Obserwuj nas

Jeep

Test – Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

Cofnij1 z 2
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

To coś więcej, niż zwykły SUV

Te trzy literki wchłonęły się tak mocno w świadomość ludzi, że tak jak kiedyś wołali na wszystko „dżip”, co było zdolne jechać w terenie, tak teraz owe słowo zostało wyparte przez skrót „SUV”. Jeep Grand Cherokee to jednak nie jest zwyczajny „samochód sportowo użytkowy” – nawet ciężko mi go nim nazwać. To nadal auto terenowe, które ciężko powstrzymać.

 Silnik: V6 Pojemność: 2987 cm3 Moc: 250 KM/4000 obr./min. Moment: 570 Nm/1600-2800 obr./min. Skrzynia biegów: Automatyczna, ośmiobiegowa 0-100 km/h: 8.2 s Prędkość max. 202 km/h Masa 2328 kg Cena 289 900 PLN

Moda na SUV-y nie zawsze musi oznaczać, że producenci będą chętni do budowania swoich lekko upośledzonych w terenie samochodów od zupełnego zera, zaczynając od rozwiązań technicznych, a kończąc na nazwie modelu. Potrzeby rynku są niestety bezlitosne, czego przykładem jest grupa Kowalskich i im podobnych, która pod wpływem rosnącego konta w banku postanawiają sprawić sobie samochód dla prawdziwych mężczyzn, ale tylko taki na 50%, żeby się nie przemęczyć przy użytkowaniu i dobrze wyglądać w nim, będąc ubrany w garnitur. No i oczywiście właściciel nie ma zamiaru tym autem zjeżdżać z asfaltu, bo i po co? Nie dla tego powodu kupował przecież SUV-a, czy crossovera.

Niestety rynek narzuca producentom to, czego oczekują od nich kupujący, dlatego też Kia Sportage z prawdziwej terenówki przerodziła się w bulwarowego SUV-a dla ludzi z przedmieść, tak samo jak Ford Explorer za Oceanem. Jeep ze swoim flagowym modelem staje w rozkroku pomiędzy byciem prawdziwą terenówką, a zwyczajną, groźnie wyglądającą przynętą na klienta, której jedynym wyzwaniem jest wjechanie na wyższy krawężnik bez uszczerbku na podwoziu. Prawda jest taka, że bardzo mało jest SUV-ów, które rzeczywiście miałyby coś do powiedzenia w terenie. I wcale nie mam tu na myśli wiejskiej drogi przez pola, bo takie pokonuję też moją Alfą MiTo, której miska olejowa znajduje się zaledwie 10 cm nad poziomem gruntu.

Bohater tego testu co prawda ma regulowany prześwit, ale w najbardziej imponującym ustawieniu wynosi on aż 30 cm. Nie straszne są mu więc nie tylko strome zjazdy i podjazdy, ale też nie musi obawiać się właściwie żadnej przeszkody, na którą mógłby wczołgać swoje ponad 2,3 tony. Z tego też powodu postanowiłem zabrać Grand Cherokee na teren głębokich wykopów o powierzchni kilku hektarów. Szczerze powiedziawszy bawiłem się nieziemsko. Piasek był tylko pozornie stabilny, bo po chwili przystanku Jeep zapadał się w nim jak śliwka w kompot, utrudniając ruszenie z miejsca. Nie to jednak sprawiło mi najwięcej radości. Pokonywanie bardzo stromych zjazdów zsuwając się ze zbocza, czy wdrapywanie się ostatkiem sił na równie ostre podjazdy to coś, co bardzo odpowiadało Grandowi. Fakt, udało mi się zakopać kilka razy samochód (mimo tego jestem i tak pod wrażeniem właściwości terenowych połączonych z drogowymi oponami), ale ani razu przy wygrzebywaniu się z pułapki nie korzystałem z innej pomocy, jak 570 Nm.

STRONA 2

Cofnij1 z 2
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej
Reklama
Kliknij aby skomentować

Jeep

Test – Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4×4

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Mechaniczna pomarańcza

Najmniejszy Jeep potrafi wyróżnić się z tłumu nie tylko oryginalnym wyglądem, ale też kolorem kamizelek odblaskowych drogowców, toteż trudno go nie znaleźć nawet na parkingu pod Tesco podczas wyprzedaży karpia przed świętami Bożego Narodzenia. Czy brak możliwości zgubienia Renegade-a to jego jedyna zaleta? (więcej…)

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej

Jeep

Test – Jeep Grand Cherokee SRT

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Bestia

Jeśli myślisz, że tak nazwany może być jedynie samochód prezydenta USA, to wierz mi, że przy Jeepie Grand Cherokee SRT ta limuzyna będzie co najwyżej diabłem tasmańskim.

 Silnik: V8 Pojemność: 6417 cm3 Moc: 468 KM/6250 obr./min. Moment: 624 Nm/4100 obr./min. Skrzynia biegów: Automatyczna, ośmiobiegowa 0-100 km/h: 5.0 s Prędkość max. 257 km/h Masa 2343 kg Cena 338 500 PLN (więcej…)

Cofnij1 z 3
Użyj ← → klawiszy aby zmienić stronę

Czytaj dalej

Jeep

Test – Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD

Niepokonany

Przez parę dni próbowałem niemal w każdy możliwy sposób sprawdzić, czy Wranglera można czymś zatrzymać. Nie zatrzymały go strome podjazdy, sypki i grząski piach, błoto, ani rzeka. Czy w miejskiej dżungli ten samochód też może być równie niezastąpiony? (więcej…)

Czytaj dalej
Reklama

Facebook

Reklama

Testy

Mitsubishi12 godzin temu

TEST – MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 4WD

Mitsubishi, wraz z pakietem Calligraphy, postanowił wnieść do Outlandera powiew luksusu na miarę klasy premium. Dbałość o materiały oraz staranne...

Lexus7 dni temu

TEST – LEXUS GS200T

Jeśli mam być szczery, to przed testem Lexusa GS200t, moje podejście do auta nie miało nic wspólnego z entuzjazmem. Wszystko...

Mitsubishi2 tygodnie temu

TEST – MITSUBISHI PAJERO

Mitsubishi Pajero w obecnej formie jest na rynku już od 12 lat. W tym czasie rynek zalały samochody, które z...

Jaguar2 tygodnie temu

Test – Jaguar XF Sportbrake 25T

Kompletnie nie rozumiem, dlaczego wersje kombi w segmencie E są tak mało popularne. Przecież takie samochody doskonale łączą rodzinny charakter,...

Mercedes-Benz1 miesiąc temu

TEST – MERCEDES-BENZ GLC250D COUPE

Przez długi czas, mieszanka SUV-a i coupe była domeną BMW. Dopiero po 8 latach od debiutu pierwszego X6, znalazł się...

Abarth1 miesiąc temu

TEST – ABARTH 124 SPIDER

Jeśli nie wierzysz w istnienie prawdziwej symfonii, granej na cztery cylindry, albo twierdzisz, że Mercedes A45 AMG jest najlepszy w...

Honda2 miesiące temu

TEST – HONDA HR-V 1.5L I-VTEC

Honda HR-V z 1.5 litrowym silnikiem to najprawdopodobniej jedna z ostatnich okazji, by móc cieszyć się wolnossącym silnikiem benzynowym japońskiego producenta....

Land Rover2 miesiące temu

TEST – RANGE ROVER VELAR D300

Nie ma co się oszukiwać. Range Rovera Velara kupuje się wyłącznie oczami. Bez względu, czy patrzysz na niego z zewnątrz, czy w...

Porsche2 miesiące temu

TEST – PORSCHE 911 CARRERA 2

Jeśli marzysz o samochodzie sportowym z prawdziwego zdarzenia, z manualną przekładnią i bez długiej listy wszelkiej maści wspomagaczy jazdy, raczej...

MINI2 miesiące temu

TEST – MINI COOPER S E COUNTRYMAN

Hybrydowe MINI Countryman jest najszybszym modelem z „Cooper S” w nazwie. Do 100 km/h, auto przyspiesza niewiele wolniej, od topowego...

Najpopularniejsze