Obserwuj nas

Wiadomości

Audi RS 3 LMS wchodzi w świat wyścigów TCR

Nowe Audi RS 3 LMS staje na starcie swojego pierwszego sezonu. Ten wyścigowy samochód weźmie udział w czternastu seriach wyścigów, w tym w TCR International Series i w mocno obsadzonej ADAC TCR Germany. Obrońca tytułu mistrzowskiego TCR International Series, Stefano Comini, począwszy od sezonu 2017 zasiądzie za sterami Audi. Audi RS 3 LMS zdobyło także zaufanie ubiegłorocznych mistrzów serii ADAC TCR Germany, teamu Target Competition. Zespół zamówił w Neckarsulm aż cztery pojazdy.
Mistrz TCR International Series pierwszych dwóch sezonów serii (2015 i 2016), Stefano Comini, w sezonie 2017 zasiądzie za kierownicą Audi RS 3 LMS. Szwajcarski kierowca z numerem „1” na drzwiach swojego Audi, wystartuje w barwach belgijskiego teamu Comtoyou Racing. Sezon rozpoczyna się 1 kwietnia w gruzińskim Rustavi, a potem rozegranych zostanie szereg krajowych wyścigów TCR, m.in. w Belgii, we Włoszech, w Rosji, Portugalii, Hiszpanii i w Skandynawii.

Seria ADAC TCR Germany rozpocznie się 28 kwietnia na torze w Oschersleben i w tym roku rozłożona jest na siedem wyścigowych weekendów. Pośród startujących tam zespołów jest m.in. Target Competition, który tym samym rozpoczyna swą przygodę z Audi. Pochodzący z Andrian w Południowym Tyrolu team, w ubiegłym roku zwyciężył w klasyfikacji kierowców i zespołów niemieckiej serii TCR, a rok wcześniej w klasyfikacji kierowców i zespołów TCR International Series, czyli najbardziej prestiżowej spośród wszystkich serii TCR. „Jesteśmy niezmiernie dumni, że ten utytułowany zespół prowadzony przez Andreasa i Markusa Gummererów, teraz będzie bronił swych tytułów wspólnie z Audi” – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Klientom w Niemczech i na całym świecie sprzedaliśmy już dziewięćdziesiąt egzemplarzy Audi RS 3 LMS. Wszystkim im życzymy wielu sukcesów.” W tej chwili, lista startowa ADAC TCR Germany to 41 samochodów, z czego piętnaście to Audi RS 3 LMS. Oprócz Target Competition, umowę z Audi zawarły również zespoły: Racing One, Prosport Performance, LMS Racing, Certainty Racing Team, Steibel Motorsport oraz German Flavours Racing.

Audi RS 3 LMS to jednak nie tylko auto przeznaczone do europejskich i azjatyckich wyścigów serii TCR. Ten wyczynowy samochód o mocy 350 KM udowodnił też swoje znaczenie w pierwszych w tym sezonie wyścigach długodystansowych. W styczniu, zespół Cadspeed Racing with Atech wygrał w klasie TCR podczas 24-godzinnego wyścigu w Dubaju. W marcu natomiast, Bonk Motorsport już w pierwszym podejściu zwyciężył w tej samej klasie w 12-godzinnym wyścigu w Mugello. Audi RS 3 LMS zobaczyć będzie można także podczas największej niemieckiej imprezy wyścigowej – 24 godzin na Nürburgring. Zmagania na tym wymagającym torze zaplanowano w dniach od 25 do 28 maja.

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy11 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy12 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy1 rok temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi1 rok temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel1 rok temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus1 rok temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault1 rok temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep1 rok temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai1 rok temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze