Obserwuj nas

Wiadomości

Fabia i Octavia rywalizują o tytuł najpopularniejszego samochodu w 2017 roku

Polski rynek nowych samochodów konsekwentnie poprawia w każdym miesiącu swoje wyniki. Przewodzi mu niezmiennie z dużą przewagą ŠKODA, która w minionym miesiącu zanotowała wzrost o 9,7% wobec analogicznego okresu w roku poprzednim. Siłą napędową marki pozostają modele FABIA i OCTAVIA, między którymi rozegra się rywalizacja o tytuł numeru 1 polskiego rynku w 2017 roku. Znaczący wzrost zainteresowania zanotował także model SUPERB.

Całkowity rynek samochodów nowych w listopadzie wyniósł 41 234 samochody, co stanowi wzrost o 10,8% wobec analogicznego okresu w roku poprzednim. Od początku roku zarejestrowano już w Polsce 437 297 nowych samochodów, czyli o 17,4% więcej niż w pierwszych jedenastu miesiącach roku poprzedniego. Jeśli taki trend wzrostowy utrzyma się także w grudniu, kończący się rok ma szanse zakończyć się najlepszym wynikiem w historii polskiego rynku samochodowego, pobijając wynik z roku 2000, gdy w Polsce sprzedano ponad 468 000 aut.

Na tym tle szczególnie dobrze wypada forma ŠKODY, która jako lider jest jedną z głównych sił rozpędzających rynek. W listopadzie dostarczyła na polskie drogi aż 5672 samochody, to jest o 9,7% więcej od wyniku osiągniętego w listopadzie zeszłego roku i stanowi 13,8% wszystkich samochodów zarejestrowanych w tym okresie. Dynamika wzrostu jest jeszcze większa w klasyfikacji rocznej i wynosi 19,1% (56 826 egzemplarzy ŠKODY zarejestrowanych w pierwszych jedenastu miesiącach roku versus 47 709 w analogicznym okresie w roku poprzednim); udział rynkowy w tym okresie wynosi 13%.

Tak mocną pozycję na polskim rynku ŠKODA zawdzięcza przede wszystkim dwóm modelom niepodzielnie panującym na polskich drogach od lat: FABIA i OCTAVIA. Pierwszy z nich w listopadzie zanotował ogromny wzrost wyniku aż o 42,1% do 2 092 rejestracji, co dało mu pozycję zdecydowanego lidera w zestawieniu miesięcznym i awansowało na pozycję lidera także w zestawieniu rocznym. Przez nieznaczny spadek listopadowego wyniku, OCTAVIA zajęła drugie miejsce w obydwu zestawieniach, po pierwszych jedenastu miesiącach roku tracąc do FABII tylko 74 rejestracje (17 464 vs 17 390 rejestracji od początku roku, wzrost o odpowiednio 27,2% i 11,9%). To między tymi dwoma modelami rozegra się w grudniu rywalizacja o tytuł numeru 1 polskiego rynku 2017 roku.

Choć FABIA i OCTAVIA niezmiennie przewodzą od początku roku rynkowi flotowemu, wpływ na sukces FABII miał także wynik osiągnięty wśród Klientów Indywidualnych, którzy w listopadzie odebrali aż 693 egzemplarze tego modelu – aż o 59% więcej niż w listopadzie 2016 roku. Dzięki temu wynikowi FABIA awansowała na pierwsze miejsce rynku flotowego nie tylko w klasyfikacji miesięcznej, ale i całorocznej.

Dobrą formę zaprezentowały w listopadzie także pozostałe modele z gamy ŠKODY. Model RAPID zyskał w minionym miesiącu 806 nowych nabywców, dzięki czemu utrzymał się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych modeli na polskim rynku. Z wynikiem 249 zarejestrowanych egzemplarzy najmniejszy model CITIGO był w listopadzie najpopularniejszym samochodem w swoim segmencie. Drugim najpopularniejszym modelem w swojej klasie tak w listopadzie, jak i od początku roku pozostaje flagowy model SUPERB, który w minionym miesiącu poprawił swój wynik o znaczące 23,5%, do 672 rejestracji.

W związku z faktem, iż na rynek dopiero wkracza nowy model KAROQ, najpopularniejszym SUV-em ŠKODY pozostaje KODIAQ. Znalazł on w listopadzie kolejnych 250 nabywców, co na przestrzeni całego roku daje mu już wynik 2 629 egzemplarzy na polskich drogach.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze