Obserwuj nas

Wiadomości

Citroen chce wdrożyć carsharing w Warszawie!

Grupa PSA za pośrednictwem swojej spółki Citroën Polska, wspólnie z Communauto, największym operatorem usług carsharingu w Ameryce Północnej, oraz Egis, europejskim operatorem inteligentnych rozwiązań mobilnych, z przyjemnością oznajmiają, iż zostały wspólnie wybrane przez władze miasta stołecznego Warszawy jako kandydaci w koncesji na świadczenie usług typu carsharing na terenie miasta. W najbliższych tygodniach będziemy mogli przedstawić swój projekt w celu uzyskania koncesji na realizację elastycznego, dostępnego w każdej chwili na żądanie, samoobsługowego systemu wypożyczania samochodów.

Egis wprowadza inteligentne usługi w miastach na całym świecie. Firma jest operatorem szeregu rozwiązań w zakresie zarządzania ruchem drogowym, parkowania na ulicach, ładowania pojazdów elektrycznych, wypożyczalni rowerów oraz elektronicznego poboru opłat. Korzystając z istniejącej już struktury oraz doświadczeń w zakresie wspomagania mobilności zdobytych na rynku polskim i na całym świecie, Egis może zaproponować kompleksową ofertę wszystkich najnowszych usług, których można się wkrótce spodziewać w Polsce.
„Oferta carsharingu będzie korzystać z naszego know-how w zarządzaniu systemami rowerów miejskich w Polsce czy dostępem do infrastruktury ładowania pojazdów we Francji, a także w zakresie inteligentnych systemów parkowania na ulicach i rozładowywania ruchu w godzinach szczytu w Holandii. To pierwsza taka usługa uzupełniająca istniejącą ofertę rowerów miejskich w Polsce, umożliwiająca polskim obywatelom korzystanie z mobilności na żądanie (Mobility As A Service). Po niej pojawią się inne usługi, nad którymi pracujemy” – powiedziała Krassimira Iordanova, dyrektor ds. rozwoju biznesowego w Egis Projects.
Communauto, najstarszy operator carsharingu w Ameryce Północnej (od 1994 r.), działa w 8 miastach w Kanadzie oraz w Paryżu, we Francji. Obecnie to jedyny na świecie operator, który – zgodnie z wymaganiami władz Warszawy – jednocześnie zarządza w tym samym mieście dużą flotą (ponad 1500 samochodów) działającą zarówno w modelu klasycznym, opartym na rezerwacji, zakładającym wypożyczenie oraz zwrot w tym samym punkcie, jak i jednokierunkowym, w którym pojazdy pozostawia się w dowolnym miejscu parkingowym.
„Firma Communauto opracowała rozwiązania oraz narzędzia zapewniające usługę carsharingu po przystępnej cenie, zintegrowaną z transportem publicznym, opłacalną ekonomicznie i elastycznie dostosowaną do lokalnych potrzeb użytkowników. Nasze doświadczenie umożliwia nam natychmiastowe udostępnienie naszego rozwiązania lokalnemu partnerowi w Warszawie” – powiedział Marco Viviani, wiceprezes ds. rozwoju strategicznego Communauto.

Grupa PSA oferuje już własne usługi współdzielenia pojazdów. Na przykład system „Citroën Multicity” działa w Berlinie w oparciu o flotę 400 pojazdów. Usługa umożliwia użytkownikom wypożyczenie samochodu na krótki okres czasu. Samochody są dostępne w wyznaczonych miejscach parkingowych, a nie tylko w specjalnych stacjach, tworząc w ten sposób system carsharingu umożliwiający swobodne korzystanie z samochodów. Klienci znajdują i rezerwują wybrany pojazd posługując się aplikacją w smartfonie. Mogą też skorzystać ze smartfona, aby otworzyć samochód na początku jazdy oraz zamknąć go ponownie po jej zakończeniu.
„Dla Grupy PSA mobilność oznacza nie tylko tworzenie i sprzedawanie doskonałych samochodów, lecz również oferowanie pełnej gamy rozwiązań mobilnych. Dzięki planowi „Push to Pass” Grupa PSA pragnie stać się preferowanym dostawcą usług wspomagających mobilność na całym świecie, w oparciu o swoją nową markę Free2Move” – oświadczyła Brigitte Courtehoux, wiceprezes ds. pionu usług powiązanych oraz nowej mobilności.

Porozumienie Communauto, Egis i Grupy PSA umożliwi bardzo szybkie wdrożenie projektu dzięki dużemu know-how w zakresie usług carsharingu pojazdów oraz znajomości polskiego rynku. Stworzy też solidne podwaliny pod stworzenie systemu inteligentnych usług miejskich w Warszawie.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze