwie wyznacza standardy premium. Pytanie to zaczęłam sobie zadawać podczas testu nowego Passata (o którym przeczytacie kilka stron dalej) zastanawiając się co oprócz znaku Volkswagena dzieli go od segmentu premium. Właściwie nic. A jednak lepiej w towarzystwie wspomnieć, że jeździmy Mercedesem, niż wypasionym passatem. Większość osób nie będzie wnikać w szczegóły, a przecież nie będziecie na każdym kroku powatrzać, że to nie jest zwykły passat. To super wyposażony nowy Passat, który posiada podgrzewanie foteli i skórzane siedzenia i…no właśnie nikt nie będzie chciał tego słuchać 😉 I nie ma w tym nic dziwnego, wystarczy zastanowić się, z czym właściwie kojarzy nam się koncern.

Mercedes to styl , klasa, wygoda już same logo firmy wstazuje, że to prawdziwa gwiazda wśród samochodów. Jednakże Mercedes to również autobusy, minivany i inne samochody, które już odbiegają od mojej idealnej wizji świata gwiazd. Chciałabym mówiąc Mercedes widzieć jedynie piękne limuzyny i skórzane siedzenia, a nie wyobrażać sobie ciężarówki czy autobusu 501. Jednak niezaprzeczalnie, nawet najgorzej wyposażony samochód osobowy ze Stuttgartu to wciąż premium.

Wróćmy więc do dedukcji i zastanówmy się, z czym kojarzy nam się Volkswagen. Dlatego warto wrócić do korzeni.

Koncern Volkswagen powstał, gdyż zwrócono się do Porsche o stworzenie taniego samochodu dla mas. Nie będę wspominać o tym, że na życzenia Adolfa stworzono pierwsze auto Volkswagena, czyli Garbusa, bo i po co, rozdrapywać stare rany. W końcu Hitler kochał również Mercedesy i zdecydowanie wolał nimi jeździć. Czy więc można wymazać z pamięci hasło taniego samochodu rodzinnego i myśleć o nim przez pryzmat premium?

Aby nieco zobrazować wam ową sytuację użyje pewnej metafory. Wyobraźcie sobie kobietę lekkich obyczajów, która nagle ubiera piękną skromną suknie, spina włosy w kok, zakłada drogą biżuterie i …no właśnie i to wcale nie sprawi, że nagle będzie damą. Chociaż z tą teorią nieco kłóci się uwielbiany przez kobiety film Pretty Woman. No cóż w filmach w końcu są również kosmici i latające samochody. Dlatego lepiej wróćmy do rzeczywistości. Według mojej opinii astronomiczna cena jak również ładne wnętrze, dobry silnik i nieco ciekawsza stylistyka nie sprawi, że auto stanie się premium. Za to będzie to bardzo drogi zakup, dzięki któremu dołączycie do fanów tego koncernu. Wiec lepiej przygotujcie się że od tej pory, każdy zmęczony życiem, właściciel Passata, którego przypadkiem spotkacie na stacji, myjni, w sklepie, a nawet na pustyni będzie was zanudzał opowieściami o jego niezawodności. Bo skoro kupicie wypasionego Passata to więcej niż pewne, że zdobędziecie też nowych przyjaciół, fascynatów Volkswagena. Zastanówcie się, więc zanim wydacie 200 tys. Czy nie warto kupić prawdziwe premium?

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze