Obserwuj nas

Wiadomości

5 najpopularniejszych hybryd w USA

Samochody hybrydowe to przystępny cenowo sposób na ograniczanie zużycia paliwa i emisji spalin. Na amerykańskim rynku samochody hybrydowe są już stałym elementem krajobrazu, do którego kierowcy zdążyli się przyzwyczaić. Znacznie większe emocje budzą hybrydy plug-in, czyli ładowane z gniazdka. Jeśli jednak spojrzeć na wyniki sprzedaży, okazuje się, że hybrydy, które wymagają wyłącznie tankowania benzyny, stanowią nadal znaczącą większość na rynku aut ekologicznych.

W Stanach Zjednoczonych dostępnych jest ponad 40 aut hybrydowych, ale kupujących interesuje głównie jedna czwarta modeli oferowanych przez producentów. Oto 5 samochodów hybrydowych, które uzyskały najlepsze wyniki w okresie od stycznia do maja 2017 roku.

Miejsce 1. Toyota Prius – 27 635 egzemplarzy

Toyota Prius to samochód segmentu D z nadwoziem liftback. Model jest sprzedawany od 1997 roku – był to pierwszy seryjny samochód hybrydowy na rynku. W 2016 roku zadebiutowała jego czwarta generacja, zbudowana na nowej platformie TNGA. Nowy Prius ma najniższe zużycie paliwa w segmencie aut średniej wielkości i jedno z najniższych na rynku – zarówno w mieście jak i poza nim spala 3,3 l/100 km według europejskich standardów pomiaru.

Prius ma więcej zalet niż tylko bardzo niskie spalanie. To bardzo dobrze zaprojektowany samochód o nisko położonym środku ciężkości, świetnych właściwościach jezdnych i komfortowym wnętrzu. O komforcie jazdy kierowcy i pasażerów decydują nie tylko wysokiej jakości materiały i wygodne fotele, ale także optymalna pozycja za kierownicą i ergonomiczne rozłożenie elementów wyposażenia. Wysoka jakość przekłada się także na niezawodność – Consumer Reports, wiodąca amerykańska organizacja konsumencka uznała nowego Priusa za najbardziej niezawodny samochód na rynku w USA.

Prius jest napędzany skonstruowanym od nowa napędem hybrydowym o mniejszych i wydajniejszych elementach niż poprzednik, z nowym silnikiem benzynowym 1,8 l pracującym w cyklu Atkinsona oraz wydajniejszymi silnikami elektrycznymi. Samochód zyskał bardziej sportowe właściwości jezdne dzięki sztywniejszemu o 60 procent nadwoziu i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu. Do 100 km/h rozpędza się w 10,6 s. Nowością w tym modelu jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

Miejsce 2. Ford Fusion Hybrid – 25 840 egzemplarzy

Ford Fusion Hybrid zadebiutował na amerykańskim rynku w 2009 roku. Obecnie w sprzedaży jest druga generacja po faceliftingu. Auto spala 5,6 l/100 km według amerykańskiego standardu EPA. Pod względem stylu i wrażeń z jazdy nie różni się od konwencjonalnego Forda Fusion.

Hybrydowego Forda napędza 2-litrowy silnik współpracujący z silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 188 KM, których pracą zarządza automatyczna przekładnia bezstopniowa e-CTV. Ford Fusion Hybrid to komfortowy sedan średniej wielkości spokrewniony z Fordem Mondeo, o długości 4 869 mm. Ma przestronne wnętrze dla 5 osób i jest dostępny z zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa oraz systemem multimedialnym.

Miejsce 3. Toyota RAV4 Hybrid – 17 061 egzemplarzy

Toyota RAV4 zadebiutowała w 1994 roku – był to pierwszy kompaktowy SUV z nadwoziem samonośnym na rynku. Wersja hybrydowa weszła na rynek w 2016 roku i od razu znalazła się na szczytach rankingów sprzedaży.

RAV4 Hybrid jest napędzany 2,5-litrowym 4-cylindrowym silnikiem VVT-i współpracującym z silnikami elektrycznymi zasilanymi baterią niklowo-wodorkową o energii 1,6 kWh, ukrytą pod tylną kanapą. W wersji 4×4 tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny. Auto ma moc 197 KM i przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s, co czyni go najmocniejszą wersją RAV4 w historii modelu. Zużywa przy tym 5,1 l/100 km benzyny na trasie i w mieście według europejskiego standardu pomiarów.

Samochód jest bardzo dobrze wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego oraz inne udogodnienia elektroniczne, takie jak system multimedialny z interaktywną nawigacją i aplikacjami czy kamera 360 stopni monitorująca otoczenie auta.

Miejsce 4. Kia Niro Hybrid – 10 488 egzemplarzy

Kia Niro to zupełnie nowy model, który zadebiutował w USA na początku 2017 roku. Jest to kompaktowy crossover z napędem hybrydowym, w którym benzynowy, 4-cylindrowy silnik 1,6 l o mocy 105 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 44 KM. Łącznie układ hybrydowy daje moc 141 KM. W przeciwieństwie do większości hybryd, które wykorzystują bezstopniowe przekładnie, w Niro pracuje automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów z 6 przełożeniami. Auto przyspiesza do 100 km/h w 11,5 s. Samochód jest dostępny z napędem na przednią oś. Średnie zużycie paliwa według europejskiego cyklu to 3,8 l/100 km.

Na wyposażenie samochodu składa się m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym, nawigacja oraz asystent utrzymania pasa ruchu. Model dostępny jest także z aktywnym tempomatem i systemem awaryjnego hamowania.

Miejsce 5. Honda Accord Hybrid – 9 184 egzemplarzy

Honda Accord Hybrid zadebiutowała w 2005 roku. Obecnie w sprzedaży jest model, który wszedł na rynek w 2013 roku. Auto zużywa 5 l/100 km według amerykańskich standardów EPA. Średniej wielkości sedan jest przestronny i wyposażony w standardzie zbliżonym do marek premium. Napędza go pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy 2 l i-VTEC o mocy 142 KM oraz silnik elektryczny generujący 169 KM. Łączna moc układu to 212 KM. Samochód wykorzystuje wirtualną skrzynię biegów Intelligent Multi-Mode Drive. Układ napędowy używa dwóch silników elektrycznych, sprzęgła oraz przekładni o stałym przełożeniu, które mogą pełnić funkcję konwencjonalnej wielostopniowej skrzyni biegów lub przekładni bezstopniowej CVT.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy4 miesiące temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy5 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi5 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel6 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus6 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault6 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep7 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai7 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze