Obserwuj nas

Wiadomości

Facelifting Skoda Rapid i Rapid Spaceback

Škoda wzmacnia atrakcyjność eleganckich i przystępnych cenowo modeli Rapid i Rapid Spaceback, wzbogacając je o szereg innowacji. Nowe rozwiązania dotyczące oświetlenia zapewniają jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. Gama silnikowa obejmuje teraz także dwie trzycylindrowe jednostki 1.0 TSI charakteryzujące się wydajną i przyjazną środowisku, a jednocześnie zapewniającą dynamiczne osiągi pracą. Zmodernizowane modele zadebiutują na międzynarodowych targach samochodowych w Genewie, odbywających się w dniach 7-19 marca.

Pozycjonowane pomiędzy modelami Fabia i Octavia, Skody Rapid i Rapid Spaceback stanowią wyznacznik przestronności w segmencie samochodów kompaktowych. Zachowujące niewielkie wymiary zewnętrzne modele, oferują nadspodziewanie dużą ilość miejsca w środku. Teraz obydwa warianty zostały gruntownie unowocześnione.

Modernizacja Škody Rapid jest szczególnie uderzająca z przodu pojazdu. Zmodyfikowane światła przeciwmgielne zamontowano w zaprojektowanej od nowa dolnej części przedniego zderzaka. Światła w zależności od wersji wyposażenia łączyć może chromowany pasek, optycznie poszerzający przedni pas nadwozia.

Przyciemnione klosze tylnych lamp o charakterystycznym dla marki kształcie litery C (opcjonalnie wykonane w technologii LED) nadają tyłowi bardziej sportowy charakter. Skoda Rapid Spaceback posiada teraz przedłużoną tylną szybę. Ceniona za swoją długość i szerokość pokrywa bagażnika znacznie ułatwia załadunek dużych przedmiotów. Profil obydwu modeli charakteryzuje się długim rozstawem osi oraz sylwetką w stylu coupe, którą przecina ostra linia „Tornado” rozwijająca wzdłuż nadwozia grę świateł i cieni. Dla odmłodzonej odsłony modelu przygotowano nowe wzory obręczy ze stopów metali lekkich.

Skoda Rapid i Rapid Spaceback rozjaśniają teraz drogę z pomocą reflektorów bi-ksenonowych i świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED. Asystent świateł drogowych tymczasem dba o zapewnienie odpowiedniego i bezpiecznego oświetlenia drogi.

Jadąc po zmierzchu z prędkością powyżej 60 km/h czujniki identyfikują pojazdy jadące w tym samym kierunku na dystansie do 400 metrów oraz zbliżające się z naprzeciwka na dystansie do 1000 metrów i odpowiednio ograniczają strumień światła, by nie oślepiać innych użytkowników drogi.

Kabiny unowocześnionych modeli Rapid i Rapid Spaceback zawierają wiele nowości. Pierwszą z nich są nowe wstawki ozdobne w drzwiach. Przeprojektowane zostały także otwory wentylacyjne na desce rozdzielczej, wskaźniki i panel klimatyzacji manualnej.

Kompaktowe wymiary zewnętrzne i stosunkowo obszerne wnętrza modeli Rapid (4,48 metra długości, 1,71 metra szerokości, 1,46 metra wysokości) oraz Rapid Spaceback (4,3 metra długości, szerokość i wysokość jak wyżej) zaważyły na ich wyjątkowej popularności wśród rodzin. Kabina komfortowo pomieści pięć osób: pasażerowie tylnej kanapy modelu Rapid od siedziska do sufitu mają do dyspozycji 972 mm (RAPID SPACEBACK: 980 mm), podczas gdy kanapę od przednich foteli dzieli 65 mm. Bagażnik o pojemności 550 litrów (RAPID SPACEBACK: 415 litrów) jest wyznacznikiem wielkości dla całego segmentu.

Modernizacja modeli Rapid i Rapid Spaceback obejmuje także poszerzenie portfolio napędowego o nowoczesną jednostkę 1.0 TSI. Charakteryzująca się wysoką czułością reakcji i niskim zużyciem paliwa trzycylindrowa jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy: 1.0 TSI 95 KM oraz 1.0 TSI 110 KM.

Obok dwóch wariantów silnika 1.0 TSI, modele Rapid i Rapid Spaceback dostępne są jeszcze z trzema innymi jednostkami. Wszystkie warianty napędowe wyposażone są w systemy rekuperacji energii z hamowania i start-stop; spełniają normy emisji spalin Euro 6. Jednostki wysokoprężne wyposażone są w bezpośredni wtrysk common rail i filtr cząstek stałych.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy11 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy12 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy1 rok temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel1 rok temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus1 rok temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault1 rok temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep1 rok temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai1 rok temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze