Obserwuj nas

Wiadomości

5 epickich Land Cruiserów

Ile charakterów, tyle Land Cruiserów. Terenowa Toyota ma wiele do zaoferowania każdemu poszukiwaczowi przygód. Oto 5 egzemplarzy, z których właściciele bądź entuzjaści wycisnęli więcej, niż sięga wyobraźnia niejednego mieszczucha. 

Toyota Land Cruiser to wyjątkowy samochód. Żadna inna terenówka nie cieszy się na całym świecie taką miłością i lojalnością swoich właścicieli. Nie ma w tym nic dziwnego – to samochód, który może dosłownie uratować życie. Przez 66 lat wielokrotnie dowiódł swojej niezawodności, trwałości i dzielności terenowej w każdych warunkach. Jednocześnie solidna konstrukcja na ramie to świetna baza do eksperymentów z tuningiem.

Land Cruiser 20 z plantacji kawy

Ten samochód dostarczono na plantację kawy w kolumbijskich Andach w pierwszych latach produkcji Land Cruisera. Dziś jest to rzadki i cenny zabytek, przedstawiciel serii FJ25 z 1960 roku. Rodzina plantatorów lubiła ten samochód tak bardzo, że nie sprzedali go aż do 2015 roku. Dwa lata temu odkupili go specjaliści z firmy FJ Company, aby go odrestaurować. Przez 55 lat Land Cruiser był używany do transportu ciężarów po nieutwardzonych drogach, mimo to czas jakby się dla niego zatrzymał – samochód kupiony przez amerykańskich tunerów był w świetnym stanie. Po troskliwej renowacji FJ Company wygląda jak nowy.

Land Cruiser 200 na Rajd Dakar

Team Land Cruiser Toyota Auto Body stał się żywą legendą Rajdu Dakar. W tym roku dwa Land Cruisery 200 tego zespołu, napędzane silnikiem V8, zajęły pierwsze i drugie miejsce w kategorii aut produkcyjnych w tym najtrudniejszym rajdzie terenowym świata. Oba samochody powtórzyły ten sukces już po raz czwarty z rzędu.

Klasa aut produkcyjnych na Rajdzie Dakar od lat jest zdominowana przez samochody Toyoty, głównie Land Cruisery. Jest to najbardziej ekstremalny dowód na niezniszczalność i dzielność terenową tych samochodów, które tylko w minimalnym stopniu różnią się od modeli dostępnych w salonach Toyoty.

Land Cruiser 40 Hot Rod

Bracia Andre i Arthur Allersowie chcieli się przekonać, jak mocno można zmodyfikować Land Cruisera, żeby pozostał Land Cruiserem, niemal wcale go nie przypominając. Allers Rods & Customs, firma tuningowa z Pretorii w RPA, wzięła na warsztat żywą legendę, czyli Land Cruisera serii 40, i przerobiła go na hot roda. Obniżone zawieszenie, dwukrotnie wydłużone półosie – i auto zaczyna przypominać innego klasyka wszech czasów – Forda Model T. Żeby jednak nie było zbyt historycznie, pod maskę trafił 4-litrowy silnik V8 z Lexusa LS 400. Land Cruiser Hot Rod został pomalowany na najbardziej charakterystyczny dla tego modelu beżowy kolor z białym dachem – w tych samych kolorach wyjechał z fabryki Toyoty w 1976 roku.

Land Cruiser 150 Arctic Trucks

Niejedna wyprawa na biegun nie udałaby się, gdyby nie firma Arctic Trucks i przygotowane przez nią terenówki Toyoty. Warsztat tuningowy z Islandii zyskał sławę dzięki programowi „Top Gear” – Jeremy Clarkson wyruszył do magnetycznego bieguna północnego za kierownicą przygotowanego przez Arctic Trucks Hiluxa. Bez ich pomocy nie mogą się także obyć naukowcy pracujący na Antarktydzie.

Jedno z ich najnowszych dzieł to pakiet AT35 przygotowany dla Land Cruisera 150. Składają się na niego 35-calowe opony i 40-milimetrowy lift zawieszenia, które pomagają w pokonywaniu trudnych przeszkód. Nadwozie wygląda bardziej muskularnie dzięki poszerzeniom błotników. Śmiałkowie chcący zmierzyć się z najbardziej ekstremalnymi mrozami na planecie mogą także liczyć ze strony Arctic Trucks na każde możliwe wyposażenie, transport i pomoc podczas wyprawy.

