Obserwuj nas

Wiadomości

Elektryczny Mercedes Urban eTruck zadebiutuje w 2017 roku

Jeszcze w tym roku Mercedes-Benz Trucks wprowadzi na rynek w małej serii pierwszy na świecie w pełni elektryczny, ciężki samochód ciężarowy do transportu dystrybucyjnego. Po prezentacji Urban eTrucko dopuszczalnej masie całkowitej 25 t i zasięgu do 200 km na targach IAA 2016 już w tym roku pierwsze pojazdy trafią w ręce klientów w celach testowych.

Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks na cały świat, wyjaśnia:„Po światowej premierze we wrześniu 2016 na targach IAA we Frankfurcie odzew klientów był bardzo duży. Obecnie rozmawiamy z około 20 potencjalnymi klientami z branż transportu odpadów komunalnych, spożywczej i logistycznej. Wypuszczając małą serię do testów klienckich, wykonujemy kolejny dynamiczny krok na drodze do produktu wielkoseryjnego. Do roku 2020 chcemy być na rynku z dopracowanym pojazdem wielkoseryjnym.“

Zero emisji, cisza i ładowność na poziomie 12,8 t – za elektryczną ciężarówką Urban eTruck stoi przekonująca koncepcja ekonomiczna i ekologiczna. Pojazd w niewielkiej, dwucyfrowej liczbie egzemplarzy trafi najpierw do klientóww Niemczech, a później również w Europie. Tam będzie testowany w realnych warunkach transportowych. Cel jest taki, aby na podstawie realnych warunków eksploatacyjnych i profili wymagań wspólnie z klientami uzyskać dalszą optymalizację koncepcji pojazdu oraz parametrów systemowych elektrycznej ciężarówki. Przetestowane mają zostać na przykład eksploatacja w trybie zmianowym, czasy ładowania, a także zarządzanie mocą akumulatora i zasięgiem.

Stefan Buchner: „Wyznaczyliśmy w branży nowe standardy technologiczne przyszłości, choćby w zakresie elektrycznej i autonomicznej jazdy, a także systemu łączności sieciowej. W roku 2017 przechodzimy do fazy realizacji, rozwijając nasze pojazdy i systemy krok po kroku aż do uzyskania pełnej gotowości rynkowej.“

Aby odwzorować różne warunki eksploatacyjne, 18- i 25-tonowe pojazdy otrzymają zabudowę chłodniczą, zabudowę furgonową, a także skrzynię ładunkową. Pojazdy wraz ze specjalną stacją ładowania, uwzględniającą zwiększone wymagania samochodu ciężarowego, przekazywane są klientom do eksploatacji na okres dwunastu miesięcy i w tym czasie nadzorowane przez dział jazd próbnych Mercedes-Benz Trucks. W okresie testowym zbierane są dane dotyczące profili użytkowania i obszarów zastosowania, a zdobyte informacje porównywane są z oczekiwaniami klientów.

Urban eTruck jest częścią większej ofensywy pojazdów elektrycznychw grupie Daimler Trucks. W roku 2017 do globalnej eksploatacji testowejw małej serii wejdzie również lekka elektryczna ciężarówka Fuso eCanter. Około 150 pojazdów przekazanych zostanie wybranym klientom w Europie, Japonii oraz Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu Daimler Trucks pokryje szeroki wachlarz zastosowań elektrycznych samochodów ciężarowych na całym świecie.

Rosnąca urbanizacja i coraz lepsza ekonomiczność technologii akumulatorowych torują drogę do w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych

Powietrze lepszej jakości, mniejszy poziom hałasu i ograniczenia w zakresie wjazdu do miast to już powszechne postulaty, słyszalne w metropoliach całego świata. W przyszłości konieczne będzie zatem transportowanie coraz większej ilości towarów dla ludzi żyjących w miastach – w miarę możliwości bez hałasu i bez emisji spalin. Dlatego w przyszłości w wielu aglomeracjach zaopatrzenie mieszkańców w żywność i inne dobra codziennego użytku realizować będąw pełni elektryczne samochody ciężarowe.

Trend ten dodatkowo wspomaga dynamiczny rozwój technologiczny: Daimler Trucks spodziewa się, że koszty akumulatorów przeznaczonych do samochodu ciężarowego o napędzie czysto elektrycznym zmniejszą się w okresie 1997-2025 aż 2,5-krotnie – z 500 euro/kWh do 200 euro/kWh. Jednocześnie w tym samym czasie podobnie wzrośnie gęstość energii dostępnych akumulatorów – z 80 Wh/kg do 200 Wh/kg.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze