Obserwuj nas

Jeep

Test – Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4×4

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Mechaniczna pomarańcza

Najmniejszy Jeep potrafi wyróżnić się z tłumu nie tylko oryginalnym wyglądem, ale też kolorem kamizelek odblaskowych drogowców, toteż trudno go nie znaleźć nawet na parkingu pod Tesco podczas wyprzedaży karpia przed świętami Bożego Narodzenia. Czy brak możliwości zgubienia Renegade-a to jego jedyna zaleta?

Silnik: R4 Pojemność: 1956 cm3 Moc: 140 KM/3750 obr./min. Moment: 350 Nm/1750 obr./min. Skrzynia biegów: Manualna, sześciobiegowa 0-100 km/h: 9.5 s Prędkość max. 182 km/h Masa 1502 kg Cena 81 300 PLN

Żyjemy w kraju, który potrafi być bardzo kolorowy i to bardzo cieszy. Ludzie, ulice, przyroda wbrew pozorom wcale nie jest taka szara i smutna. Wybierzcie się do Belgradu, a przekonacie się czym jest szarość betonu, który ogarnia niemal wszystkie ulice serbskiej stolicy, poza jedyną aleją, która lubi kolory – Ulica Knez Mihailova – która jest jednym z najbardziej lubianych deptaków w mieście. U nas kolorowych ulic wcale nie jest tak mało, a co więcej, z roku na rok sukcesywnie przybywa kolejnych. Dla mnie to również powód do zadowolenia, bo ciekawe miejskie tło należy do rzadkości, ale i te zaczynają się pojawiać.

Jedno za to cały czas się nie zmienia. Kiedy popatrzycie na ulice, to szybko dojdziecie do wniosku, że oglądacie to wszystko przez pryzmat czterech pancernych. Nie, nie myślę o czołgach. Chodzi mi o to, że na ulicach można znaleźć całą feerię barw, które widzicie w czarno-białym filmie. Są auta czarne, są białe, a między nimi królują wszelkiej maści szarości. Gdzieniegdzie tylko próbują przebić się pojedyncze samochody wyłamujące się z tego kanonu i dzięki Bogu za to, że są jeszcze tacy ludzie, który mają odwagę kupować auto pod siebie, a nie pod klienta, który odkupi je za parę lat.

Ci, co choć trochę mnie znają pomyślą sobie teraz, że jestem hipokrytą, bo sam jeżdżę czarną Alfą, ale kupiłem to auto z drugiej ręki. A jak wszyscy wiecie, wtedy nie szuka się auta w odpowiednim kolorze, tylko stanie technicznym. Z resztą wbrew pozorom, moje MiTo ma bardzo kolorowe usposobienie, które zmienia się w zależności od tego, w jakiej pozycji będzie tryb DNA. Co więcej, mam wobec mojego auta bardzo poważne plany, w tym zmianę barw, a moim marzeniem jest matowy błękit. Piękna sprawa.

Uwielbiam kolorowe auta, zwłaszcza, kiedy robię im zdjęcia do materiału. Szare, srebrne, białe i czarne mają to do siebie, że lubią zlewać się z najbliższym otoczeniem, dlatego też trzeba szukać, albo po prostu czekać na odpowiednie warunki do zdjęć. Pomarańczowego zaś gdzie nie zabierzesz, to wyjdzie wyjątkowo wdzięcznie, a taki też jest prezentowany Jeep Renegade. Nie wiem tylko, czy sam zdecydowałbym się na zakup małej, pomarańczowej terenówki. Chyba jednak nie, bo o ile do zdjęć jest bardzo fotogeniczny, tak na co dzień ludzie mogą mieć podstawy do dziwnych podejrzeń odnośnie właściciela auta. Mnie zdecydowanie bardziej przypadłaby do gustu wojskowa zieleń ozdobiona dodatkowo gwiazdami w okręgu na wzór tych w wojskowych Willysach z II Wojny Światowej.