Land Speed Cruiser 200

Samochody terenowe nie powstają po to, żeby bić rekordy prędkości. Nawet podczas rajdów w równym stopniu co moc silnika liczy się trwałość, właściwości jezdne i możliwości off-roadowe. Land Speed Cruiser, który zadebiutował na targach SEMA w 2016 roku, jest inny. 5,7-litrowy silnik V8 z dwiema turbosprężarkami, 2000 KM mocy, wyścigowa skrzynia biegów i obniżone zawieszenie posłużyły tylko temu, żeby rozpędzić samochód do prędkości godnej torów wyścigowych – 370 km/h. Najszybszą terenówkę na świecie (według nomenklatury amerykańskiej – najszybszy SUV) zbudował zespół Toyota Motorsports Technical Center z Los Angeles.

Epickie terenówki

Land Cruisery jeżdżą po drogach i bezdrożach całego świata już od 66 lat. W tym czasie powstało wiele ich generacji, odmian, typów nadwozi, a także niezliczone modyfikacje. Z Land Cruiserem można zrobić wszystko – zbudować rajdówkę, terenówkę przeprawową, samochód na dalekie wyprawy, auto dla służb mundurowych i do zadań specjalnych. Można podnieść ich zawieszenie, opuścić, zrobić niesamowity prototyp dla samej radości eksperymentowania lub pieczołowicie konserwować w oryginalnym stanie. Wbrew pozorom Land Cruiser może być też elegancką limuzyną dla ludzi wiodących aktywny tryb życia – modele 150 i 200 to świetnie wyposażone samochody klasy premium. Z kolei produkowana nieprzerwanie od 33 lat siedemdziesiątka to doskonały wół roboczy, który nie zawiedzie swojego właściciela przez długie dekady pomimo największych trudów. To tylko przykłady, jak różnorodne mogą być Land Cruisery – duch przygody został zakodowany w DNA każdego z nich.

 

Czytaj dalej
Reklama
Komentarze

Wiadomości

Audi na podium 10-godzinnego wyścigu na torze Suzuka

27 sierpnia 2018 r. Audi R8 LMS zdobyło trzecie miejsce w wyścigu na torze Suzuka, dokładając w ten sposób kolejny dobry wynik do 25 punktów zgromadzonych już wcześniej podczas wyścigów w australijskim Bathurst w lutym i w Spa, w Belgii, w lipcu. Miejsce na podium świętował zespół Audi Sport Team Absolute Racing, w barwach którego pojechało trzech kierowców Audi Sport: Christopher Haase, Kelvin van der Linde i Markus Winkelhock.

Czytaj dalej

Wiadomości

Znaczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych BMW na świecie.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 r. Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów 71 310 pojazdów z napędem elektrycznym. To wzrost o 40,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W lipcu bieżącego roku sprzedano 10 649 zelektryfikowanych pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – o 30.9% więcej niż rok wcześniej.

Jak poinformował bawarski koncern, zwiększenie dostępności lokalnie produkowanego BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid poskutkowało ponad sześciokrotnym zwiększeniem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, będących dla Grupy największym pojedynczym rynkiem na świecie. W 2018 r. klienci z Państwa Środka nabyli jak do tej pory 8 078 EV produkcji BMW AG.

Koncern z Monachium odnotował ponadto znaczne wzrosty popularności samochodów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (13 874 szt., +39,5% r/r) oraz w Wielkiej Brytanii (9 923 szt., +34,3% r/r).

Do końca 2018 r. BMW AG zamierza dostarczyć do klientów ponad 140 000 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych.

Czytaj dalej

Wiadomości

Światowa premiera Skody Kodiaq RS

Nowa wersja SUV-a, z silnikiem 2.0 BiTDI, który generuje moc 176 kw (239 KM) jest gotowa na swoją światową premierę. ŠKODA KODIAQ RS zadebiutuje już w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. ŠKODA wydarzenie to zapowiada przedstawiając oficjalne zdjęcia pierwszego w swoim portfolio SUV-a w wersji RS oraz prezentując nowe logo usportowionych modeli producenta.