STRONY: 1 2 3

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej
Reklama
Kliknij aby skomentować

Jeep

Test – Jeep Grand Cherokee SRT

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Bestia

Jeśli myślisz, że tak nazwany może być jedynie samochód prezydenta USA, to wierz mi, że przy Jeepie Grand Cherokee SRT ta limuzyna będzie co najwyżej diabłem tasmańskim.

 Silnik: V8 Pojemność: 6417 cm3 Moc: 468 KM/6250 obr./min. Moment: 624 Nm/4100 obr./min. Skrzynia biegów: Automatyczna, ośmiobiegowa 0-100 km/h: 5.0 s Prędkość max. 257 km/h Masa 2343 kg Cena 338 500 PLN (więcej…)

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej

Jeep

Test – Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

Cofnij1 z 2
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

To coś więcej, niż zwykły SUV

Te trzy literki wchłonęły się tak mocno w świadomość ludzi, że tak jak kiedyś wołali na wszystko „dżip”, co było zdolne jechać w terenie, tak teraz owe słowo zostało wyparte przez skrót „SUV”. Jeep Grand Cherokee to jednak nie jest zwyczajny „samochód sportowo użytkowy” – nawet ciężko mi go nim nazwać. To nadal auto terenowe, które ciężko powstrzymać. (więcej…)

Cofnij1 z 2
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej

Jeep

Test – Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD

Niepokonany

Przez parę dni próbowałem niemal w każdy możliwy sposób sprawdzić, czy Wranglera można czymś zatrzymać. Nie zatrzymały go strome podjazdy, sypki i grząski piach, błoto, ani rzeka. Czy w miejskiej dżungli ten samochód też może być równie niezastąpiony? (więcej…)

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Mitsubishi12 godzin temu

TEST – MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 4WD

Mitsubishi, wraz z pakietem Calligraphy, postanowił wnieść do Outlandera powiew luksusu na miarę klasy premium. Dbałość o materiały oraz staranne...

Lexus7 dni temu

TEST – LEXUS GS200T

Jeśli mam być szczery, to przed testem Lexusa GS200t, moje podejście do auta nie miało nic wspólnego z entuzjazmem. Wszystko...

Mitsubishi2 tygodnie temu

TEST – MITSUBISHI PAJERO

Mitsubishi Pajero w obecnej formie jest na rynku już od 12 lat. W tym czasie rynek zalały samochody, które z...

Jaguar2 tygodnie temu

Test – Jaguar XF Sportbrake 25T

Kompletnie nie rozumiem, dlaczego wersje kombi w segmencie E są tak mało popularne. Przecież takie samochody doskonale łączą rodzinny charakter,...

Mercedes-Benz1 miesiąc temu

TEST – MERCEDES-BENZ GLC250D COUPE

Przez długi czas, mieszanka SUV-a i coupe była domeną BMW. Dopiero po 8 latach od debiutu pierwszego X6, znalazł się...

Abarth1 miesiąc temu

TEST – ABARTH 124 SPIDER

Jeśli nie wierzysz w istnienie prawdziwej symfonii, granej na cztery cylindry, albo twierdzisz, że Mercedes A45 AMG jest najlepszy w...

Honda2 miesiące temu

TEST – HONDA HR-V 1.5L I-VTEC

Honda HR-V z 1.5 litrowym silnikiem to najprawdopodobniej jedna z ostatnich okazji, by móc cieszyć się wolnossącym silnikiem benzynowym japońskiego producenta....

Land Rover2 miesiące temu

TEST – RANGE ROVER VELAR D300

Nie ma co się oszukiwać. Range Rovera Velara kupuje się wyłącznie oczami. Bez względu, czy patrzysz na niego z zewnątrz, czy w...

Porsche2 miesiące temu

TEST – PORSCHE 911 CARRERA 2

Jeśli marzysz o samochodzie sportowym z prawdziwego zdarzenia, z manualną przekładnią i bez długiej listy wszelkiej maści wspomagaczy jazdy, raczej...

MINI2 miesiące temu

TEST – MINI COOPER S E COUNTRYMAN

Hybrydowe MINI Countryman jest najszybszym modelem z „Cooper S” w nazwie. Do 100 km/h, auto przyspiesza niewiele wolniej, od topowego...

Najpopularniejsze