Emblematy RS zdobią najbardziej usportowione modele ŠKODY od 2000 roku. ŠKODA KODIAQ RS to pierwszy SUV marki, który dołączy do tego elitarnego grona. Zaprojektowany w nowoczesnym stylu, z użyciem czerwonych akcentów, nowy logotyp stanowi ukłon w stronę 117-letniej historii marki w świecie sportów motorowych.

Sformułowanie „RS” oznacza Rally Sport, a po raz pierwszy użyte zostało w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: ŠKODA 180 RS i 200 RS. Rok później, opierając się na wcześniejszych modelach, ŠKODA stworzyła 130 RS. Sportowe coupé zdobyło dwa zwycięstwa w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oraz zwyciężyło Rajd Akropolu. W 2000 roku do produkcji ŠKODY trafił pierwszy model RS, OCTAVIA RS.

Nowe logo RS będzie można zobaczyć podczas Paris Motor Show na premierowo pokazywanej wtedy ŠKODZIE KODIAQ RS. Emblemat RS został umieszczony w kilku miejscach debiutującego modelu. Charakterystyczny znak znajdzie się m.in. na grillu, gdzie „v” oznacza zwycięstwo, a czerwone akcenty symbolizują sportowy charakter i moc rodziny RS.

Czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI wytwarza moc 176 kW (239 KM), co świadczy o sportowych możliwościach ŠKODY KODIAQ RS. Zastosowanie po raz pierwszy w historii ŠKODY technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik diesla w ofercie ŠKODY, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu. Samochód wyposażony jest w napęd 4×4, dzięki czemu potrafi sprostać nawet najtrudniejszym wymaganiom.

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLVO V90 CROSS COUNTRY D4

Wydaje mi się, że uterenowione kombi powstały z dwóch powodów. Pierwszy, aby pomimo większego prześwitu nadal prowadziły się jak normalne...

Testy5 miesięcy temu

TEST – VOLKSWAGEN SCIROCCO R CUP

Szczerze przyznam, że nigdy nie byłem fanem ostatniej odsłony Volkswagena Scirocco z jednego prostego powodu. Nie podoba mi się, a...

Testy6 miesięcy temu

Test – Toyota GT86

Mogłoby się wydawać, że Toyota GT86 to samochód, w którym będziesz mógł zabrać co najwyżej jedną osobę i to co maksymalnie na...

Mitsubishi6 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 2.2 4WD RALLIART

Jeśli jesteś fanem kultowych marek, o których od jakiegoś czasu wiadomo bardzo niewiele, to Mitsubishi w swoich salonach ma jeszcze...

Mitsubishi7 miesięcy temu

TEST – MITSUBISHI ASX 1.6

Mitsubishi ASX jest na rynku już od 8 lat. To bardzo dużo, zważywszy, że obecnie, producenci w tym czasie zdążyliby...

Opel7 miesięcy temu

TEST – OPEL ASTRA 1.0 TURBO

Bardzo duży, kompaktowy samochód z ekonomicznym, benzynowym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem za rozsądne pieniądze. Czyżby marzenie „Grażyn” i „Januszy” tak...

Lexus7 miesięcy temu

TEST – LEXUS RX450H

Lexus RX był pierwszym SUV-em na rynku, który miał w ofercie napęd hybrydowy. Z biegiem lat, podobnych konstrukcji pojawiło się...

Renault7 miesięcy temu

TEST – RENAULT MEGANE GRANDTOUR GT

Topowy, rodzinny kompakt od Renault charakteryzuje się fantastycznym systemem 4Control i ponad 200 konnym silnikiem z turbodoładowaniem. O ile pierwsze jest...

Jeep8 miesięcy temu

TEST – JEEP COMPASS 1.4 MULTIAIR

Po niezbyt udanym poprzedniku, Jeep postanowił nie składać broni i zbudował nowy model kompaktowego SUV-a. Aby Compass numer dwa miał...

Hyundai8 miesięcy temu

TEST – HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDI

Hyundai Tucson to całkiem ładny, nieźle wyposażony i atrakcyjnie skalkulowany SUV, który najprawdopodobniej przypadnie do gustu zdecydowanej większości poszukujących tego...

Najpopularniejsze